nachtvoeding

S.

nachtvoeding

Berichtdoor S. » 07 jan 2008, 08:41

Onze baby is 4 maand oud. Ik geef nog 2x bv. 's morgens en 's avonds. (en eigenlijk s nachts ook, dus 3x)
Is dat normaal dat onze baby nog s nachts een voeding wil.
Overdag eet hij s middags al groentepap. Hij eet de eerste keer rond 8u(bv), daarna rond 12u groentepap + fles (120ml). Om 4u30 terug fles (240ml), daarna terug om ongeveer 9u (bv). s Nachts moet ik nog steeds opstaan rond 4u30 - 5u. Zou ik s avonds misschien te weinig melk hebben? Hij klaagt nochthans niet!

greet

RE: nachtvoeding

Berichtdoor greet » 07 jan 2008, 12:01

Dat is normaal ja. Mijn dochtertje is 4,5 maand, eet ook groentenpap 's middags en voor de rest uitsluitend bv (omdat zij geen fles wil), en ik moet voor haar nog altijd 2 keer per nacht opstaan! Enfin, eigenlijk om de 3 uur! De LLL liet mij weten dat ik die groenten best zoveel mogelijk achterwege laat (geven alleen maar een vol gevoel in het buikje) en beter meerdere keren melk geef. Ik geef 's middags dus maar 60 gr. groenten en daarna de borst.
Wat je laatste voeding betreft. Bv verteert sneller dan flesvoeding! Dus dat kan de reden zijn waarom jouw laatste voeding snel verteerd is en je baby weer honger krijgt.
't Is niet makkelijk hé... Dan wil je goed doen en bv blijven doorgeven, en dan hang je eraan. Maar ik persoonlijk til daar niet te zwaar aan. Ik knuffel mijn babytje ook graag 's nachts. En maar één keer moeten opstaan is voor mij pure luxe... Effe doorbijten zou ik zeggen.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 12:24

Vroeger sliep mijn dochtertje van 1 tot 7u 's morgens. Geen nachtvoeding dus maar ook niet erg ideaal omdat we ooit weer moesten gaan werken.
Maar 't is een schatje die haar mama goed aanvoelt want nu met 19w slaapt ze van 22u30-23u tot 3-4u 's nachts en daarna weer 3u door. Dit doet ze toch al een week of drie, eerst was 't middernacht maar nu dus half 11 ongeveer.
Ik ben superblij dat ze het nu zo doet, 's nachts duurt het voeden ook maar 15-20 min en dan kunnen we er beiden zo weer in.

Ook hier een 4,5 maandertje met nog een nachtvoeding. En overdag om de 2.5 à 3u. Ben vorige vrijdag weer begonnen met werken.
Ze krijgt wel nog geen groentepap maar heb gehoord dat dat ook snel verteert, vandaar dat ze vaak terug een nachtvoeding willen.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 12:31

Oei, als ik het zo nog eens lees heeft jouw kindje slechts 4 voedingsmomenten op een dag.
Misschien dat het daaraan ligt? Ik vind dat toch wel erg weinig hoor. Misschien 's avonds een keertje extra aanleggen? Of nog een flesje geven?
(vb voeding (bv of fv) om 19u en om 21 of 22u)?

S.

Berichtdoor S. » 07 jan 2008, 13:24

Gisteren heb ik dat gedaan maar moest er toch terug uit deze nacht. Alvast bedankt voor jullie reacties.

christine

Berichtdoor christine » 07 jan 2008, 13:54

Zo een jonge baby heeft veel meer melk nodig. Groenten en fruit bevatten veel minder calorieën dan melk en het komt daarom heel vaak voor dat een baby na het beginnen met de vaste voeding weer om een nachtvoeding vraagt.

Je kunt bij mij per e-mail een artikel over nachtvoedingen aanvragen. Geen gouden oplossing daarin te vinden, maar wel een paar verklaringen ervoor en tips hoe je de nachten voor jezelf aangenamer kunt maken. Daarnaast natuurlijk wel een paar tips hoe je de nachtrust een beetje kunt bevorderen.

Christine
LLL
[url]www.lalecheleague.be[/url]
[email]christine.vdbroecke@pandora.be[/email]

Terug naar “Voeding”