receptjes stoomkoker gevraagd

kim

receptjes stoomkoker gevraagd

Berichtdoor kim » 02 jan 2008, 11:52

voor zo eentje met "3 verdiepen"

gebruiken jullie dit veel? is dit goed?
kan je er alles in klaarmaken? (er stond bij dat er een rijstkom inzat, dus ik verondertsel dat je er rijst in kunt stomen) maar welk andere dingen?

lekkere & gemakkelijke receptjes zijn altijd welkom!!!

Gast

RE: receptjes stoomkoker gevraagd

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 19:35

wel om te beginnen kan je er alles in klaarmaken wat je anders gewoon kookt. dus bijna alle groenten. aardappelen, rijst en pasta gaan ook met die speciale kom;

normaal gezien zit daar een boekje bij met meer uitleg. dus daar zal je meer aan hebben.

als je er een beetje mee leert werken, is het wel heel gemakkelijk hoor.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 09:14

Hallo

Ik heb een steamer en gebruik die dagelijks. Je kan er heel veel mee klaarmaken. Dat geldt natuurlijk ook voor een stoomkoker. Ik stoom vele dingen: aardappelen, rijst, pasta, alle soorten groenten (zelfs rode kool). Maak er appelmoes mee, rijstpap, peertjes met veenbessensaus, vis. Als je kleine kinderen hebt, kan je er ook de papflessen en tuutjes mee steriel maken. Je kan ook eetwaren ontdooien of terug opwarmen (kan dus een microgolfoven vervangen). Voor de kooktijden kan ik je niet helpen omdat deze voor een stoomkoker anders zijn dan voor een steamer. In de bijsluiter vind je de meeste stoomtijden. Toch moet je steeds zelf ondervinden wat de juiste tijden zijn, want ze kunnen nogal variëren.
Eens je de tijden goed kent heb je het voordeel dat je de timer kunt gebruiken en dus je eten minder in het oog moet houden (vooral handig als je veel kinderen rondlopen hebt).

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 18:21

heb er mij zelf één aangeschaft. Ik vraag me alleen af hoe je er pasta in klaarmaakt, het staat nergens in het boekje.

Terug naar “Eten”