ultra plus tupperware

cynthia

ultra plus tupperware

Berichtdoor cynthia » 02 jan 2008, 20:00

hoi heeft iemand receptjes voor de ultra plus
alvast bedankt
groetjes xxx

Gast

RE: ultra plus tupperware

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 20:35

Daar heb je geen speciale receptjes voor nodig. Je gebruikt diene zoals een gewone ovenschotel, niet meer niet minder. Het enige dat je moet bedenken is dat je hem niet onder de grill mag zetten. Het is tenslotte nog steeds een kunststof waaruit hij gemaakt is. Voor de rest gebruik je hem dus krak hetzelfde.
Wat ik aan die potten apprecieer is het feit dat ze zo licht zijn in gebruik, dat je enkel het gewicht aan produkt sleurt en niet het gewicht aan pot.
Je mag hem ook zonder enig bezwaar in de vaatwasser zetten.

leen

Berichtdoor leen » 02 jan 2008, 20:51

spaghetti carbonara: 250 gr spaghetti-4 eieren-1 dl room-50gr gemalen kaas-peper-spekblokjes

spaghetti beetgaar koken in licht gezouten water in het serveerwonder
spekreepjes bakken 5-6 min in rechthoekige microplus,
eieren room en kaas in schaker doen en goed schudden
spaghetti afgieten en de spekreepjes en inhoud schaker bijdoen en nog 3min in microgolf zetten

pompoensoep:1kg pompoen-4 jonagolden-4ajuinen-5groentenbouillionblokjes-2 koffielepels currypoeder madras-2 dl room

snij de pompoen in stukken ,de appelen en ajuin met de quick chef.Doe de pompoen,appelen,ajuin in de ultraplus van 5 liter samen met de currypoeder en bouillionblokjes en zet het 5 min in microgolf op volle kracht.Goed schudden en eventueel nog extra min.als pompoen niet gaar is,vul de kom voor de helft met water en mix de soep.Vul de kom nu verder aan met water en werk ze af met de room en soep is klaar.

studentenpasta:
1ajuin - 1 paprika - 2 teentjes look - 1/4 brocoli - tagiatelli en water(300 gr pasta en 600 dl water) - 1 doosje kruidenkaas bv.effi - peper en zout - 1 pak 500gr diepvries scampis

-kuis de ui ,broceli,en paprika en snij ze fijn met de quick chef
-doe ze in de ultra plus met klein beetje olijfolie en zet 3-4 min op 700watt
-voeg de look toe
-kies u hoeveelheid pasta met kokend water en 6 min in microgolf
-kuis de scampi en droog ze af en voeg ze bij het mengsel toe en zet nog 4 min op
-als het gaar is kruidenkaasje en alles bij elkaar doen en indien het afgekoeld is nog eventjes opwarmen

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 21:09

Leen dit zijn receptjes voor de microplus en gaat over het koken met de micro. Je kan ze natuurlijk in de ultraplus klaarmaken. Maar ik denk niet dat je de essentie beet hebt!

inge

Berichtdoor inge » 03 jan 2008, 08:13

kijk eens op volgende websites daar staan verschillende recepten op:

http://monamix.web-log.nl/monamix/alles_verzamelen/index.html

http://users.telenet.be/hamminkendresen/

op de website van tupperware in nederland staan ook enkele recepten.

jesse

Berichtdoor jesse » 04 jan 2008, 23:02

hoi , niemand die weet hoelang een kip in de oven moet
heb ook deze aangeschaft in prompo maar geen uitleg gekregen de dame heeft er geen tijd aan besteed tijdens haar demo
thanx xxx

jesse

Berichtdoor jesse » 04 jan 2008, 23:03

prompo moest promo zijn, lol
doeiiiiiiiiii

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 07:36

Jesse nogmaals, er zijn geen speciale recepten. Een kip van 1 kg zet je ca 1 uur in de oven op 180 graden.

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 16:18

Ik dacht dat het de bedoeling was dat je met de ultra plus tijd uitwon? Niks van aan dus...
Blij dat ik het weet, ik blijf dus gewoon bij mijn pyrex en tefal potten!

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 17:07

Ja natuurlijk win je met de ultraplus meer tijd toch zeker als je hem gebruikt voor de microgolf.
Daarbij je zou zot zijn om de ultraplus niet te gebruiken. Alleen nog maar voor het gewicht zou je hem gebruiken. Hij weegt niets. Je zal trouwens gewaar worden dat je kip sappiger en malser zal zijn dan in zo'n glazen pot. Je mag niet vergeten dat die glazen en stenen potten veel langer nodig hebben om op te warmen en ook direct weer afkoelen. De Ultraplus houdt veel langer zijn warmte en warmt ook meteen op in de oven.
Het is niet omdat ik zeg dat je er geen speciale recepten voor hebt dat hij niet goed is of minder goed dan een traditionele ovenpot. Neen zijn voornaamste troeven zijn zijn lichtgewicht en het vlugge opwarmen.
Een kip in de microplus of ultraplus van ca 1.3 kg klaargemaakt in de microgolf daar heb je ca een 20 tal minuten voor nodig op een 630W. Niet vergeten een vijftal minuten te laten nagaren.

Terug naar “Eten”