Na 1§ maanden stoppen met bv. Hoe ?

Ik

Na 1§ maanden stoppen met bv. Hoe ?

Berichtdoor Ik » 06 jan 2008, 12:22

Dag mamaatjes. Met liefde en plezier heb ik tot nu bv gegeven. Mijn zoontje heeft nog steeds reflux. Nu is me aangeraden om de bv. te stoppen. Zelf ben ik ook te mager en zwak aan het worden. Omdat mijn zoontje extreem vaak wakker word en ik voltijds werk heb ik de slechte gewoont gecreeérd om hem bij ontwaken aan te leggen. Ik heb een borst die niet echt melk geeft dus dat werkt perfect. Op deze manier sliepen we samen lekker verder. Maar nu zit ik er wel mee he. ben ook nog eens aan het studeren en de exames beginnen. We zijn aan het bouwen en man is zelfstandig. Mega druk dus. Hij kan slapen zonder mij maar vanaf dat ik er ben wil hij de borst. Mijn moeder kan hem wel is in nood een nachtje nemen en de papa ook voor één keer(heeft het kei druk en is een wrak als nachtrust verstoort word). Zijn er medicijnen of middelen die er voor zorgen dat de produktie snel vermindert? Alvast bedankt

christine

RE: Na 1§ maanden stoppen met bv. Hoe ?

Berichtdoor christine » 06 jan 2008, 13:30

Ik kan niet zien hoe oud je baby is omdat je daar denk ik een typefout hebt gemaakt. Dat is belangrijk om te weten als het over het stoppen gaat. Bij een jonge baby vraagt dit namelijk een andere aanpak dan bij een oudere baby.

Maar wat ik niet helemaal begrijp is de reden om te stoppen en het effect wat je daarvan verwacht. Ook hier is de leeftijd natuurlijk belangrijk, maar ik vrees dat je niet kunt verwachten dat je baby gaat doorslapen als je met de borstvoeding stopt. Samen slapen is bij een baby die vaak wakker wordt overigens een heel goed idee. Dit is geen slechte gewoonte! Dit is de meest natuurlijke manier voor een baby te slapen, namelijk zo als het sinds honderdduizenden jaren van mensenbaby's en mensenmoeders gedaan wordt. Ik weet niet wat men je verteld heeft, maar 5 keer per nacht opstaan, soms een fles bereiden, water geven, 20 keer een fopspeen geven, met de baby 2 tot 3 keer 30 minuten rondwandelen, ... is ook niet zo leuk. ;)

Maar ja, ook hier komt het op de leeftijd van je baby aan. Soms, als de baby al iets ouder is, kan het helpen juist niet meer met de baby samen te slapen. Dan kan het gebeuren dat de baby door meer afstand van mama, bijvoorbeeld als hij in een andere kamer slaapt, juist beter slaapt. Maar hier is echt de leeftijd heel belangrijk. Een jongere baby heeft de nachtvoedingen misschien namelijk nodig en dan zou apart slapen voor een tekort aan melk kunnen zorgen.

Je kunt bij mij per e-mail een artikel over nachtvoedingen aanvragen. Geen gouden oplossing daarin te vinden, maar wel een paar verklaringen ervoor en tips hoe je de nachten voor jezelf aangenamer kunt maken. Daarnaast natuurlijk wel een paar tips hoe je de nachtrust een beetje kunt bevorderen. Bijkomende leestip: het boek 'Lekker slapen zonder huilen' van Elizabeth Pantley.

Als een baby reflux heeft kan de kunstvoeding de situatie alleen verbeteren als de reden van de reflux een voedselovergevoeligheid is en als de kunstvoeding het voedingsmiddel waartegen de baby overgevoelig is niet bevat. Je kunt bij mij per e-mail een artikel over reflux en borstvoeding aanvragen. Daarin vind je meer uitleg over mogelijke oorzaken en vooral tips hoe je het voor je baby en voor jezelf aangenamer kunt maken.

Als je zelf te mager bent, dan moet je meer voor jezelf zorgen, meer en vooral ook meer gevarieerd eten. De eiwitten niet vergeten, dus vlees, vis of vleesvervangers. De meeste mensen hier eten te veel eiwitten, maar als jij geen of maar weinig vlees eet, dan kan het zijn dat dit dus te weinig is voor de verhoogde behoefte eraan tijdens zwangerschap en borstvoedingperiode. Ga ook eens naar he huisarts en laat je op tekorten onderzoeken. Je hebt een beetje heel veel hooi op je vork genomen. Studeren, fulltime werken, huishouden, bouwen, een baby hebben en dat met een partner die zelfstandig is een ook heel veel werkt, dus je niet veel werk kan afnemen - dat is allemaal te veel voor een persoon. Of je nu met de borstvoeding stopt of niet, hier kan je toch beter proberen iets te veranderen. Je problemen zullen niet opgelost zijn met het stopzetten van de melkproductie. Bij LLL geven we de informatie die een mama vraagt en daarom kan je bij mij ook een tekst over het stoppen van de melkproductie met Saliethee aanvragen. (Salie is daarin heel efficiënt maar je mag wel niet zwanger zijn als je Salie wilt gebruiken.) Maar dit neemt niet weg dat dit geen oplossing voor je situatie is en dat je misschien toch beter eens erover nadenkt wat je eigenlijk wilt bereiken, wat het meest belangrijke van je activiteiten is en wat je misschien nog eventjes kunt uitstellen, iets trager kunt doen of anderen (al dan niet tegen betaling) kunt laten doen. Het grootbrengen van je kindje kan je in ieder geval niet uitstellen. ;) En ook werkt je partner misschien heel veel, hoe staat het met zijn gezondheid? Is hij ook al heel mager geworden de laatste tijd? Nee hoor, je wordt niet mager van borstvoeding geven. Je wordt mager van te veel activiteit en te weinig eten. ;)

Maar om op het stoppen van de borstvoeding terug te komen. Het hang dus sterk van de leeftijd van je baby af hoe je dit best kunt aanpakken. Ook het aantal voedingen, het aantal voedingen die je baby niet aan de borst krijgt, kunstvoeding of afgekolfde melk, vastte voeding, ... zijn interessant om te weten als je individuele tips wilt hebben. Algemeen heb ik alleen een leestip voor je: de brochure 'stoppen van acuut toe geleidelijk' van LLL te bestelen op [url]www.lalecheleague.be[/url]

Christine
LLL
[url]www.lalecheleague.be[/url]
[email]christine.vdbroecke@pandora.be[/email]

Ilse

RE: Na 1§ maanden stoppen met bv. Hoe ?

Berichtdoor Ilse » 06 jan 2008, 19:40

Stop niet om je baby te doen doorslapen! Ik ben nu na 10,5 maand gestopt met borstvoeding (omdat het afkolven mij nooit gelukt is, en ik moet binnenkort een heel weekend weg zonder haar :() Ze krijgt dus flesvoeding nu, 's avonds zelfs een lekker dik papje, maar mijn meisje blijft wakker worden, hoor! Een vriendin van mij heeft een zoontje van bijna 2 jaar en die blijft ook wakker worden 's nachts...
Dus laat dat niet je enige reden zijn! Ik ben blij dat ik niet naar 'goede' raad van vriendinnen heb geluisterd om mijn dochter te doen doorslapen!

Groetjes!

Terug naar “Eten”