groentenpap: alleen slikken met tuutje

Tine

groentenpap: alleen slikken met tuutje

Berichtdoor Tine » 08 jan 2008, 13:29

Mijn zoontje is 4,5 maanden, net voor kerstmis zijn we gestart met het geven van groentenpap.

Hij eet het wel graag maar als ik hem gewoon het lepeltje geef en hem laat doen, dan komt de groentenpap er altijd weer uit, hij weet precies nog niet hoe hij het moet doorslikken, hij speelt er wat mee in zijn mondje en laat het er weer uitkomen.
Daarom steken we nu na iedere hap groentenpap zijn tuutje in zijn mond en zo slikt hij de groentenpap wel door en eet hij wel 200 gr. GP...

Hij eet het dus wel maar met een hulpmiddel (tuutje)...
Nu vraag ik me af: is dit echter wel aan te raden? Gaan we hem dit weer kunnen afleren?
Wat zouden jullie doen? Verder doen met het tuutjessysteem of even wachten met GP?

alvast bedankt voor de antwoorden.

Gast

RE: groentenpap: alleen slikken met tuutje

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 13:32

Als je baby niet weet hoe hij het naar achter kan krijgen in zijn mondje, dan is hij gewoon nog niet klaar voor groentenpap. Inderdaad geen zo goed idee het met een tut te doen en zeker niet zo veel op zo jonge leeftijd.

Gast

RE: groentenpap: alleen slikken met tuutje

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 16:19

Inderdaad: je geeft het zelf al aan: "... hij weet precies nog niet hoe hij het moet doorslikken..."

Dit komt nog wel later, voorlopig kan je hem rustig zijn flesjes blijven geven en af en toe eens proberen met groentenpap om te zien of hij het zelf naar achteren kan brengen.
Hij haalt al zijn voedingsstoffen nog uit melkvoeding dus je hoeft je niet ongerust te maken dat hij nog geen groenten eet en daardoor iets tekort zou komen. Hij is tenslotte nog maar 4,5 maand.

Dus ook niet met het tutje zitten foefelen hè ;)

Terug naar “Voeding”