flesvoeding - volgens K&G of volgens bijsluiten NA

8 weken

flesvoeding - volgens K&G of volgens bijsluiten NA

Berichtdoor 8 weken » 08 jan 2008, 18:41

Hallo,

Mijn zoon is 8 weken en weegt 5kg. Hij drinkt 5 flessen van 150 ml + 5 schepjes. Nu merk ik sinds een aantal dagen dat hij precies na zijn laatste slokje van de fles nog verder zou willen drinken. hij is dan na zijn boertje nog onrustig. Mag ik overgaan naar 180 ml + 6 schepjes? Volgens de bijsluiter op de verpakking van NAN PRO 1 mag je tusen 5-6 kg naar 180 ml overgaan. Volgens de richtlijnen van Kind en Gezin is het voor 2-4 maanden...

Ik zou hem vanavond al eens een grotere fles willen maken. Kan ik toch eigenlijk weinig met verkeerd doen? Hij eet zijn 5 flessen per dag volledig leeg.

Gast

RE: flesvoeding - volgens K&G of volgens bijsluiten NA

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 19:45

tuurlijk snel doen hoor zolang je maar de juiste aantal schepjes gebruikt met water mag je gerust flesje verhogen
het ene kind is het andere niet he

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 19:46

Als hij alle voedingen leeg heeft mag je zeker verhogen.

De richtlijnen van kind en gezin zijn gebaseerd op gemiddelden, ik ken geeneen kind dat perfect gemiddeld is ;)
Daarom zijn het ook richtlijnen en geen regels.

mvg

M

Berichtdoor M » 08 jan 2008, 20:00

De verhoudingen van het poeder tegenover het water moeten kloppen... Je kan zelfs een liter pap maken bij wijze van spreken... (Maar dat gaat je zoontje niet opdrinken hé :hihi)

Ik gebruik ook nan pro 1 en ik pas de pap aan naar de behoefte van mijn dochter, zij stopt toch met eten als ze genoeg heeft....

Kind en gezin is goed voor de spuitjes, en voor de rest moet je uw instinct volgen, das vaak juist hoor!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 20:13

volledig eens met M :)

Snoopyke

Berichtdoor Snoopyke » 08 jan 2008, 20:20

bedankt voor jullie reacties,

Wij gaven ook al veel sneller dan volgens de richtlijnen de flesjes van 150 ml omdat mijn zoontje precies hongerig leek na zijn flesje van 120 ml. Ik hield er dan gewoon rekenign mee dat als hij bij 135 ml gedronken te hebben stopte het in principe voldoende was, maar soms dronk hij meer.

Ben blij dat ik dan toch niet de enige ben die de richtlijnen naast zich legt. Ik vind het soms zo'n strikt gedoe bij K& G.

Terug naar “Voeding”