ben ik nog goed bezig??? BV

BVmama

ben ik nog goed bezig??? BV

Berichtdoor BVmama » 10 jan 2008, 11:29

dag allemaal,

mijn zoontje is 4 maanden en krijgt voltijds de borst. (weegt ongeveer 6.5kg en is 64 cm groot)
alles is tot hiertoe perfect gelopen (dronk een 8 à 10 maal per 24u., had goedgevulde plasluiers, had elke dag ontlasting (in het begin telkens wat ontlasting na zijn voeding), hij kwam goed bij...

nu maak ik me toch wel wat zorgen over het aantal voedingen:
*momenteel eet hij nog zo'n 5 à 6 maal per dag en laat hij een 3.5 à 4 uur tussen zijn voedingen. Is dit normaal? (vroeger vroeg hij steeds om de 2.5 u. om eten!)
patroon dat hij ongeveer volgt:
8u - 11.15 - 14 - 17u30 - 20u (wat clusteren) - en dan rond middernacht geef ik hem een flesje afgekolfde melk van 130 à 140ml (ik neem hem voorzichtig uit zijn park en geef hem dan zijn fles zonder echt wakker te worden, hij slaapt dan tot 's morgens ongeveer 7à8u)
(ik heb de indruk dat hij nu wel meer drinkt dan vroeger)

*als ik lees hoeveel melk kunstvoedingbaby's krijgen (vb 5 keer 180 ml (of meer) + aantal schepjes) dan geloof ik nooit dat onze kapoen zoveel melk drinkt!!!
(zitten er misschien meer caloriën in BV mlk dan in KV?)

*als ik afgekolfde melk geef, geef ik hem meestal een 130 à 140 ml in zijn flesje. (eerst gaf ik hem een 115 ml, maar hij weende nog steeds van de honger, want wanneer ik hem zijn tutje nadien gaf spuugde hij het telkens weer uit omdat hij voelde dat er geen melk meer kwam...)
hoeveel afgekolfde melk geven jullie ook je baby van 4 maanden?
hoeveel agekolfde melk heeft een baby van 4 maanden nodig? (120 ml per lichaamsgewicht??)

*Sinds deze week heeft hij niet elke dag ontlasting in zijn pamper. het wordt precies een beetje minder slijmerig. is dit normaal of duidt dit op iets?

Heeft er iemand een antwoord op mijn vele vragen?
Zijn er nog BV mama's met zo'n 4 maandertjes? Hoe zijn jullie gewoortes?

groetjes

chrisitne

RE: ben ik nog goed bezig??? BV

Berichtdoor chrisitne » 10 jan 2008, 12:27

Op zich drinkt hij niet erg vaak per 24 uur. 6 voedingen is aan de lag kant, 8 zou normaler zijn. Wat kinderen die kunstvoeding uit de fles dringen is niet echt relevant. De calorieën zouden +/- hetzelfde moeten zijn per 100 cc, maar uit een fles drinken de meeste baby te veel per keer.

120 cc per kg lichaamsgewicht per 24 uur op de leeftijd van 4 maand klopt. Over een maand reken je nog maar met 110 cc per kg. Als je het uitrekent dan komt je baby met zijn gewicht en 6 voedingen op 130 cc melk per voeding. Het zit dus eigenlijk goed, mar ik vraag me dus waarom je de voeding om 24 uur met de fles geeft. Je zou ze ook gewoon met de borst kunnen geven. ;)

Op de leeftijd van 4 maand hebben sommige bv baby's niet meer zo vaak een ontlasting. Er kan soms zelfs een heel week tussen zitten. Vaker aanleggen kan soms helpen. Als er boven meer melk in gaat, dan blijft er meer over voor de luier. ;)

Christine
LLL
[url]www.lalecheleague.be[/url]
[email]christine.vdbroecke@pandora.be[/email]

BVmama

Berichtdoor BVmama » 10 jan 2008, 12:59

hoi christine,

Ik geef onze kapoen om 24u. afgekolfde melk omdat hij dan slaapt. Ik vind het spijtig hem wakker te moeten maken omdat hij het 's avonds erg lastig heeft met inslapen (ligt dan heel vaak te clusteren bij me). Uit ervaring weet ik ook dat hij rond middernacht niet zo goed zuigt. Hij valt dan steeds in slaap...
ik vind het ook positief dat hij uit een flesje drinkt, omdat hij vanaf volgende maand 2 dagen in de week naar een OM moet. Hij zal daar ook afgekolfde melk krijgen.
Ik ga proberen hem terug meer aan te leggen want ik wil echt dat de BV blijft lukken!

groetjes en alvast bedankt voor je antwoord!

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 14:18

Mijn dochter van 4 maand is ook op vrij korte tijd overgeschakeld van 8 à 10 voedingen per 24 u naar 6 à 7 voedingen per 24 u. Ik heb ook de indruk dat ze nu meer drinkt per voeding en zie dat ook als ik ze eens een flesje geef. Haar gewichtsevolutie is nog steeds prima en de plasluiers zijn zeer goedgevuld.

Terug naar “Voeding”