BROOD BAKKEN

Greet

BROOD BAKKEN

Berichtdoor Greet » 04 jan 2008, 21:11

ik heb een probleemtje dat mijn rozijnebrood altijd een bruine korst heeft.
ik bak met een bakmachine en de korst staat op light dus licht gebakken
maar verder is mijn brood lekker ,maar de korst te donker.
wat kan ik eraan doen ?

karlijn

RE: BROOD BAKKEN

Berichtdoor karlijn » 04 jan 2008, 21:45

zelfde probleem hier. zou te maken hebben met de suiker in het brood (in gewoon brood geen suiker, dus ook geen probleem)

Katleen @karlijn

Berichtdoor Katleen @karlijn » 09 jan 2008, 18:46

In gewoon brood doe je met de broodmaker ook suiker, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.

Ik doe altijd een kleine hoeveelheid bruin meel bij mijn rozijnenbrood en dan heb ik het probleem van bruine korst niet.

Greet@Karlijn

Berichtdoor Greet@Karlijn » 09 jan 2008, 18:57

Bruin meel is dat dan bruine suiker ?

angie

Berichtdoor angie » 09 jan 2008, 20:46

doen jullie suiker in gewoon brood? Dat is toch voor niks nodig. Ik doe dat nooit. Bij mij is rozijnbroodje ook altijd donkerder afgebakken. Probeer eens een korter bakprogramma. Succes

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 17:40

Suiker zorgt snel voor verbranding

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 16:48

Ik gebruik honing inplaats van suiker, ook heel lekker en vind de korst niet te donker, trouwens heb liever dat mijn brood naar de oven smaakt dan naar bloem, wil zeggen, goed gebakken.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 20:56

Ik heb ook een probleem, mijn brood is precies zo licht, als ik een sneetje vastpak dan valt de korst er bijna af, en als ik het smeer met choco dan 'trek' ik het kapot. Wat doe ik verkeerd?

Geke

Berichtdoor Geke » 13 jan 2008, 10:54

Denk iets teveel gist, of vloeistof, je deeg mag na een tiental minuten niet te plakkerig zijn, eens voelen en dan kan je nog altijd wat bloem toevoegen.
Groetjes

Terug naar “Voeding”