krampjes of reflux

S;

krampjes of reflux

Berichtdoor S; » 13 jan 2008, 18:55

Ik heb dit berichtje al gepost onder 'je baby', maar helaas nog zonder gevolg.
Misschien hier meer succes?

Onze baby is een heel rustige jongen van net 2 maanden, die enkel afgekolfde moedermelk krijgt. Af en toe had die wel eens krampjes, met een beetje gezeur tot gevolg, maar een druppeltje of twee/drie collikind op de tut, en het was weer over.

Gisteren begon hij zo'n 2 uur na elke pap te krijsen, niet gewoon een beetje wenen, maar echt brullen en krijsen. Hij duwde zichtzelf helemaal omhoog met z'n beentjes en legde z'n hoofd altijd heel ver achterover. Als dat over was, was hij weer de vrolijke rustige baby van anders. Tot 2 u na de volgende pap, weer hetzelfde liedje. Het begint altijd met zo'n onrustig 'gewriemel', wat overgaat in stevig gebalde vuistjes en dat mondt dan uit in het krijsen. Hij had die dag nog geen stoelgang gehad, dus ik dacht misschien daardoor? Tja, wat moet je allemaal denken?

s' Avonds heb ik hem dan een perdolan suppo gegeven, dat is eigenlijk het enige dat ik in huis heb. Een uur nadien had hij een kakapamper en hij heeft de nacht goed geslapen. Vanmorgen na z'n pap was hij nog heel gewoon, maar met de middagpap begon het weer.

Zijn dit nog gewone krampjes, of moet ik in de richting van reflux denken? Je leest er zoveel over. Tot hier toe waren z'n krampjes naar mijn mening altijd draaglijk, maar dit kan ik echt niet aanzien, ocharmkes toch

Morgen ga ik zeker naar de kinderarts. Maar zijn er nog dingen waarop ik moet letten om te weten of het gewone krampen of relux zijn? Dan kan ik dat alvast nog een dagje observen en morgen melden.

Ik las dat je beter paprika kan mijden, en ik heb wel provencaalse saus gegeten eergisteren en een glas frisdrank gedronken. Hoe lang blijft zoiets in de melk zitten?

Volgens de ene bron mag je alles eten en drinken, volgens de andere opletten met ditjes en datjes.

Goh, er zijn zoveel mogelijkheden, iemand raad?

christine

RE: krampjes of reflux

Berichtdoor christine » 14 jan 2008, 14:54

Als dit heel plots gebeurt nu, dan denk ik eerder aan een kleine infectie dan aan krampen door voedselovergevoeligheid of reflux. Je kunt bij mij per e-mail een artikel over reflux en borstvoeding aanvragen. Daarin vind je meer uitleg over mogelijke oorzaken en vooral tips hoe je het voor je baby en voor jezelf aangenamer kunt maken. Uiteraard is niet alles van toepassing omdat je de melk met de fles geeft, maar een deel van de tips kan je zeker gebruiken.

Je voeding heeft inderdaad invloed op je melk. Geen reuze invloed natuurlijk. Je kunt bijvoorbeeld je melk niet suikerrijker of vetter maken door je voeding, maar de eiwitten die je eet, die gaan voor een deel wel in je melk en daar kan een baby op reageren. Ook de smaak van je melk is beïnvloedbaar door je voeding. Maar ja, van een ander smaakje zal je baby niet zo veel last kijken. Voedingsmiddelen uit je eigen voeding schrappen hoe je pas te doen als je dus een negatief effect op de baby vaststelt. Als je bijvoorbeeld de laatste 2 dagen iets ongewoon hebt gegeten of bijzonder veel van iets hebt gegeten dan zou dit ermee te maken kunnen hebben. Echt een tijd die er nodig is voor een stof om in of uit je melk te geraken kan ik je niet geven. Dat is voor elk voedingsmiddel anders en het hangt ook wel ervan af hoeveel je ervan hebt gegeten en of je het op nuchtere maag hebt gegeten.

Christine
LLL
[url]www.lalecheleague.be[/url]
[email]christine.vdbroecke@pandora.be[/email]

Terug naar “Voeding”