Leren wennen aan flesje

J.

Leren wennen aan flesje

Berichtdoor J. » 06 jan 2008, 17:18

Hallo,

Mijn zoontje krijgt bv en is nu 9 w oud. Mijn oudste heeft nooit van een flesje willen drinken en wachten steevast tot ik terug van werken kwam om te drinken. Dus wil ik dat deze keer vermijden en op tijd beginnen met drinken uit een flesje. Vandaag voor het eerst afgekolfde melk geprobeerd, en dat lukte wonderwel. Nu is mijn vraag: hoe vaak moet ik hem een flesje geven om te vermijden dat hij het "afleert" en dus niet meer zou kunnen/willen tegen dat ik terug moet gaan werken? Is dat één keer per week, één keer per dag...????

Groetjes,
J

Gast

RE: Leren wennen aan flesje

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 07:47

ik dacht gelezen te hebben dat je het dan 1 x per week moet geven zodat ze het niet afleren. Maar bij mij lukt dat dus niet, volgende week moet ik gaan werken en sinds donderdag probeer ik elke dag 1 x flesje moedermelk te geven... en nu weigert ze die! Terwijl ze ervoor het flesje wel opdronk, weliswaar trager en moeizamer dan de bv.... dus dat wordt nog even stressen bij mij!

christine

Berichtdoor christine » 07 jan 2008, 08:53

Eigenlijk is dat heel moeilijk te zeggen. 1 keer per week lijkt me weinig. Eerder 2 tot 3 keer per week, maar ook dan kan het zijn dat een baby plots toch niet meer uit de fles wil drinken. Zelfs als je nog vaker een fles geeft kan het gebeuren dat de baby op een dag toch begint te weigeren. Op de andere kant weigert niet elke baby de fles. Sommige baby's accepteren ze gewoon ook al wordt er niet veel geoefend.

Hoe vaker je een fles geeft des te groter is natuurlijk de kans dat je baby begint de borst te weigeren. En ook hier, sommige baby's zullen nooit de borst weigeren en sommige hebben echt niet veel flessen nodig om niet meer aan de borst te kunnen drinken.

Oefenflessen kan je best niet te groot maken. 30 cc is voldoende om de techniek te onderhouden. En ook als je straks een borstvoeding door een fles vervangt kan je best berekenen hoeveel melk de baby nodig heeft en de hoeveelheid melk dan ook tot dat wat je berekend hebt beperken.

Je kunt bij mij per e-mail een artikel over flesdrinken aanvragen. Daarmee kan je altijd uitrekenen hoeveel melk je baby per voeding nodig heeft. Het hangt af van het gewicht en de leeftijd van je baby alsook van het aantal voedingen per 24 uur. Daarnaast vind je in het artikel tips hoe je ervoor kunt zorgen dat je baby niet te snel te veel melk uit de fles drinkt. Dit is echt wel belangrijk omdat iets vaker een kleinere voeding veel gezonder en beter voor de ontwikkeling is dan weinig erg grote voedingen.

Christine
LLL
[url]www.lalecheleague.be[/url]
[email]christine.vdbroecke@pandora.be[/email]

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 10:33

Ja, hier ook zo eentje... vanaf 8d tot 14w nam ze vlot het flesje (2x per week wegens avondschool mama) en ineens moest ze het niet meer hebben. Heel gek.
We zijn nu al even aan 't oefenen maar ze is niet terug aan de fles te krijgen.
Vorige vrijdag was mijn eerste werkdag en toen heeft ze van half 7 's morgens tot 6 's avonds maar 100 ml gedronken :(

J.

Berichtdoor J. » 07 jan 2008, 19:50

Bedankt voor de tips.
Vermits mijn oudste nooit een flesje gewild heeft, ken ik dus niets van voeden met de fles! Christine, je mag me dat artikeltje dus toesturen op jad11@scarlet.be. Alvast van harte bedankt!

J.

nog zo eentje

Berichtdoor nog zo eentje » 08 jan 2008, 13:17

wel mijn zoontje dronk ook wel eens uit flesje als ik weg moest en nu ineens niks meer erin te krijgen met de fles
ik ben nu speciaal veel aant kolven om in te vriezen zodatik het hem kan leren met bv in plaats van kunstvoeding want dat is helemaal een ramp
geen enkele kv neemt hij aan!tja heb ook al het artikel gelezen van christine maar het helpt niet echt
blijven geduld hebben zeker.mijnzoontje is ondertussenwel al 6mnd
heeft hier iemand tommie tippie flesje en waar kan je ze kopen?

e

Berichtdoor e » 08 jan 2008, 18:02

Heel herkenbaar. Ons dochtertje van 4 maanden gaat sinds eind vorige week naar de crèche en wilde daar de eerste dagen ook totaal geen flesje. Ik ben dan telkens over de middag zelf moeten gaan voeden en 's avonds heel vroeg stoppen zodat ze toch iets zou eten.
Mààr, sinds vandaag begint ze op de crèche toch een beetje te willen drinken, en dat dankzij de tommee tippee flesjes. Ze hadden op de crèche 's getest met die fles en die begint ze nu te aanvaarden. Die flessen - de speen, dan - heeft de vorm van een borst.
Ik ben er daarnet dus snel twee gaan kopen (de derde of vierde soort fles die we proberen) en ik heb ze gevonden bij Premaman.
(Dreambaby verkoopt ze alleszins niet).
Veel succes!

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 18:24

tja, mijn dochter dronk dus ook van de tommee tippie en sinds vorige week niks meer. Heb eens bruine rubberen speen geprobeerd op aanraden van de vroedvrouw (fles dodie) maar daar opent ze zelfs haar mond niet eens voor,n de lippen blijven op elkaar geperst! 3 maanden en al zo koppig ;)
dan dus maar verder oefenen met de tommee tippie, daar speelt ze wel mee, dus ik denk dat ze uiteindelijk toch wel wat weer zal drinken van die fles, haar mond gaat daar tenminste al mee open! ;)
maandag gaat ze voor de eerste maal naar de creche, ik ga er van uit dat ze weinig of niets zal drinken maar ze zal haar schade dan wel inhalen eens ze terug bij mij is he...
ik heb die ook gekocht bij prémaman en ook hier zijn er al verschillende flessen de revue gepasseerd...
ik weet dat ze kan drinken van die fles (tommee tippie), ze heeft het al verschillende keren gedaan en de fles helemaal opgedronken, maar sinds een dag of 5 weigert ze gewoon koppig!
geduld geduld geduld en afwachten dus...

J.

Berichtdoor J. » 08 jan 2008, 19:25

Christine, de artikels zijn toegekomen: bedankt!

Groetjes,
J.

Terug naar “Voeding”