groenten-/fruitpap + melk erna?

N

groenten-/fruitpap + melk erna?

Berichtdoor N » 11 jan 2008, 15:13

Hoihoi,

Sinds een weekje krijgt onze meid van bijna 4 maand een groenten- of fruitpapje smiddags. Na haar papje krijgt zij meestal nog een flesje melk erna.

Maar nu verklaart mijn omgeving mij voor zot als ik zeg dat ik nog melk geef na de pap (zij eet nu ongeveer een half potje op per keer, soms iets meer).
Zij krijgt nog steeds 4 flessen per dag van 210 ml + 7 schepjes (Aptamil AR, is dus vrij dikke melk wel). Na haar papje maak ik wel maar 180 ml + 6 schepjes, omdat ik niet weet of haar maagje dan al weer meer aankan.

Op aanraden van mijn omgeving geef ik voorlopig thee of water na het papje, maar daar heeft mijn kleine meid precies niet genoeg mee. Iedereen zegt mij dat de groenten- of fruitpap 1 fles vervangt, dus dan zou zij komen op 3 flessen op 1 dag. Dit vind ik best wel weinig voor nog zo'n kleintje, dusja...

Kan iemand mij nu zeggen hoe dat precies in mekaar zit?
Mag zij meteen na haar papje nog een flesje, zoja hoeveel mag dat dan zijn, zonee mag zij dan thee of water in de plaats, enzoverder...Ik kan er niet meer aan uit.

Alp

RE: groenten-/fruitpap + melk erna?

Berichtdoor Alp » 11 jan 2008, 15:28

hey

Ik ben bij men zoontje ook begonnen op 4 maand met groentepap en gaf steeds een flesje achterna omdat ze in het begin nog niet genoeg eten om een flesje te vervangen. Weet jij hoeveel je dochtertje eet? Mijn ervaring was vanaf hij 150 gram at moest hij geen flesje meer hebben en hebben we dan pas deze laten vallen. Water of thee geeft je best niet in de plaats. Volgens K en G is melkvoeding nog altijd het belangrijkste dus best niets anders geven voor 6 maand.

N

Berichtdoor N » 11 jan 2008, 15:37

Bedankt voor je reactie, Alp.
Mijn dochtertje eet nu ongeveer 3/4 van een potje leeg (dus ik gok zo'n 100 gr).

Maar mijn omgeving (ouders, familie etc) veroordelen mij dan dat ik een flesje nageef, zij vinden dat onverantwoord, ze zeggen dat haar maagje dat nog niet aankan, dat ik geen idee heb van wat ik haar daarmee aandoe enzoverder..ze doen mij daardoor echt een slechte mama voelen. Zij weten het uiteraard allemaal beter, want zij hebben al kinderen opgevoed en ik nog niet. Ze zeggen dat ik die boekjes (van K&G waar dat instaat enzo) maar niet moet geloven.

Dus ben nu wel blij dat er toch nog iemand is die hetzelfde systeem toepast, want kword zot van die reacties allemaal.

Alp

Berichtdoor Alp » 12 jan 2008, 11:27

Trouwens jou dochtertje zal zich niet overeten hoor! Zij geeft zelf wel aan hoeveel melk ze nog wil drinken erna. En 3/4 van een potje is niet zoveel he!
Ik volg toch ook de richtlijnen van K en G hoor en de melkvoeding blijft op dit moment nog steeds het belangrijkste. Op dit moment eet mijn zoontje van 5 een half maand tussen de 150 a 200 gram groente-en fruitpap en heeft hij zo'n 3 flesjes van 210 +7schepjes.
Deze drinkt hij ook niet altijd leeg maar hij is nooit een grote eter geweest.
Hij komt echter goed bij dus dit is wel voldoende voor hem.
Laat je niet beïnvloeden door de reacties uit je omgeving hoor!Trouwens elk kind is anders!

Terug naar “Voeding”