venkeloliedruppels Babyfen

Lyne

venkeloliedruppels Babyfen

Berichtdoor Lyne » 08 jan 2008, 10:57

Hallo

ons zoontje Niels is bijna 5 weken en heeft nogal last van krampjes. Ik ben gisteren bij de apotheek Babyfen venkeloliedruppels gaan halen en heb 8 druppels in zijn flesje gedaan. Het bleek te werken. Deze nacht had ik geen druppeltjes gebruikt toen ik zijn flesje gaf en hij had opnieuw veel krampjes. Ik heb dan 2 druppels op zijn tuut gedaan na het eten, maar dan is het eigenlijk al te laat.
Mijn vraag is: mag je dit dagelijks gebruiken zoals op de bijsluiter staat: 3 x 8 druppels per dag? Mag je dit preventief gebruiken of niet? De verantwoordelijke van kind en gezin zei me maximum 15 druppels te gebruiken per dag en per voeding dus 3 a 4 druppels.
Ik heb wel de indruk dat Niels van die druppeltjes na het eten veel sneller in slaap valt, kan dit kwaad of niet?

Isa

RE: venkeloliedruppels Babyfen

Berichtdoor Isa » 09 jan 2008, 14:18

Onze ka zei dat je niet telkens druppels in de fles moet doen, maar bij krampen een paar druppels op het tutje help blijkbaar even snel en even goed. Zo kan je dus ook beter de dosis van 15 druppels per dag respecteren. Meestal zijn een paar druppels al genoeg om hen te helpen. Ook mijn meisjes vielen in slaap na de druppels, maar volgens de kinderarts heeft dat meer te maken met het verdwijnen van de krampen dan met de druppels zelf. Een kersenpittezak lichtjes opwarmen en op de buik houden helpt ook heel goed... Nog even geduld, meestal gaan die krampen vanzelf na een tijdje over.

Terug naar “Voeding”