varkenshaasje met spek

b

varkenshaasje met spek

Berichtdoor b » 05 jan 2008, 13:35

Ik ga morgen varkenshaasje maken voor een feestje.. Ik heb al eens gelezen dat je dit kan omwikkelen met ontbijtspek..

Moet je dan eerst eventjes het haasje aanbakken en dan het spek errond en zo in de oven of het spek er al rond doen en het samen even meebakken?

Wie heeft dit al eens geprobeerd?

Bedankt alvast voor de info!

lies

RE: varkenshaasje met spek

Berichtdoor lies » 05 jan 2008, 13:51

Ik heb mijn varkenshaasje in de lengte doorgesneden en er gehakt gemengd met champignons tussen gedaan. Dan met spek omwikkeld en aangebakken in een pan . Als alles mooi gekleurd is in een ovenschotel leggen en dan in de oven tot alles gaar is.

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 14:21

Dat lijkt me ook wel lekker! Merci alvast voor de tip.. :-)

lies

Berichtdoor lies » 05 jan 2008, 16:35

graag gedaan.

Succes

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 18:05

ook lekker is varkenshaasje horizontaal doorsnijden, vullen met camembert en gebakken champignons en plakken gandaham errond. Heeeeeeeeerlijk!

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 18:53

oeoeoe.. dat lijkt ook wel heeeeerlijk te zijn! Merci voor de "lekkere" tip!

Heidi

Berichtdoor Heidi » 05 jan 2008, 19:03

ook lekker is je varkenshaasje inwrijven met BOURSIN of BOURSIN CUISINE en dan spek errond,
je kaas loopt er dan wel een beetje uit, maar is heerlijk als sausje, samen met dauphine papatjes( of hoe schrijf je dat???)
ik bak het haasje langs twee kanten bruin en dan nog efkens een dekseltje op en klaar is het, want het mag toch niet te hard gebakken worden, nu ook niet rauw he!!
smakelijk, en laat iets weten hoe het was,
hierboven ook lekkere receptjes die ik zeker eens probeer!!!!

Terug naar “Eten”