drinkt hij te veel??(bv)

Isabel

drinkt hij te veel??(bv)

Berichtdoor Isabel » 13 jan 2008, 08:53

Mijn zoontje krijgt bv. Nu gaat hij al een kleine week naar het kinderdagverblijf. Daar drinkt hij 100 à 125cc uit zijn flesje. Gelijk wanneer ik thuiskom wil hij live drinken. Nu heeft hij de laatste dagen veel voeding terug(hij heeft wel reflux maar nog nooit zoveel terug gegeven). Zou hij te gulzit zijn aan de borst. Ja, ik heb wel veel melk. Ben vannacht zelfs moeten opstaan om wat te kolven had z'n pijn aan mijn borst. Hij slaapt de laatste 3 dagen van 22u à 22.30 tot 7 uur s'morgens

Isabel

An, LLL

RE: drinkt hij te veel??(bv)

Berichtdoor An, LLL » 13 jan 2008, 09:09

Hoi Isabel,

Eerst enkele vraagjes:

Hoe oud is je zoontje? Wat is zijn gewicht?
Hoe vaak krijgt hij een voeding per dag?
Kolf je af op het werk of heb je afgebouwd?

Tot later!
An
La leche league Vlaanderen
[URL]http://www.lalecheleague.be[/URL]

isabel

Berichtdoor isabel » 13 jan 2008, 09:42

Hij is 15 weken en weegt 6kg730

hij drinkt nog 6 maal per dag.

Ik kolf af (s'morgens voor ik ga werken kan ik nog 180cc afkolven nadat hij zijn voeding gekregen heeft op de middag kolf ik nog eens 180cc af en om 4 uur ook.)zodat hij volledig op borstvoeding staat.

Maar kan eigenlijk meer afkolven dan dat hij drinkt op een dag

Isabel

An, LLL

Berichtdoor An, LLL » 13 jan 2008, 19:51

Hoi Isabel,

Jouw overproduktie en de reflux, hangen inderdaad zeer waarschijnlijk samen met mekaar. Het antwoord op je vraag is echter niet zo eenvoudig door jouw specifieke situatie (overproduktie + gaan werken) en kost me te veel tijd om vandaag nog allemaal op te schrijven. Is het mogelijk voor jou om iemand van ons morgen overdag op te bellen? Aan de telefoon zal het makkelijker zijn alles goed uit te leggen. Anders schrijf ik morgen hier wel een antwoord voor jou, van zodra ik tijd genoeg heb.

Hopelijk red je het nog een dag. Als je te veel stuwing voelt (ook 's nachts) is het belangrijk dat je je borsten eens goed leegkolft. Te veel stuwing kan verstopte melkkanaaltjes en zelfs een borstontsteking veroorzaken. Dat kan je ondertussen al doen, eigenlijk zou je daarna de procedure moeten volgen die ervoor zorgt dat vraag en aanbod zich beter op mekaar gaan afstemmen. Maar dat lijkt me niet zo erg eenvoudig, aangezien je al gaat werken. Daarom denk ik dat het handiger zou zijn als je iemand kan bellen.

Laat je me weten of je iemand zult bellen of dat je liever hier verder een antwoord krijgt?

Ik ben zelf morgen overdag normaal gezien thuis, dus je kan zeker proberen me te bellen.

Veel geluk!
An
La leche league Vlaanderen
[URL]http://www.lalecheleague.be[/URL]

christine

Berichtdoor christine » 14 jan 2008, 16:20

An had vandaag geen tijd en het is inderdaad een beetje een ingewikkeld verhaal. Het zou echt wel beter zijn al je iemand van ons kunt bellen om de situatie eens grondig te bespreken. De nummers vind je op [url]lalecheleague.be[/url]. Bij elke leidster staan de voorkeurstijden. Er zijn ook enkele leidsters die 's avonds tijd hebben. Dus echt wel bellen in plaats van in je eentje aan te modderen.

Christine
LLL
[url]www.lalecheleague.be[/url]
[email]christine.vdbroecke@pandora.be[/email]

Isabel

Berichtdoor Isabel » 14 jan 2008, 20:13

ik heb nog niet kunne bellen vandaag. Maar heb vanmorgen bij de kinderarts gezeten met mijn zoontje. Hij heeft van gisteravond iedere maaltijd overgegeven. Hij had warschijnlijk niets meer binnen. Hij is terug mee naar hij mogen komen als hij nog overgaf vandaag gingen ze hem opnemen. Hij heeft gelukkig niet meer overgegeven.

Isabel

Terug naar “Voeding”