borstvoeding bij baby van acht weken

Debbie

borstvoeding bij baby van acht weken

Berichtdoor Debbie » 13 jan 2008, 13:38

Hallo,

Mijn baby is nu 8 weken oud . Ze laat s nachts zo'n 5 à 6 uur tussen een voeding ... daarna opnieuw zo'n drie uur .
Ze heeft veel last van reflux ... wanneer ze overdag een enorme refluxaanval gehad heeft én eindelijk na 2 uur in slaap valt, laat ze soms meer dan 3 uur tussen voor de volgende voeding . Kan dit ??? Ik laat haar dan wel even liggen maar maak haar dan wel wakker zodat ze max 4 uur tussen 2 voedingen laat . Op die manier heeft ze dus dagelijks nog zo'n 6 à 7 voedingen, soms zelfs 8 ...

Kan ik het mij veroorloven om haar langer te laten liggen wanneer ze slaapt ???

Dank je voor de tips en ervaringen,
Debbie

evyke, mama van Robin, Hanne en Thijs

RE: borstvoeding bij baby van acht weken

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en Thijs » 13 jan 2008, 14:05

als ze verder gezond is.. goed bijkomt.. geen problemen heeft.. zou ik ze lekker zelf haar ritme laten zoeken hoor...

hier is Thijs nu 3 maandjes en begint nu zn nachtjes door te slapen ( soms tot 6 a 7 uurtjes )

ik volg gewoon zijn ritme .. dus volgens mij kun jij dat ook hoor!

christine

RE: borstvoeding bij baby van acht weken

Berichtdoor christine » 14 jan 2008, 15:40

Zeker bij een baby met reflux is het beter als hij vaker een kleinere portie melk drinkt dan weinige grote maaltijden. Zo een kleinte (ook zonder reflux) heeft best minstens 8 voedingen per 24 uur en langer dan 4 uur overdag zonder voeding lijkt me niet zo een goed idee. 's Nachts 5 tot 6 uur slapen is in orde voor de leeftijd, maar overdag dan liever iets vaker drinken zodat je baby normaal op op minstens 8 voedingen komt.

Je kunt bij mij per e-mail een artikel over reflux en borstvoeding aanvragen. Daarin vind je meer uitleg over mogelijke oorzaken en vooral tips hoe je het voor je baby en voor jezelf aangenamer kunt maken.

Christine
LLL
[url]www.lalecheleague.be[/url]
[email]christine.vdbroecke@pandora.be[/email]

Terug naar “Voeding”