zoontje 12 weken, drinkt 5 x / dag

Gast

zoontje 12 weken, drinkt 5 x / dag

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 15:12

Hoeveel drinken jullie baby's?
Ons zoontje is nu 12 weken en krijgt 's morgens als ik hem wakker maak om 6u30 bv, dan flesje bij de creche om 10u30, dan terug flesje om 13u30 en dan bv om 18u en terug bv om +/- 21u en dan slaapt hij tot 's morgens.

Is dit goed?

christine

RE: zoontje 12 weken, drinkt 5 x / dag

Berichtdoor christine » 08 jan 2008, 23:25

Voor mij mag het iets meer zijn. ;) 5 voedingen is dat wat diëtisten voor volwassenen aanraden. Baby's mogen gerust vaker een voeding hebben. Als je nu nog maar op 5 voedingen staat, dan kan je er in de problemen geraken als je later met de vaste voeding begint. Dan kan het namelijk gemakkelijk gebeuren dat je baby door de vaste voeding niet meer aan genoeg melk geraakt.

Waarschijnlijk drinkt je baby heel grote porties. Je kunt misschien de hoeveelheid in de flessen een beetje beperken of tenminste niet meer verhogen. Als hij meer melk nodig heeft, dan kan je beter een voeding extra geven in plaats van grotere flessen aan te bieden.

Je kunt bij mij per e-mail een artikel over flesdrinken na of naast de borstvoeding aanvragen. Daarmee kan je altijd uitrekenen hoeveel melk je baby per voeding nodig heeft. Het hangt af van het gewicht en de leeftijd van je baby alsook van het aantal voedingen per 24 uur. Daarnaast vind je in het artikel tips hoe je ervoor kunt zorgen dat je baby niet te snel te veel melk uit de fles drinkt. Dit is echt wel belangrijk omdat iets vaker een kleinere voeding veel gezonder en beter voor de ontwikkeling is dan weinig erg grote voedingen.

Christine
LLL
[url]www.lalecheleague.be[/url]
[email]christine.vdbroecke@pandora.be[/email]

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 09:36

Er zit telkens 180ml water in met 6 schepjes...
Hij drinkt dit soms wel volledig uit, soms ook niet (vooral in de voormiddag eet hij weinig)

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 15:40

Ons zoontje van bijna 16 weken heeft vanaf zijn drie weken maar 5 voedingen gekregen. Sliep gewoon 's nachts door, dus ik kwam maar om de 4 uur aan een voeding overdag. Heeft tot 8 weken enkel BV gekregen en dan week per week een BV vervangen door een flesje. Hij is nu 16 weken en krijgt nog steeds 5 flesjes van soms 180 ml en soms 210 ml water. Als hij voor de vierde voeding al aan 19 h zit dan geef ik wat minder zodat hij wat vlugger zijn laatste voeding kan krijgen. Hij slaapt van rond 23 u tot half negen.
Hij gaat al slapend naar de opvang als ik moet gaan werken, wordt niet eens wakker tijdens het ritje met de auto.
Deze week krijgt hij zijn tweede spuitje en ik ga eens vragen aan de kinderarts of het geen tijd wordt voor een groente of fruitpapje.

groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 22:41

Mijn kindjes kregen op die leeftijd ook 5 voedingen dus ik dank dat dit normaal is. Sorry hoor, maar die reactie van dat dit aantal te weinig is vind ik echt wel zever. Je kan toch moeilijk 's nachts je kindje beginnen wakker maken voor een extra voeding??? Dat is om problemen vragen! Ik vind dat echt wel extreem hoor en verre van goede raad. Onze kindjes hebben trouwens nooit problemen gehad met overschakeling enzo naar vaste voeding.
Doe gewoon voort met je 5 voedingen, dat is heel goed!

babsie

Berichtdoor babsie » 14 jan 2008, 15:39

mijn dochtertje is ook 12 weken. Ze zit nu op 5 voedingen (op aanraden van K & G trouwens) om 7-11-15-19-23uur ongeveer. Ze drinkt dus 5 flessen van 150ml (5schepjes). Bij K&G zeiden ze dat ze mollig was dus.... ik denk dat vijf voedingen echt wel goed zijn! het is een supercontente en geweldige meid!

Terug naar “Voeding”