broodbakker panasonic

maki

broodbakker panasonic

Berichtdoor maki » 11 jan 2008, 12:12

Hey,

Ik heb een broodbakker gekregen van Panasonic maar als ik de handleiding lees en ik kom bij de recepten staan er 3 verschillende manieren om wit brood te maken.

Welke is volgens jullie de meest geschikte? Ik moet nog alles in huis halen maar zou graag eerst jullie mening hebben hierover.

1) Voor een Large brood:
-1 theelepel gedroogde gist
-500gr harde bloem voor wit brood
-1 1/2 theelepel met zout
-1 1/2 theelepel met suiker
-30gr boter
-350 ml water

2)Voor hetzelfde brood aveve recept:
-1 theelepel gedroogde gist
-500 gr surfina bloem
-1 1/2 theelepel met zout
-2 theelepels met suiker
-1 eetlepel boter
-320 ml water

3) Voor hetzelfde brood met de mixrecepten aveve
-1 1/4 theelepel gist
-450 gr bloem
-1 1/2 theelepel zout
-1 eetlepel suiker
-20gr boter
-280 ml water

Het scheelt allemaal niet zoveel maar er is toch een verschil, welke hoeveelheden verkiezen jullie?

Gast

RE: broodbakker panasonic

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 14:06

haal gewoon uw broodbakmix en kijk op de verpakking hoe je het moet doen. In het begin deed ik alles vanop de verpakking maar had ik geen luchtig brood. Heel compact brood dus...
Nu doe ik alles van op de verpakking met juist een beetje meer gedroogde gist als er op staat.

leen

RE: broodbakker panasonic

Berichtdoor leen » 12 jan 2008, 10:05

ik heb ook een Panasonic. Zitten er daar geen maatbekertje en schepje bij?
Je begint met twee kleine maatjes gist en een groot maatje suiker.(Suiker en gist altijd bij elkaar). Dan 3 bekers bloem (mag lichtjes opgehoopt), 2 bekers water, 2 geutjes olijfolie of twee klontjes boter, 1 a 2 kleine maatjes zout. (zout nooit in aanraking met de gist laten komen). Ik bak met de snelle methode dus 3 uur. Als je deeg begint goed rond te draaien kijk je even en voeg je eventueel ofwel water of bloem toe. De deegbal moet gemakkelijk en vast ronddraaien. Succes.

Terug naar “Voeding”