Welke combinatie/maaltijden met Aldiproducten?

Aldifan@Rubia

RE: Welke combinatie/maaltijden met Aldiproducten?

Berichtdoor Aldifan@Rubia » 27 feb 2007, 16:54

Vandaag jouw scampi-recept gebruikt! Het was heel makkelijk en ook snel klaar, maar vooral ... superlekker!
We hebben de scampi's met pasta gegeten. Wat gemalen kaas en een stukje brood erbij. Mmmm...

Ik heb nog een bouillonblokje bij de ajuin en look gedaan voor extra smaak. Daarna de scampi's erin gebakken, tomatenpuree erbij en room erbij.

Merciekes, he!

Gast

Berichtdoor Gast » 28 feb 2007, 13:40

Wij hebben dit weekend de zalm in bladerdeeg gegeten.
Ik heb wel een moot zalm gestoomd en dan in de bladerdeeg gedaan, niet met gerookte zalm.
Het was heerlijk. Echt super receptje.
Ik hoop hier nog zo fijne dingen te vinden.
Volgende week proberen we dat recept van Jamie Oliver eens.

Aldifan

Berichtdoor Aldifan » 28 feb 2007, 14:48

Ik heb een dummy-vraagske :

Ik wil graag macaroni met hesp en kaassaus maken, maar ik heb dat nog nooit gemaakt...
Macaroni en hespblokjes hebben ze zeker in de Aldi. Maar hoe maken jullie de kaassaus? Is dat bechamelsaus met gesmolten kaas? (Zo maak ik de kaassaus van witloof met hesp en kaassaus) Of doen jullie dat anders?

@14:40 : Lekker, he, die zalm-bladerdeegjes?! Die Jamie Oliver is heel simpel, hoor, maar ook super-lekker. Wij hebben die maandag gegeten.

Vandaag maak ik mijn weekplanning. Hopelijk hebben we nog tijd om boodschappen te gaan doen. Anders wordt het 'afhalen' en morgen shoppen! ;)

Aldi-groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 28 feb 2007, 15:09

Ja hoor Aldifan, gewoon dezelfde saus als voor ham-witlof rolletjes. Alleen maak ik ze wel iets minder dik maar dat maak je voor jezelf wel uit he ;)

PS Dummy-vragen bestaan niet, alleen dummy-antwoorden :hihi

Zaza

Berichtdoor Zaza » 28 feb 2007, 15:12

Hier een supersnelklaar receptje met Aldi-producten (max. 10 min)

- rivierkreeftjes (2 doosjes/3 pers)
- pasta (tagliatelli)
- kerstomaatjes (kan ook met gewone tomaten)
- ajuin
- room

ajuin fijnsnijden en aanstoven. Kerstomaatjes in 4 snijden en bij de aangestoofde ajuinen doen en aanstoven tot ze lekker warm zijn. Daarna de room erbij doen en laten opkoken. Pas helemaal op het einde de rivierkreeftjes erbij doen (anders worden ze plastiek van smaak door de warmte). Eventueel afwerken met gehakte peterselie.
Serveren met de pasta.

@28 feb 2007 16:09

Berichtdoor @28 feb 2007 16:09 » 28 feb 2007, 17:28

Vergeet het maar, dat is nu net een stereotiep antwoord om te maskeren dat het idd domme vragen zijn die gesteld worden. Die domme vragen bestaan wel degelijk.

16u09 @18u28

Berichtdoor 16u09 @18u28 » 28 feb 2007, 18:12

Daar ben ik het nu eens helemaal niet mee eens.
Een vraag die voor jou 'dom' lijkt, kan voor iemand anders heel logisch zijn.
Als ik vraag waar de bougies van een auto zitten, is dat voor een automechanieker een domme vraag maar voor mij niet.
Als iemand aan mij vraagt hoe lang aardappelen moeten koken heb ik echter ook iets van "allé, weet jij dat nu niet".
Maar vragen staat vrij toch? En het getuigt van de wil tot bijleren.
En nu verder met de aldi-recepten;)

Gast

Berichtdoor Gast » 02 mar 2007, 15:34

hoe lasagna maken?

Gast

Berichtdoor Gast » 02 mar 2007, 15:36

@28 feb 2007 19:12

je bent het er niet mee eens, maar je geeft wel een exacte uitleg over wat domme vragen nu eigenlijk zijn.

@02 mrt 2007 16:34

er is juist een topic gestart over lasagne. Lees het en je weet het.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 mar 2007, 17:37

Allez, voila, de 'echte' marginalen op Zappy waren weer aan het werk! De marginaliteit is dus niet af te lezen op de Aldi-zakken... Maar wel op sommige onnozele opmerkingen.

Elke topic moet wel eens verpest kunnen worden! Het niet kunnen verdragen dat er mensen zijn die leuk met elkaar kunnen converseren over ditjes en datjes, maar wel nieuwsgierig meelezen. Pfff...

Jaloersheid... Toegeven dat je jezelf minder waardig voelt!

Aldifan

Berichtdoor Aldifan » 03 mar 2007, 07:26

Amai, ik dacht : we schieten goed op met al die berichten en ik was al meteen benieuwd naar al die nieuwe recepten.
Nen hoop gezever, ja!

Ik stelde een 'domme' vraag en gaf dat ook al op voohand toe. Dus daarmee is de kous af!
@16:09 : bedankt voor het slimme antwoord! ;) Nu kan ik met een gerust hart macaroni met kaas en hesp op tafel toveren.
En nu verder met onze topic.

Het pasta-receptje met de rivierkreeftjes ga ik in de volgende weekplanning opnemen! Merci.

Vandaag : Kalkoenrollade, champignons en champignonssaus met kroketjes
Morgen : Gehaktballen in tomatensaus (Jamie Oliver) met puree
Maandag : Gemarineerde kipfilet, rauwkost en gebakken krielaardappelen
Dinsdag : Lasagne (zelfgemaakt met Libelle-recept)
Woensdag : Rijst met gehakt uit de oven (recept van webchef.be)
Donderdag : Macaroni kaas en hesp !!!

Alleen het gehakt moet ik weer bij de slager halen. In de Aldi waar wij gaan, is geen Renmans... :(

Groetjes en een fijn (kook)weekend. Ook voor de zuurpruimen onder ons. :)

@Aldifan

Berichtdoor @Aldifan » 03 mar 2007, 07:54

Me dunkt dat je zelf een grote zuurpruim bent, amuseer je nog! Vergeet niet wat suiker te gebruiken.

Aldifan

Berichtdoor Aldifan » 03 mar 2007, 09:02

Ik ben blij dat onze topic zo vaak ge-up-t wordt! Dankjewel, hoor, anoniem!

Ik zal volgende keer het citroensap van de Aldi maar laten staan, ja. ;)

En mezelf amuseren, dat zal zeker geen probleem zijn!

Veel plezier verder nog in de 'frustratie'-topics of bij 'diversen' en nogmaals dank voor de opbouwende bijdrage aan deze zuurpruimen-topic.

En dan nu verder met onze recepten!

Bambi

Berichtdoor Bambi » 05 mar 2007, 13:49

Wij eten graag de witte worsten met gebakken krieltjes en een slaatje of appelmoes of rode kool erbij.
Dat eten we trouwens vanavond! Mmm, en heel vlug klaar.

Smakelijk!

Aldifan

Berichtdoor Aldifan » 05 mar 2007, 15:46

Sebiet zal ik eens aan het eten beginnen. Ons schema is helemaal in de war. Gisteren namelijk de hele dag in de tuin gewerkt en dan hebben we maar spaghetti gemaakt (zelfgemaakte saus uit de vriezer), omdat we razende honger hadden en geen zin in lang koken.

Vandaag staat er entrecote op het programma. Die moet de kip of kalkoen vervangen, want die was er niet meer in de winkel :(.
Hopelijk valt zo'n entrecote ook wat mee. We eten er gebakken krieltjes bij en een rauwkostslaatje.

@Bambi : Die witte worsten, zitten die in het koelvak of in de vriezer? Lekkere boerenkost, daar heb ik ook wel zin in. :)

Gast

Berichtdoor Gast » 06 mar 2007, 10:04

witte worsten zitten in de vriezer

rubia

Berichtdoor rubia » 07 mar 2007, 12:09

Die pizza tonijn + hawai + kaas .... is veel beter! Thx voor recept.

Gewoon mosseltjes met witte wijn + soepgroenten ..... njammmie

Gast

Berichtdoor Gast » 08 mar 2007, 13:56

Wij hebben het jamie oliver recept geprobeerd.
Echt lekker.
Ik had nog groenten over en die hebben we de volgende dag gegeten met rumsteak (vriezer) + peperroomsaus + kroketten.
MMMMmmmm aldi....

Nancy

Berichtdoor Nancy » 08 mar 2007, 19:26

Hallo Aldifan,

Is het mogelijk om toch even het recept van de gedroogde pasta, broccoli, champignons, gerookte zalm, potje room en gemalen kaas hier neer te schrijven zodat ik zeker ben dat ik het goed ga klaarmaken :)

Groetjes,
Nancy

Aldifan@Nancy

Berichtdoor Aldifan@Nancy » 10 mar 2007, 11:11

De broccoliroosjes 2 tot 3 minuutjes in kokend water blancheren. Dan opzij zetten.

Water opzetten voor de pasta.

Een ui snipperen (kan ook in grotere stukken) en fruiten in een pan. Daarna de in schijfjes gesneden, verse champignons erbij. Als de champignons zacht zijn geworden, doe je de broccoli erbij. Blijven omscheppen (kan ook in wok).

Intussen pasta koken.

Room bij in de pan doen en even laten sudderen. Daarna de gerookte zalm (in reepjes gesneden) even laten meewarmen.
Pasta eronder mengen.

Serveren met gemalen kaas.

Niet vergeten : kruiden met peper en eventueel wat zout. Je kan ook wat gedroogde Italiaanse keukenkruiden gebruiken.

Smakelijk!

@Nancy

Berichtdoor @Nancy » 10 mar 2007, 11:52

ik snap dus niet dat als je alle ingredienten hebt, je het gerecht nog niet kan maken zonder dat ze het je het van a tot z moeten uitleggen

Aldifan

Berichtdoor Aldifan » 10 mar 2007, 17:22

Het was nochtans met heel veel plezier gedaan, hoor, Nancy!
En ik snap dat wel! Ik stelde hier vorige week een vraag over kaassaus en kreeg ook een pak commentaar.
We trekken het ons niet aan en zijn blij dat we van elkaar nog iets kunnen leren. ;)

Het is misschien vredelievender als we het gewoon bij de recepten (en de nodige uitleg) kunnen houden?!
Ik heb hier al heel veel lekkere dingen ontdekt en het zou jammer zijn dat door die verzuurde commentaren de creatieve Aldi-shoppers wegblijven.

Laat de recepten en de vragen dus maar komen!

x

Nancy

Berichtdoor Nancy » 10 mar 2007, 21:18

Hallo aldifan,

Bedankt hoor voor het recept even door te geven. Misschien dom achteraf om het te vragen want zo had ik het dus ook in gedachten. Ik vroeg het eigenlijk enkel omwille van die zalm, mijn man is daar niet zo zot van en bijgevolg heb ik dat nog nooit klaargemaakt en twijfelde dus even wanneer ik die moest toevoegen. In ieder geval, mijn man moet er toch aan geloven want ik ga dat receptje een keertje maken.

Tja, ik ben nu éénmaal snel een twijfelaartje alhoewel ik vaak kook en zelf brood bak, pizzadeeg en pastadeeg maak en andere heerlijke gerechten,
Volgende keer moet ik misschien toch eerst even goed nadenken want heb blijkbaar een grote zonde gemaakt door het recept hier te vragen (sorry voor de anonieme persoon die zich hierin heeft druk gemaakt!!) :)

In ieder geval, aldifan erg bedankt! Je hebt mij goed geholpen.

Groetjes,
Nancy

S.

Berichtdoor S. » 10 mar 2007, 22:46

Ik lees hier regelmatig dat jullie krielaardappelen maken. Wat is dat eigenlijk? Heb er nog nooit van gehoord.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 mar 2007, 08:58

Heeft iemand al eens de wilde zalm uit de diepvries gemaakt? Zo die grote met al een soort marinade op.
Wat zou je erbij eten van groenten? Was het lekker?
Het lijkt me wel lekker dus we zouden het graag eens proberen.

Terug naar “Eten”