diepvriesgroenten en soep

tania

diepvriesgroenten en soep

Berichtdoor tania » 11 jan 2008, 11:05

Weet iemand of je de soep die je gemaakt hebt van diepvriesgroenten opnieuw mag invriezen??? En blijven de vitamientjes dan bewaard?? Welke diepvriesgroenten gebruiken jullie?

Gast

RE: diepvriesgroenten en soep

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 13:09

tuurlijk kan je dat doen, ivm de vitamines: geen idee maar als je echt gezond wil eten eet je soep het beste vers natuurlijk, maar je kan dat dus zeker doen
ik gebruik nooit diepvriesgroenten, wel koop ik al eens zon zak voorgesneden soepgroenten, dat bespaart heel wat werk!

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 13:52

Diepvriessoepgroenten zullen heel wat meer vitaminen bevatten tov voorgesneden soepgroenten. Ik gebruik ze beiden, hangt er een beetje vanaf. Ik heb er steeds in de diepvries zitten maar staan ze in promotie in de supermarkt de voorgesneden dan zal ik daar ook wel van nemen.

Luie soepmadam

Berichtdoor Luie soepmadam » 11 jan 2008, 14:56

En ik maak bijna ALTIJD soep met diepvriesgroenten, of het zou moeten zijn dat ik eens champignon- of witloofsoep maak.
Diepvriesgroenten zijn meestal veel verser en bevatten veel meer vitamines dan de zogenaamde 'verse ' groenten.
Hier staat trouwens al een pot soep voor vanavond te pruttelen:
Helft soepgroenten en helft broccoli (beiden uit diepvries) met daarbij nog een courgette (die neem ik wel altijd vers) voor de binding.En natuurlijk nog een grote ui erbij; ook niet uit de diepvries ;)

Terug naar “Voeding”