Welke combinatie/maaltijden met Aldiproducten?

Aldi

Welke combinatie/maaltijden met Aldiproducten?

Berichtdoor Aldi » 04 jan 2007, 13:23

Zijn hier ook Aldi-shoppers aanwezig?

Wij winkelen er frequent sinds een goed jaar. We moesten er wel onze "draai" wat vinden wat de producten betreft. Je vindt er niet alles. En dan is wat creativiteit vereist. Ik merk dat ik wat herval in vaste gewoontes en steeds dezelfde combinaties maak met wat ik er koop.

Welke combinaties of maaltijden maken jullie klaar met de Aldiproducten? Ik kan wel wat inspiratie gebruiken!

PS Ik heb het hier niet over reeds bereide producten, zoals pizza, lasagne, moussaka, ... Overigens wel lekker.

Thanks.

Aldi

RE: Welke combinatie/maaltijden met Aldiproducten?

Berichtdoor Aldi » 04 jan 2007, 13:27

Zal zelf wat voorbeeldjes geven :

Zalm (diepvries), zwarte olijven, ansjovis, kerstomaatjes, verse boontjes en krielaardappeltjes.

-> Hiermee maak ik een recept van Jamie Oliver : boontjes blancheren, daarna tomaatjes, ansjovis en (ontpitte + gesneden) olijven eronder husselen met wat gedroogde oregano erbij. In de braadslede (of glazen pirexschotel) de ontdooide zalm schikken. Ernaast het groentemengsel. Hups, de oven in. terwijl aardappeltjes bakken in de pan. Klaar!

Aldi

Berichtdoor Aldi » 04 jan 2007, 13:32

Lamssteaks (diepvries), rauwkostslaatje (verpakte sla, tomaatjes, wortelen, witloof) en frietjes (diepvries).

Gedroogde pasta, potje pesto, afbakciabatta.

Gedroogde pasta, broccoli, champignons, gerookte zalm, potje room en gemalen kaas.

'k Denk niet dat ik moet uitleggen hoe ik dat allemaal bereid. :)

Voila, en nu komen er hopelijk wat reacties...

Groetjes

ook aldifan

Berichtdoor ook aldifan » 04 jan 2007, 14:07

Je kan ook heel gewone dingen maken he:

Kabeljauwfilet bordelaise (diepvries) met appelschijfjes met daarover een beetje olie, citroensap en een versneden ajuintje. Daar kan je puree, gebakken aardappeltjes eten of zelf gekookte of frietjes.

Hesperolletjes:
Nodig: witloof, pakje gekookte schouderham, 2 zakjes geraspte emmentaler, melk, bloem, nootmuskaat, peper, zout
Het witloof stoven of koken en laten uitlekken in een vergiet. Kaassaus maken: boter smelten, bloem doormengen, melk bijvoegen tot je een gladde maar wat verdikte saus krijgt, peper, zout nootmuskaat toevoegen. Daarna kaas toevoegen (ik doe meestal anderhalf zakje maar je kan het doen naar smaak) en goed mengen tot je een rekkende kaassaus hebt. Daarnaa een beetje witloof in een plakje hesp draaien, dit doen tot witloof op is en in een ovenschaal leggen. Daarover de kaassaus gieten en in de oven op een 180 graden met gril bovenaan en hetelucht.
Opdienen met puree of gebakken aardappelen.

sonja vc

Berichtdoor sonja vc » 04 jan 2007, 15:32

kalkoenrollade uit de diepvries met chamignonsaus uit een bokaal uit het koelvak
met pommes duchesses uit de diepvries met fruitcoctail of perzikken op siroop.
als het van de kindjes afhing stond het 2 maal per week op de menu!!!!

Aldi

Berichtdoor Aldi » 04 jan 2007, 17:29

Awel, zo'n dingen, daar was ik naar op zoek! Ik wist zelfs niet dat er kalkoenrollade in de diepvries zat. Ik neem altijd maar hetzelfde mee...

De champignonsaus, die ken ik! De pepersaus is ook heerlijk, he?! Die warm ik op bij een steak (die ik dan bij de slager koop).

Mercikes, Aldifan en Sonja!

Nog iemand?

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2007, 19:38

krielaardappeltjes, gemengde sla, gepaneerde kip met kaas en hesp (alles in de koeling te vinden)

ik

Berichtdoor ik » 05 jan 2007, 09:27

struisvogelsteak (diepvries), kroketjes (diepvries), boontjes en sneetjes spek, gember (bij sausen) en room.

Boontjes aanstoven met een fijngesnipperd uitje en per 6 in een sneetje aangebakken spek rollen, struisvogelsteak bakken en sausje maken van gember en room. Bak de kroketjes, schik er de boontjes naast (2 rolletjes van 6 per persoon) en overgiet de struisvogelsteak met het gembersausje.

Eigen recept en overheerlijk!

Aldi

Berichtdoor Aldi » 05 jan 2007, 17:32

Leuk dat het lijstje aangroeit!

Vandaag weer wezen Aldi-shoppen. We hebben de kalkoenrollade gekocht en die hebben we net verorberd met een slaatje en frietjes. Lekker! Hoewel, ik denk dat het lekkerder zou geweest zijn met een warme saus of met warm fruit (zoals in de tip van hierboven). Onze hond heeft lekker kunnen meesmullen, want er was nog wat over. Voor twee volwassenen en een klein kindje, is een volledige rollade nogal veel. Toch voor herhaling vatbaar, met andere combinatie dan de mijne en met meer volk. :)

@ik : bedoel je gewoon verse gember die je dan moet fijnwrijven? Of zit het in een potje? Staan de sauzen op de diepvriezers (zoals de cocktail enz) of moet ik tussen de mayonaise gaan zoeken?
Ik wil jouw receptje wel eens uitproberen, hoor! Lijkt me erg lekker.

Wij eten voor de rest van de week : morgen bij vrienden (hihi), zondag konijn (niet van de Aldi) met witloof en gratinpetatjes (met petatjes van de Aldi), maandag gevulde paprika (gehakt moet ik nog ergens opvissen) met rijst, dinsdag scampi's met chinese wokgroenten (scampi's uit de vriezer en voorgesneden wokgroenten uit het koelvak) met rijst, woensdag kabeljauwfilet met broccoli en puree, donderdag spaghetti.
En dan zullen we weer terug moeten gaan winkelen!

Keep it comming!

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2007, 17:47

die kalkoenroullade is ook lekker met curry en annanas en rijst
en ook met zoetzuresaus in bokaal tevens aldi
voor de liefhebbers
mmmm,leve de aldi!!

sonja vc

Berichtdoor sonja vc » 06 jan 2007, 11:53

hier nog eentje van mij.

zoetzure kip met rijst.

kippefilets uit de diepvries laten ontdooien en in stukjes snijden, deze bruinbakken en daarna overgieten met een bokaal zoetzure saus en nog een kwartiertje laten sudderen. opdienen met bastmatierijst die ook in de aldie te verkrijgen is.

macaroni met kaas en hesp.

nodig: een pak macaronie, 2 pakjes gemalen kaas en 1 of 2 pakjes hespenblokjes;

en nog eentje nu ik toch op dreef ben

gemarineerde kalkoenfilets uit de diepvries(in een kartonnen doos)
gratinaardappeltjes ook uit de diepvries
groentjes naar keuze

in de koeling vind je gepaneerde kabeljauwburgers daar maak ik voor mezelf soms eens een broodje hamburger van.
ik neem dan een hamburgerbroodje doe daar een kabeljauwburger tussen, een beetje sla, tomaten, komkommer en een beetje mayonaise.
de hamburgerbroodjes koop ik wel in de lidl ik koop daar enkele pakken en vries die dan per 2 in

voor de kindjes: frietjes met fricandel of kippesateetjes

als er mij nog dingen binneschieten zal ik ze met plezier neerpennen!

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2007, 12:17

Vanavond hier (volledig uit Aldi):

Basmatirijst met loempia's (diepvriesafdeling), currysaus en misschien nog een tomaatje

Staat in de week ook nog es opt menu:

Pasta met scampi's en champignons in roomsaus (met wat look bij)

Staat hier ook soms opt menu:

Cordon bleu (diepvries) of die kalkoen van hierboven met diepvriesspinazie en aardappelen

Als het snel moet gaan:

Kebabvlees (diepvries) met basmatirijst en wat koude groenten (tomaat, komkommer) ... Eventueel met wat tartaarsaus

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2007, 19:17

Luiks slaatje met spiegelei (lichte lunch of avondmaal)

Aardappelen schillen en in dobbelsteentjes schillen.
Olijfolie verhitten in de wok en daarin de aardappelblokjes bakken, kruiden met peper. Spekblokjes erdoor roeren en op klein vuur laten garen tot de aardappelen zacht zijn. De laatste 5 minuten een bokaaltje sperzieboontjes erdoor roeren en die laten warmen. Intussen de spiegeleieren bakken.
Verdelen over de borden, rauwe uiringen erover verdelen (ik neem liefst rode ui maar dat hebben ze bij aldi niet) en erbovenop een spiegelei leggen.
Lekker en snel klaar. Wij eten dit 's avonds af en toe ipv een gewone boterham.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2007, 01:07

geitenkaas omwikkeld met spek (verpakt per 3)
met gemengde sla, pasta (spaghetti), balsamico-azijn, honing en vers gemalen peper, eventueel nog wat pijnappelpitten.

Aldi

Berichtdoor Aldi » 14 jan 2007, 13:23

Nog iemand ideetjes?

Wij gaan vandaag toch maar weer voor de pasta met zalm, broccoli enz. ... Gisteren spinazie'stoemp' met worst en pickles. Morgen doen we de kalkoenrollade nog eens, maar dan met currysuaus en puree. En dinsdag de lamssteaks. Terug de gewone routine, dus... Maar toch met iets nieuws ertussen.

Het geitenkaasje van hierboven lijkt me ook wel heel lekker! Pijnboompitten onder de pasta met zwarte peper? En de honing en balsamico over het geitenkaasje en dat op het slaatje? Of versta ik het verkeerd? Ik ga er toch ook eens mee experimenteren.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2007, 15:11

- geitenkaasjes bakken in pan met antikleeflaag (vijf minuutjes)
- goed veel gemengde sla op een bord, met daarop wat pasta (spaghetti)
- daarover verse peper en wat pijnboompitten
- kaasjes (ze zitten per drie verpakt, en als hoofdgerecht kan je er wel drie op)
erbovenop
- met vloeibare honing een paar lijntjes erover trekken
- wat balsamico-azijn erover sprenkelen

Smakelijk !

Aldi

Berichtdoor Aldi » 17 jan 2007, 22:35

Hartelijk dank voor het receptje! We gaan het zeker uitproberen dit weekend ofwel volgende week ergens.
Ik breng verslag uit dan.

Gast

Berichtdoor Gast » 22 jan 2007, 21:09

goeie bal ik ga ze zelf ook uitproberen want heb besloten zelf ook te gaan aldi shoppen het leven wordt te duur

Gast

Berichtdoor Gast » 23 jan 2007, 17:03

courgette-curry met tagliatelli en gerookte zalm

courgettes aanstoven met ajuin, strooi er rijkelijk currypoeder (vind ik niet in Aldi) over.
Daarna een potje kruidenkaas over scheppen en aanlengen met melk en room; laten inkoken.
Als laatste voeg je snippers gerookte zalm toe.
Deze groentensaus giet je dan over de warme tagliatelli...
heerlijk met nog wat parmezaan erover!

V.

Berichtdoor V. » 25 jan 2007, 08:15

Gehaktschotel met spinazie

- Gehakt koop ik bij de budgetslager langs de Aldi
- Spinazie (diepvries)
- aardappelschijfjes (koeling)
- room (koeling)
- gemalen kaas (koeling)
- gratin (koeling)

Gehakt lichtjes bakken in een pan met boter. Spinazie ontdooien in een kookpot. Aardappelschijfjes bakken in een pan met boter. Kaassaus maken door room te verwarmen in een pannetje, kruiden met een 1/2 bouillonblokje, peper, zout, muskaatnoot en op het einde de gemalen kaas toevoegen.
Een ovenschotel vullen met een laag gehakt, een laag spinazie en bovenop een laag aardappelschijfjes. De kaassaus erover gieten en afwerken met gratin.
Even de oven in op 180° om te gratineren en klaar is kees.

Gast

Berichtdoor Gast » 31 jan 2007, 17:34

Vis(naar keuze)met diepvriessoepgroenten
Gewoon soepgroenten wat stoven met een visbouillonblokje,room erover,nog wat laten sudderen en dit met purree,simpel maar toch lekker.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 feb 2007, 12:03

Gratinaardappeltjes uit de diepvries met kalkoenrollade en fijne boontjes uit bokaal.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 feb 2007, 16:36

schorseneren (uit bokaal) met bechamelsaus

diepgevroren pollakfilet (vis) kruiden, met daarboven diepgevroren spinazie en zo de microgolfoven binnen!

ook aldi

Berichtdoor ook aldi » 01 feb 2007, 18:44

Vraagje aan de kalkoenrollade fans hoe moet je die kalkoenrollade maken?

Terug naar “Voeding”