geen tsr bij afkolven...

Gast

geen tsr bij afkolven...

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 15:53

Hallo,

Ik moet in april terug beginnen werken en probeer één keer per dag (voormiddag) al een beetje te kolven om een voorraadje te hebben voor als ik ga werken. (ik kan op mijn werk niet kolven) Ik zou graag bv blijven geven als ik ga werken.
Nu is het zo dat ik echt bijna geen tsr krijg als ik kolf. (gisteren wel, vandaag niet) Mijn zoon had vanmorgen bijna niet gegeten aan één kant, die voelde dan ook nog gespannen aan en toch kreeg ik er bijna geen melk uit! Ik heb ongeveer 45 min gekolfd, een paar keer gewisseld en heb maar 65cc eruit gekregen, zonder ook maar één keer een tsr te hebben gehad...
Ik heb de brochure van LLL "afkolven en bewaren" , probeer de tips... Is het zo dat ik echt gewoon nog even geduldig moet zijn en proberen? En kan het kwaad als ik zolang probeer en "geen opbrengst" heb???

Dank je!
Alle tips zijn meer dan welkom!

christine

RE: geen tsr bij afkolven...

Berichtdoor christine » 14 jan 2008, 16:02

45 minuten kolven zonder opbrengst lijkt me te lang. Zolang hoet je niet te oefenen. Maar afkolven is wel een zaak van oefenen. Controleer of de kolf na behoren werkt. Geraak je er niet aan uit, bel dan met de producent van het toestel, de winkel waar je ze gekocht hebt of een servicelijn. Pas voor het afkolven warmte toe, masseer je borsten een beetje, schud ze eens goed door en speel een beetje met je tepel. Je baby doet sommige van deze dingen immers ook. Denk aan je baby, kijk naar hem of naar een foto. ¿s Morgens, een tijdje na de voeding, of aan de andere kant tijdens de baby drinkt, zal het waarschijnlijk iets gemakkelijker gaan, maar vooral dus: oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

Christine
LLL
[url]www.lalecheleague.be[/url]
[email]christine.vdbroecke@pandora.be[/email]

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 20:17

ik heb ook niet altijd een tsr bij het afkolven en dan krijg ik er ook amper iets uit. Ik probeer max. 15 minuten en als het dan niet lukt dan stop ik en probeer ik een half uurtje of een uurtje later nog eens en dan lukt het meestal wel. Wat bij mij ook lukt is de kolf aan de ene borst en met mijn andere borst 'spelen' ;)
succes!

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 21:55

ik kolfde op mijn werk, als het niet lukte, keek ik naar een foto van mijn kindje. raar maar waar: na enkele minuten was de tsr daar...

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 22:52

Bij mij lukte het kolven ook niet. Ik oefende tijdens de weken voor ik terug aan het werk moest en het ging echt niet... Ik kolfde als mijn dochter weinig gedronken had, of ik probeerde tussen de voedingen. Zonder resultaat.

Ik heb dan een keertje "moeten" kolven. Ik herinners me al niet meer precies waarom. In ieder geval: ik kolfde een live voeding die weggevallen was. Ik had een klein beetje last van stuwing. Borsten in een kom warm water laten hangen (voorovergebogen) zodat ze de bodem van het kommetje raakten...en ja hoor... het lukte me plots wel. Ik kreeg een tsr en moest snel snel de kolf nog nemen :-)). Ik gebruik een dubbele elektrische kolf en die gaat me veel beter af dan een handkolf.

Ik die zo aan het panikeren was geslagen, kolf intussen al 5 maanden met succes!

opstartster...

Berichtdoor opstartster... » 15 jan 2008, 12:28

Oh ik ben zo blij met de tips en reacties, geeft me moed om "door" te bijten... Ik wil mijn zoontje echt nog bv willen aanbieden als ik er niet ben. (als ik dus ga werken) Misschien wil ik het wel te graag! ;)
Deze nacht had hij van 22.00 tot 06.00 geslapen, nochtans tussen ons en hij heeft niet eerder een poging tot drinken gedaan dus had ik heel gespannen borsten, heb hem laten drinken en om 9.30 heeft hij terug gedronken en heb ik de andere kant gekolfd tijdens de voeding, ik had op 3 min 65ml, nadat ik 5min verder was had ik 85ml uit één borst, de andere was hij aan het drinken. Toen ben ik gestopt omdat ik het gevoel kreeg dat ik op die moment zijn voeding aan het "stelen" was :hoho. Nu ja het kolven lukt dus als hij bij mij drinkt, nu nog eens proberen tussen twee voedingen...
Alvast bedankt voor de reacties!!! Geeft me ook wel moed...

DANK JE!!!!!

Terug naar “Eten”