Groentenpap

Mama Sanne

Groentenpap

Berichtdoor Mama Sanne » 04 jan 2008, 23:58

Hallo iedereen,

Mijn zoontje is nu net 11 weken oud. Hij eet momenteel 3 soms 4 keer per 24u 210ml Nutrilon A.R.. Soms maak ik me zorgen dat hij te weinig eet, alhoewel hij goed bijkomt. Nu zou ik graag met groentenpap reeds beginnen. Ik hoor van sommige mama's dat ze al begonnen zijn met groentenpap op 3 maanden. Kan dit al op 3 maanden of vroeger? Starten jullie op jezelf, of wachten jullie tot Kind en Gezin zegt dat het kan?

Graag jullie ervaringen. Dit is mijn eerste spruit en alles is nog nieuw.

groetjes en alvast bedankt!
Mama Sanne

Katja

RE: Groentenpap

Berichtdoor Katja » 05 jan 2008, 07:25

Ik ben begonnen met vaste voeding als m'n dochter 3,5maand was.
Bij K&G hameren ze er wel op dat je niet vroeger mag beginnen.
Ik zag dat m'n kind er klaar voor was want ze intreseerde zich voor alles wat we in onze mond namen.
Je moet dat zelf aanvoelen denk ik...
Kaat is nu bijna 6maanden en eet groentepap en fruitpap.
Veel plezier

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 15:19

hey, 11 weken oud zeg je en maar 3 voedingen??? vind ik toch ook weinig hoor. hier baby 16 weken en staat op 4 melkvoedingen van 210 en 1 groentepap. een kind van die leeftijd staat toch nog op 5 voedingen.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 08:38

Mijn zoontje is bijna 18 weken. Ik geef hem vijf flesjes van 180 ml + 6 scheppen dus 5 x 200 ml. Volgend weekend starten we met groentepap. Het is dan inderdaad de bedoeling om 4 melkvoedingen te combineren met 1 groentepap. Wat perfect is volgens onze kinderarts.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 08:40

Amai seg, mijn dochter is 6 maand en krijgt bovenop haar groentenpap die ze nog maar een goede week krijgt nog een 6 tal borstvoedingen.

Terug naar “Voeding”