Welke combinatie/maaltijden met Aldiproducten?

Ook recent aldi ontdekt

RE: Welke combinatie/maaltijden met Aldiproducten?

Berichtdoor Ook recent aldi ontdekt » 16 sep 2007, 16:10

Gisteren een quiche gemaakt met bladerdeeg, aangestoofde prei, hamblokjes en daarover dan een mengsel van ei, gemalen kaas en beetje lightroom.Allemaal van aldi.

kan iemand zeggen of de struivogelsteak, de lamsteak en de rumpsteak uit de diepvries aanraders zijn? Van vlees en vis heb ik alleen nog maar scampi's en mosselen in aldi gekocht. de scampi's waren heel lekker. De mosselen vond ik nogal moeilijk loskomen van de schelp. Zou ze mss nog wel eens kopen voor onszelf maar zeker niet aan bezoek voorschotelen.

Gast

Berichtdoor Gast » 16 sep 2007, 17:48

Lamssteak is best goed ... Struisvogel vind ik niet slecht, maar is manlief niet wild van.

Wat ook lekker is, is die kalkoen met een korstje en provencaalse kruiden en de cordon bleu.

Zit standaard in mijn diepvries: koolvisfilet. Ook de zalm is best lekker.

Gast

Berichtdoor Gast » 18 sep 2007, 07:35

Lamssteak en rumsteak zijn heel lekker! Struisvogelsteak iets minder.

@ook recent aldi ontdekt

Berichtdoor @ook recent aldi ontdekt » 18 sep 2007, 08:10

wij eten regelmatig mosselen van aldi, wij vinden ze heel goed en als ze niet goed loskomen van de schelp.... zou dat niet kunnen liggen aan het feit dat ze net niet lang genoeg hebben opgestaan? Wij hebben dat probleem nog nooit voorgehad.

Gast

Berichtdoor Gast » 18 sep 2007, 12:15

Dat heeft idd alles met het koken van mosselen te maken. Niet loskomen van de schelp wil zeggen : te kort gekookt.

Gast

Berichtdoor Gast » 18 sep 2007, 15:02

Hm, had toch ook wat problemen met die mosselen, en met die van delhaize niet. Vond ook alles nogal zout eigenlijk (spinazie uit diepvries, chips, kaas, enz.), en de zoete dingen erg zoet. Hebben jullie daar geen last van?

Gast

Berichtdoor Gast » 18 sep 2007, 17:55

Wij kopen ook onze mosselen NIET meer bij aldi. Ze komen inderdaad heel slecht los van de schelp en het ziet er op den duur niet meer uit als je ze moet los trekken. We hadden tegelijk die van delhaize (die van 4,45 euro/kilo) gemaakt en die kwamen wel makkelijk los.

Gast

Berichtdoor Gast » 21 sep 2007, 17:51

wij halen de mosselen altijd uit de colruyt
maar we gaan bijna dagelijks naar de aldi
de colruyt staat ook op ons booschappenlijst, zeker voor de groenten die in de frigo bewaard worden
in de aldi vind ik de groenten nie zo vers, ook de druiven of aarbeien van aldi zitten veel slechte beschimmelde tussen,wat je in colruyt niet hebt

maar zoals ik al eerder zei, we kopen heel veel in de aldi, frietjes ,kroketjes,
de diepvriesgroentjes,de concerveblikjes ,enz.....
de liddle daartegen ondervinden we dat alle blik heel slecht is, ook de frietjes en kroketten uit de diepvries nie te eten
wel lekker uit de liddle: de gepanneerde koolvis, de gerookte worstjes in frigo
alle yohurt en kaasjes voor de kids en de cola en limonade echt lekker

als je merken neemt,ja dat proeft je miess wel dat het iets lekkerder is,maar dat betaal je portemonee een heel stuk duurder!

Aldifan

Berichtdoor Aldifan » 21 sep 2007, 19:41

Blij dat het hier weer over koken gaat en niet over schelden!

Ik ga dadelijk ons boodschappenlijstje maken en proberen om er zoveel mogelijk van in de Aldi te gaan kopen morgen!

Als ik nog een recept-tip heb, zal ik die zeker doorgeven. 'k Ga eerst eens door de kookboeken neuzen.

Aldi-kook-groetjes!

Gast

Berichtdoor Gast » 21 sep 2007, 22:01

een heel snel receptje maar niet al te gezond vrees ik en ook een verschrikkelijke dikmaker.

Voor 2 personen:

1 potje kruidenkaas(van die ronde potjes he)
1 bokaal kant en klare champignon saus (in de koeling)
tagliatelli
1 pakje hamblokjes

Boter in je kom doen en laten smelten dan het bodje kruidenkaas bijdoen en ven even roeren. Als de kruidenkaas gesmolten is voeg je er de champignonsaus bij en als laatste de hamblokjes.
Ondertussen kook je de tagliatelli.
Als alles klaar is meng je de saus met de pasta en smullen maar

@hierboven

Berichtdoor @hierboven » 22 sep 2007, 08:54

ziet er lekker uit.
Maar bedoel je met die kruidenkaas zo de boursin(vd aldi) ?
Of welke bedoel je?

Gast

Berichtdoor Gast » 22 sep 2007, 13:21

ja de boursin van de aldi

dv

Berichtdoor dv » 22 sep 2007, 19:20

eenvoudig en lekker voor de kids .... alweer met pasta, dat wel :
- pasta koken met diepvrieserwtjes
- afgieten en in zelfde pot (afwas besparen :D) saus maken met plakjes weense worstjes en (light) room, kruiden naar smaak en daarna pasta er bij mengen
- afwerken met geraspte kaas
superrr eenvoudig, superrr goedkoop en eens iets anders .

dv

Berichtdoor dv » 22 sep 2007, 19:23

home-made worstenbroodjes:
- echte worst van bij renmans ontvellen
- gehakt-worst zeeeeer losjes in bladerdeeg rollen
- insmeren met ei
- bakken op bakpapier (tegen het kleven)

dv

Berichtdoor dv » 22 sep 2007, 19:26

de bistro-worst bij aldi is echt heeeeel goe, vind ik persoonlijk. lekkerder als die van lidl of huismerk gb/carrefour. ik bedoel de dunne droge worst met wit velleke, die je in plakjes snijdt bij 't aperitieven.

de gerookte zalm van aldi is ook beter als die van 't huismerk van andere supermarkten, naar mijn smaak. serveren op een schijfje komkommer als apero-hapje, mmmm !

dv

Berichtdoor dv » 22 sep 2007, 19:29

ohja, en als laatste, tomatenschijfjes afwisselen met mozarellaschijfjes, olijfolie en basilicum (gedroogd bij gebrek aan vers) erboven.

rubia

Berichtdoor rubia » 26 sep 2007, 14:15

Benodigdheden : tortellini, diepvriesspinazie zonder room, kruidenkaas, cordon blue

tortellini koken
diepvriesspinazie ontdooien en mengen met kruidenkaas en peper en zout
tortellini + spinazie vermengen
cordon blues bakken

smakelijk!

k

Berichtdoor k » 26 sep 2007, 18:07

Maken jullie die kalkoenrollade zoals op de verpakking vermeld?
Ik krijg absoluut geen korstje en vind het er weinig samkelijk uitzien.
Heb nu nog wel niet geproefd!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 sep 2007, 19:49

Die kalkoenrollade ziet er idd niet uit maar de smaak valt wel mee. Ik had er champignonsaus bij gemaakt en die rollade in schijven gesneden en op elke bord twee schijfjes gelgd met de saus erover gedrapeerd en zo elk bord opgediend. Als je die rollade in zijn geheel op tafel zet ziet het er idd niet zo smakelijk uit

Gast

Berichtdoor Gast » 27 sep 2007, 09:29

Ik maak die rollade regelmatig klaar met sinaasappelsap.
Gewoon eerst langs alle kanten laten korsten, flesje sinaasappelsap (33cl) erbij (moet wel ongezoet zijn) en op klein vuurtje laten garen. Als je vlees genoeg is je saus verder afwerken en binden met donkere maïzena. Eventueel kun je er ook zo'n blikje mandarijntjes bijdoen, dat hebben ze ook soms bij aldi.

k

Berichtdoor k » 28 sep 2007, 09:20

Ben hier nog eventjes terug: die kalkoenrollade was dus echt niet aan mij besteed...
Ik koop graag dingen in de Aldi, maar vind hun vlees dus echt niet lekker, voor mij niet meer voor herhaling vatbaar!

Gast

Berichtdoor Gast » 28 sep 2007, 20:07

Ik maak die rollade zo:

Verpakking eraf doen. Enkel het allerlaaste errond laten.
Boter in een kookpot laten smelten. Rollade erbij, beetje laten bakken. Efkes.
Goed wat kippekruiden en 1 bouillon blokje erbij en onder water zetten, dan een anderhalfuurtje laten sudderen. Af en toe eens draaien, maar echt nodig is het niet.
Eruithalen, folie eraf en in plakken snijden. Het kookvocht binden met bruine maizena en plakken rollade er weer in.

Heel lekker hoor.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 okt 2007, 13:09

even het meest gelezen onderwerp uppen!

Gast

Berichtdoor Gast » 01 okt 2007, 13:39

Wel ik vind Aldi echt een marokkanenwinkel! Ik woon wel in een grootstad .

Gast

Berichtdoor Gast » 01 okt 2007, 14:06

Aan hierboven,

Ik kan mij goed voorstellen dat, als je in een grootstad woont, je de Aldi een marokkanenwinkel vindt. Vroeger woonde ik ook in een migrantenwijk en toen was de Aldi ook helemaal geen leuke winkel.
Nu zijn we in een boerendorpje gaan wonen waar maar enkele vreemdelingen wonen en het is echt een verschil hoor.
Ik zie bijna nooit een turk of marokkaan in de aldi, nu krioelt het hier van de oudere mensen ( en geloof me, die kunnen soms ook echt ambetant doen hoor).

In ieder geval, wij zijn zeer tevreden over de aldi, met goedkope producten maken wij heerlijke gerechten klaar.

Groetjes,
mama van drie

Terug naar “Voeding”