prei

e.

prei

Berichtdoor e. » 08 jan 2008, 13:51

hoi

kan je prei op verschillende manieren klaarmaken?
ik stoom mijn prei altijd en doe die dan in de witte saus maar zou graag prei eens opp een andere manier willen klaarmaken.
wie kan me hierbij helpen ?

alvast bedankt
groetjes

H.

RE: prei

Berichtdoor H. » 08 jan 2008, 13:53

Ik stoof dat gewoon in de pan, en voeg dan een eetlepel graanmosterd toe !!

Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 15:29

prei gebruik ik in de soep, in vispannetje,in de wok

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 16:35

Onder de aardappelen stoempen, dan heb je heerlijke preistoemp. Erg lekker bij stukje vis.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 08:10

prei stoven en dan een klein potje mascarpone erbij. Gerookte zalm in reppjes snijden en bij de prei opwarmen. Daarbij dan pasta (tagliatelli, ...) serveren.

Of in plaats van de gerookte zalm kan je ook zalmnoten geven (maar dan afzonderlijk klaargemaakt)

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 08:11

"zalmmoot" dus (te rap willen zijn)

Pippi Langkous

Berichtdoor Pippi Langkous » 11 jan 2008, 08:18

In de oven met prei ipv witloof: prei stoven en hesp omwikkelen. Bechamelsaus maken en in ovenschaal leggen. Kaas overheen strooien en in oven.
Mijn lievelingsgerecht!

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 08:58

Prei met tomatensaus.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 10:41

- bij pasta met kaassaus en ham, fijngesneden preiwit stoven en dan aan de kaassaus toevoegen
- preistoemp: prei fijnsnijden, aardappelen in kleine blokjes, samen in de pan aanstoven in een klont boter, melk overgieten en 20 minuten laten koken. Stampen, kruiden met peper en zout en dan een goede soeplepel graantjesmosterd eronder roeren

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 12:28

groententaart mee maken, zoals quiche. Is lekker met gebakken spekstukjes in.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 14:59

Fijngesnipperde prei met hamblokjes en boursin cuisine tuinkruiden (al dan niet light). Echt héééélijk, zowel met pasta als met puree.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 15:07

Sorry voor deze uiterst domme vraag, maar stoven, hoe gaat dat juist in zijn gang? Is dat een piepklein beetje water erbij doen en dan zachtjes laten koken met deksel op, zonder vetstof?

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 18:17

Neen, prei stoven = boter laten smelten, stukjes prei er bij en zachtjes laten bakken, daarna doe je daar een bodempje water bij en laat je de prei onder deksel mals stoven.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 19:57

Dan heb ik al altijd verkeerd gestoofd. Als ik bvb paprika, wortel en championnetjes stoof voor de pastasaus, snij ik die gewoon in stukjes en doe dan een beetje water in de casserole. Vanaf nu dus ook wat boter. Thanks!

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 07:52

Als het in de spaghettisaus is neem je beter olijfolie ipv boter, veel lekkerder

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 10:07

prei stoven (zeker geen water bijvoegen, er komt al genoeg vocht uit de prei) flink kruiden en boven vis leggen. Deksel erop en na tien minuutjes is de vis gaar. Lekker met puree.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 10:08

vis bovenop prei leggen natuurlijk. ook weer te rap willen zijn.

Terug naar “Voeding”