aantal voedingen - 8 weken

opstarter

aantal voedingen - 8 weken

Berichtdoor opstarter » 15 jan 2008, 11:33

Mijn dochtertje is overmorgen acht weken. Mijn borstvoeding is onmiddelijk goed op gang gekomen in het ziekenhuis en nu heb ik nog steeds een zeer grote productie. Wanneer mijn dochtertje lost tijdens het drinken spuit de melk er echt uit.

In het begin dronk ze acht tot tien keer per dag, maar sinds haar vier weken vraagt ze maar zeven voedingen per dag meer. Een voeding duurt bij haar ook maar vijf minuutjes. Gedurende die vijf minuten drinkt ze en daarna speelt ze eigenlijk gewoon met de tepel maar drinkt ze niet echt meer. Nu krijgt ze al sinds een week haar laatste voeding tussen 22 en 23 uur en dan slaapt ze toch wel door tot 5 a 6 uur. Ze is ook al ontzettend goed bijgekomen.

Geboortegewicht 22/11: 2.625 kg
23/11: 2.500 kg
24/11: 2.520 kg
26/11: 2.650 kg
27/11: 2.700 kg

04/12: 3.120 kg
12/12: 3.520 kg
08/01: 4.600 kg

De verpleegster van kind en gezin zei me dat ik mocht proberen van over te gaan naar zes voedingen per dag, maar nu lees ik hier maar steeds dat een kindje van haar leeftijd nog steeds acht tot twaalf voedingen zou moeten krijgen. Wat is nu juist het beste? Ik hoor van iedereen andere dingen.

Ik veronderstel dat als mijn dochter niet meer voedingen vraagt en ze blijft goed bijkomen dat het dan voldoende is om haar alleen eten te geven als ze er zelf naar vraagt. Wat denken jullie?

Terug naar “Eten”