mag je flesje nu wel of niet schudden?

Gast

mag je flesje nu wel of niet schudden?

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 08:18

Heb altijd gehoord dat dit niet goed was voor de lucht n de flesjes...maar met Nan Ar kan je toch niet anders dan schudden?

Gast

RE: mag je flesje nu wel of niet schudden?

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 08:20

ik schud mijn flesje(aptamil care) ook altijd omdat er anders klontertjes inzitten.
ik heb dan wel als nadeel dat er enorm veel schuim in de fles zit, en dat ons silke moeilijker kan drinken.Ga misschien eens proberen zo een klein mixertje te kopen. Hopen dat dat helpt.

Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 10:32

Ik werk in een kribbe, en wij schudden altijd de flesjes. Gewoon almaar om de temperatuur van de fles gelijk te verdelen. Nog nooit problemen mee gehad

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 10:52

@06 jan 2008 11:32
Slecht bezig, in de richtlijnen van K&G staat heel duidelijk "rollen tussen de handen, niet schudden".
Hier is een hele goede reden voor, want als je schud dan schud je lucht in de melk en kindjes die hier gevoeilig aan zijn krijgen hier krampjes van.

Voor de mensen met een moeilijk oplosbare melk, probeer het eens zo:
- water opwarmen
- helft van het poeder bijdoen, rollen tussen de handen
- 2e helft van het poeder bijdoen en opnieuw rollen tussen de handen.

Oftewel koop je zo een speciaal melkmixertje.

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 11:31

Bij Beba mag je enkel schudden, nooit rollen. Staat zeer duidelijk op de verpakking. Ik ben er ook wel zeker van dat het ook op de andere merken hun verpakking staat.
Als je bij Beba enkel rolt krijgt je trouwens klonters.

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 16:00

Wij geven Nan Ar en schudden ook met de fles. Als we enkel rollen zit de hele fles vol klonters. Hebben ook Beba gegeven en daar staat heel duidelijk dat je NOOIT mag rollen met fles maar moet schudden.
Zoveel verschil zal het allemaal ook niet maken. Ons zoontje heeft heel gevoelige darmpjes en voor hem maakt het geen verschil.

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 16:33

Wij schudden altijd maar hij heeft daardoor nog nooit problemen met de darmen gehad.

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 17:28

EN ALS JE ZO EEN MIXERTJE KOOPT? GAAN JULLIE DAT DAN ALLE KEREN STERILISEREN? WANT WAT VOOR NUT HEEFT HET ANDERS DAT JULLIE FLESSEN STERILISEREN, MAAR ER WEL EEN MIXERTJE INSTEKEN DAT VOL BACTERIËN HANGT VAN DE VORIGE FLES TE MIXEN

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 20:34

@ hierboven: Is dat nu weer nodig als hier als een dom viswijf zo te komen staan schreeuwen? Ga op een ander forum uw frustraties botvier aub!

Karen

Berichtdoor Karen » 06 jan 2008, 22:00

Ik roer het flesje altijd eerst met een metalen lepeltje, en na de microgolf nog een keertje en laat het lepeltje even in de melk, wanneer ik het lepeltje na gebruik even in mijn mond steek ben ik er inneens ook zeker van dat het papje niet te warm is. De melk testen op je pols vind ik een heel geknoei.
Misschien een handige tip! Groetjes

@18:28

Berichtdoor @18:28 » 07 jan 2008, 13:41

Is het steriliseren van flessen niet gewoon bedoeld om de bepaalde bacterien uit de flesjes te halen? bacterien die in de flessenvoeding zitten?
want echt helemaal steriel werken is echt onmogelijk hoor.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 15:51

Hallo mama's ,

Toevallig kom ik nog eens kijken op zappy, onze Kjell is ondertussen al 14 maanden, maar ook ik weet wat jullie bedoelen, schudden geeft idd schuim, wat lastiger is dan voor de krampjes, ik moest zelf de ( soja) pap indikken met gellilact, kon geen ar pap geven omwille van koemelkallergie, dus ik heb me wel zo een mixertje gekocht, en moet zeggen, was er héél tevreden van.

Nu zie ik hier weer zo een "opmerking" van bacterien ( @ 18.28 dit is voor jou).... dan denk ik bij mezelf, spoel je het dan niet direkt af???? Denk dat de meeste onder ons wel flesje enzo afspoelen toch?
Ik waste het mixertje af, je kan trouwens ( zoals ik heb gedaan toen) meedere mixerstaafjes aankopen daarvan, kost echt niet veel, een paar ¿ voor 10, zoveel flessen geef je nog niet op een dag, en ik sterliseerde ze dus s'avonds mee.
Probleem opgelost, en domme reactie, ( nu eigenlijk niet dom hoor, maar de manier waarop) opgelost ;)

Vele groetjes! ( en vooral aan Silke;) )
Cindy
:)

Terug naar “Eten”