recepten gevraagd

Gast

recepten gevraagd

Berichtdoor Gast » 27 dec 2007, 19:18

Heb voor mn nieuwjaar een cycloon oven gekregen van mn ventje.Is een glazen bak met ventilator die braad, grillt,frituur enz.
Heb wel een paar recepten staan in bijhorend boek maar zoek toch nog andere.
Heeft er iemand zo'n oven? Zijn jullie tevreden?
groetjes

Gast

RE: recepten gevraagd

Berichtdoor Gast » 28 dec 2007, 21:52

niemand? het is een kitchen master.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2007, 23:47

Ik heb zelfs nog nooit van een cycloon oven gehoord.
En echt veel wijzer word ik niet van wat ik op het net vind.
Ik zou gaan denken dat het een heteluchtoven is. Maar daar staat dan altijd convectie bij. En dan twijfel ik toch weer.

Wat is het juist voor een ding?

opstarter

Berichtdoor opstarter » 29 dec 2007, 19:40

ja blijkbaar hier niet zo gekend. Het is een soort glazen pot met een electische arm als deksel.Zowel oven, magnetron,grill, friteuze enz. allemaal zonder toevoeging van vet.Verbruikt 2 keer minder. Denk wel dat het goed is maar heb maar weinig recepten bij gekregen.Als je kijkt op de site van kitchen master zal je ze zeker vinden hoor.
groeten

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2007, 20:50

Ik zal wel niet goed zoeken, maar ik kom op de vreemdste sites terecht.
Overal verkopen mensen hun kitchen master. Een site van een oven vind ik niet, wel een Duitse over een verhakselaar voor in de afvoer van een afwasbak...van kitchen master.

Maar ik denk dat ik het ooit eens op tv gezien heb bij zo een teleshop gedoe.
Het vocht dat uit bv. de kip komt tijdens het braden, dampt rond in de oven en zorgt ervoor dat je kip niet uitdroogt. En de warme lucht zorgt ervoor dat ze gaart.

Ik zou niet te veel nadenken bij het gebruik van de oven.
Gewoon alle gerechten die je anders met een oven/friteuse zou maken, in deze oven maken. Het is in het begin alleen een beetje zoeken naar de gaartijd. Maar na een paar keer heb je die dingen snel onder de knie.

Begin met een lasagne of een kip. Die dingen mislukken nooit.

opstarter

Berichtdoor opstarter » 03 jan 2008, 18:36

alvast bedankt. Heb inderdaad al kip geprobeerd en was heel lekker. hamburgers en vleesbrood lukt ook al.ook aardappelen in de pel, maar groenten mislukken tot nu toe.
een gelukkig nieuwjaar toegewenst!

Gast

Berichtdoor Gast » 03 jan 2008, 20:46

Jij ook de beste wensen!

Hoe heb je die groenten proberen klaarmaken?
In de oven rooster ik ze meestal.

De groenten (pompoen, wortels of courgette) in stukken in een kom, olijfolie en kruiden, dan alles goed mengen. Uitstorten in een ovenschotel en 20 minuten in de oven op 200°C.
45 minuten voor aardappels.

opstarter

Berichtdoor opstarter » 07 jan 2008, 10:29

de groentjes heb ik in stukjes gewenteld in olie en dan in de kichten master. waren helemaal uitgedroogd. maar zal zeker nog proberen zunne. deze week is het aan t'ventje om te koken(ik heb de late) dus misschien vind hij er zelf iets op en anders is het voor mij volgende week. ik laat je wel iets weten. doei

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 22:04

Misschien moeten die in deze oven minder lang gaar worden.
Of met je er een potje water mee inzetten.
Want nu was blijkbaar alle vocht uit de groenten verdampt.
Als je een kommetje water mee in de oven zet, dan moet de oven het vocht van de groenten niet gebruiken om rond te laten draaien in die oven.

Allé, dat is mijn eerst gedacht toch.

Best grappig, mijn hoofd zitten breken over een oven die ik niet ken, nog nooit gezien heb....waarmee ik zelf dus ook al niet werk.
Maar ik vind het best wel leuk :)

Terug naar “Eten”