Rijstpap zelf maken?

Kindje 10 maand?

Rijstpap zelf maken?

Berichtdoor Kindje 10 maand? » 08 jan 2008, 11:44

Ik las hier eens dat moeder zelf rijstpap maken als tussendoortje voor hun kindje met poedermelk. Kan dat? Hoe doe je dat dan precies? Graag tips, want ik ben zelf verzot op rijstpap en zou het wel leuk vinden mijn dochtertje daar eens van te laten proeven.

Gast

RE: Rijstpap zelf maken?

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 12:10

- 200 g dessertrijst spoelen met heet water (zeefje)
- 1 liter melk aan de kook brengen
- de rijst al roerend toevoegen
- het vuur heel laag zetten (stand 1/2), eventueel een zakje vanillesuiker of een gespleten vanillestok toevoegen (meer suiker doe ik er pas op het einde bij omdat die de boel makkelijker laat aanbranden).
- een half uur tot 45 minuten heel zachtjes laten pruttelen (je hoeft intussen niet echt te roeren als je geen gasvuur gebruikt en het vuur erg zacht staat).
- op het einde een paar keer controleren of de rijst gaar is en de melk voldoende gebonden >> wat extra suiker toevoegen, de vanillestok eruit vissen, in potjes scheppen en laten afkoelen...

Kindje 10 maand

Berichtdoor Kindje 10 maand » 08 jan 2008, 17:59

@ hierboven : dat is het gewone recept voor rijstpap ,maar dat geef je toch niet aan je kindje van tien maand wegens te veel suiker? Ik dacht dat het anders moest gemaakt worden voor zo'n kleintje, ik ben niet echt voor zoveel suiker, en hoe moet het dan met die poedermelk?

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 18:54

Je doet er zoveel suiker in als je wil (ik heb trouwens geen hoeveelheden vermeld).

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 18:55

Probeer het gewone recept eens met poedermelk... ik zou niet weten wat je anders zou moeten doen.

Terug naar “Voeding”