boterhammen op 8 maanden

Inge

boterhammen op 8 maanden

Berichtdoor Inge » 09 jan 2008, 18:09

op 8 maanden mogen ze boterhammetjes eten, hoe ga je dan te werk, 1,2 boterhammen met de opvolgmelk erover dan en daarna nog een fles of hoe zit da eigenlijk? Wat doe je op de boterham?
graag had ik raad gekregen.

Gast

RE: boterhammen op 8 maanden

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 13:43

mijn dochterje is 9 maand en krijgt als ontbijt een botherhammetje met een choco, ik neem 2 sneetjes van een lang brood smeer een dun laagje choco op, snij dan de korstjes eraf en in kleine vierkantjes, en die dop ik dan in half volle melk en dat vind ze super lekker

**

Berichtdoor ** » 10 jan 2008, 13:51

K&G zei :

vanaf 8 maanden grijs brood (geen grof)
eerst droog of met boter aanbieden
eventueel gezond beleg : geplette banaan, ongesuikerde confituur, platte kaas (dat vond ik wel vreemd, aangezien koemelk pas vanaf 12 maanden mag), ...

Ik gaf een half sneetje met beetje boter.

Nu is hij 15 mdn en eet hij gewone confituur, smeerkaas, ...

Choco is lekker en heeft hij graag. Maar gezond is het niet natuurlijk. hier ben ik pas op 14 maanden mee begonnen. Tja, met grote broers in huis ziet baby het ook he...

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 15:05

beginnen met een broodkorstje dat ze zelf kunnen pakken en opsabbelen
daarna partje brood dun besmeerd met boter
vervolgens met beleg: banaan, appelmoes, beetje jonge kaas, kip...

tempo: kijken naar je kindje, spelenderwijs te werk gaan, vaak laten oefenen

Sofie

Berichtdoor Sofie » 12 jan 2008, 12:49

Mijn kindje krijgt 's ochtends als ontbijt een halve geplette banaan, 2 licht groffe boterhammetjes (zonder korst). Ik maak zijn flesje zoals normaal, giet daarvan een deel over de geplette banaan en het brood en maak zo een papje. Hij is er helemaal zot van. Als het bordje leeg is geef ik hem nog de rest van de melk. Meestal drinkt hij daar wel niet zoveel meer van omdat hij dan al redelijk voldaan is.

Terug naar “Voeding”