automatische yoghurtmaker

Katrien D

Berichtdoor Katrien D » 24 sep 2005, 20:15

Ik heb een (oude) yoghurtmaker van SEB, maar ik mis de handleiding.
Wie kan me helpen?
Ideetjes voor fruit of andere yoghurt zijn ook steeds welkom!

Katrien D

...

Berichtdoor ... » 04 okt 2005, 14:26

Ik weet niet of je yoghurt met groente lust?
500 gr yoghurt in diepe kom doen. 1 groot genoege komkommer heel klein en fijn snijden en bij de yogurt kappen.Een halve glas water bijdoen. wat zout en look naar smaak.Kan ook zonder look voor degene die het niet lusten.Mixen en liefst koud serveren. Naast pikante eten is het heeeeeeeeel lekker.Het is een soort ayran maar het noemt CACIK.kan ook naast doner kebab en zo. namnammieeee

Gast

Berichtdoor Gast » 10 okt 2005, 09:07

Ik heb ook zo n oude seb yoghurtmaker van mijn moeder meegekregen ook zonder handleiding ik weet dus echt niet hoe je ermee moet werken en mama ook niet.Als me iemand zou kunnen helpen zou ik heel blij zijn alvast bedankt.

Karen

Berichtdoor Karen » 10 okt 2005, 11:22

Ik heb er ook eentje ui m'n kindertijd staan.
Als ik me het goed herinner, deed m'n moeder er 2 soeplepels yoghurt in en de beker werd dan tot boven gevuld met melk (vol - halfvol, ik weet het niet).
Een nacht in het stopcontact en klaar is kees.
Misschien kan jer er van in het begin ook bv. grenadine bijdoen.
Ik weet niet of dit echt gezonder (en goedkoper) is da gekochte yoghurt hoor.
Laat je me weten of het lukte?

jan

Berichtdoor jan » 13 okt 2005, 16:50

Enkele maanden geleden stelde ik op deze forum een gelijkaardige vraag en kreeg enkele goeie berichten binnen. Sindsdien gebruiken we deze methode en met succes! (hier volgt een copie)

Wij maken al jaren zelf onze yoghurt met een machine. Als 'startyoghurt' heb ik het beste reusltaat met yoghurt van het merk Campina (glazen bokalen) Ik warm 800ml volle melk (mag ook magere of halfvolle zijn) gedurende 3 min op in de microgolfoven, voeg daarna een eetlepel melkpoeder en 2 lepels Campina yoghurt aan toe. Goed mengen en daarna overgieten in de potjes van de yoghurtmachine. De duur van de bereiding hangt van machine tot machine af (de onze doet er 12 uur over) en ook van de dikte van yoghurt die je wil bekomen. Hoe langer je de machine aanlaat, hoe zuurder de bereiding wordt. Laten afkoelen en in de frigo plaatsen. Voor de volgende 'lading' yoghurt neem ik uit een potje gemaakte yoghurt twee eetlepels af en herbegin zoals hierboven vermeld. Ik denk dat ik ongeveer 6 weken voort kan vooraleer ik opnieuw start met een verse pot Campina. Smaakstoffen bv suiker, fruit, een of andere siroop mag je pas toevoegen voor je de yoghurt verbruikt.

Succes!!!
Jan en Mia

jan

Berichtdoor jan » 13 okt 2005, 17:40

Nog even ter info: De "startyoghurt" die bedoeld wordt (Campina) is wel yoghurt met levende fermenten.

Jan en Mia

Katrien D

Berichtdoor Katrien D » 02 nov 2005, 18:12

Hoi,

Alvast bedankt voor de reacties.

Bij deze misschien een bijkomend vraagje: leuke tips voor soorten yoghurt? Als je bvb fruityoghurt maakt, kun je dan vooraf je fruit niet toevoegen (bvb gemixed: voor de kindjes dan)

Katrien D

jan

Berichtdoor jan » 03 nov 2005, 16:57

Wij maken 8 yoghurtpotjes tegelijk zoals hierboven reeds beschreven.Eén potje ervan 'zonder iets toegevoegd' en de rest gemengd met wat kristalsuiker of met een bodem konfituur of gelei(2 koffielepels) en daarbovenop gieten we dan de yoghurt.De daarop volgende keer gebruiken we opnieuw startyoghurt (2 eetlepels) uit het potje waar niets werd bij toegevoegd!
Succes!
Jan en Mia

Katrien D

Berichtdoor Katrien D » 03 nov 2005, 18:51

Misschien een rare vraag maar: is het zo dat je de potjes open in het toestel zet?

Dank,
Katrien D

winke

Berichtdoor winke » 04 nov 2005, 14:49

wie de gebruiksaanwijzing wilt van de seb yoghurtmaker , laat dan maar je emailadres achter
Ik heb de mijn gescand en proberen hier te plaatsen, maar het wil nie lukken , via een mail meschien wel

Katrien D

Berichtdoor Katrien D » 06 nov 2005, 07:14

Hoi Winke,

mijn adres is:
katrien.desmadryl@mail.be

bedankt,
Katrien D

winke

Berichtdoor winke » 06 nov 2005, 09:34

hallo,
Heeft er iemand een idee hoe je zelf de roze grenadine- yoghurt zelf maakt?
Heb het al geprobeerd met grenadine bij te voegen, maar het is niet zoals ik wil, niet qua smaak ,en helemaal geen kleur.
Onze 3-jarige eet dat heel graag,maar zoals in de winkel.
Iem suggesties?

bedankt& groetjes

nicole biesmans

Berichtdoor nicole biesmans » 30 nov 2005, 16:57

kan u mij via mail het receptenboekje van seb de yoghurt maker bezorgen ben mijn boekje verloren. dank u
verzenden kan naar
nicole_biesmans@hotmail.com

merel

Berichtdoor merel » 02 dec 2005, 19:44

bij mij krijg ik de youghurt niet dik...
heb al vanalles geprobeerd: starten met verschillende soorten youghurt, toevoegen van melkpoeder enz... doch voorlopig geen resultaat.
Kan iemand me helpen met een tip om de youghurt mooi dik te krijgen...?

@merel

Berichtdoor @merel » 08 dec 2005, 18:38

ik heb deze week yoghurt bereidt met als startyoghurt die van de aldi, glazen bokaal met act bifidus. En die was veel vaster dan anders en niet slecht van smaak.

gr Winke

Gast

Berichtdoor Gast » 18 dec 2005, 14:35

up

Schokkaert Christine

RE: automatische yoghurtmaker

Berichtdoor Schokkaert Christine » 03 jan 2006, 14:57

kan u mij via mail het receptenboekje van seb de yoghurt maker bezorgen ben mijn boekje verloren. dank u
verzenden kan naar
christine.schokkaert@skynet.be

@merel

Berichtdoor @merel » 03 jan 2006, 15:29

Zet je machine ergens waar er absoluut geen beweging is. Zelfs de trillingen van de frigo zijn al genoeg om je yoghort te doen mislukken. Doe er ook altijd twee koffielepels melkpoeder bij. De dekseltjes er niet opzetten , dat is pas voor als hij klaar is. Succes

griet

Berichtdoor griet » 20 apr 2006, 12:24

Hallo Winke,
Zou je me ook de gebruiksaanwijzing van de seb yoghurtmaker kunnen bezorgen aub? Ik heb dit weekend 1 gekocht op een rommelmarkt, maar zonder doos en zonder handleiding.
Mijn adres: info@griet-sonck-immo.be
Alvast hartelijk dank!
Griet.

Ann

Berichtdoor Ann » 21 apr 2006, 16:21

Kan iemand ons ook de gebruiksaanwijzing bezorgen van een SEB yoghourtmaker. We zijn de onze verloren. Thanks

mail naar patrick170@gmail.com

vele vele bedankjes :-)

Gast

Berichtdoor Gast » 22 apr 2006, 19:24

wel met volle melk werken, dan wordt de yughurt dikker

Karl

Berichtdoor Karl » 24 mei 2006, 04:21

beste winke,
indein het nog mogelijk is had ik graag de gebruiksaanwijzing van de seb yoghurtmaker gekregen van je,

Alvast mijn dank,
greetz,
karl
karl@domolec.be

Anne

Berichtdoor Anne » 12 jul 2006, 15:25

Zou het mogelijk zijn de gebruiksaanwijzing van de seb yoghurtmaker te verkrijgen?Ben hem verloren.Bedankt!!!

Anne

Berichtdoor Anne » 12 jul 2006, 15:27

Het email adres;patrick.amez@telenet.be

Gast

Berichtdoor Gast » 18 jul 2006, 23:33

fruit, grenadine, suiker, ... er pas achteraf bijdoen, anders lukt de yoghurt niet, de grenadine e.d. doodt de yoghurtbacteriën

Terug naar “Voeding”