Potjesvoeding

Gast

Potjesvoeding

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 08:03

Ik ga volgende week starten met groentepap. Geven jullie soms potjesvoeding ? Of toch beter zelf bereiden ?

Gast

RE: Potjesvoeding

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 12:54

Ik zou je toch willen aanraden van zelf te bereiden, zeker in het begin.
Af en toe een potje geven kan zeker geen kwaad, maar probeer toch zoveel mogelijk zelf te bereiden.

Hier zijn al veel kindjes de revue gepasseerd (ben kinderverzorgster) die thuis gestart zijn met potjesvoeding, waar er nadien veel problemen zijn om ze zelf bereide groentepap te laten eten.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 21:26

Ik wissel af, potjes en vers.
De klassiekers (wortelpuree, spinaziepuree, brocollipuree,..) maak ik zelf, maar ter afwisseling geef ik al eens een potje. Ben ook niet zo'n keukenprinses en ik vind dat er meer variatie in die potjes is dan ik ooit zelf zou kunnen verzinnen. En da's ook echt niet slecht hoor, potjesvoeding, ben er wel van overtuigd dat dat met de grootste zorgen wordt klaargemaakt.

c

Berichtdoor c » 05 jan 2008, 17:03

Mijn dochter is nu 8 maand en eet al vier maanden enkel potjes. Kind en Gezin heeft ons gezegt dat potjes even goed zijn als vers maar dat de meeste ouders het financieel niet aankunnen...

aquake

Berichtdoor aquake » 05 jan 2008, 17:08

Ik ben OM en maak voor de kindjes zelf het eten klaar, geen potjes. Mss dat ik het zou gebruiken als ik zelf een kindje heb en we een hele dag weg zijn, kleintje moet toch eten hé ;).

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 17:21

Mijn zoontje eet op zondag potjes (omdat we dan gaan eten bij onze ouders) en soms eens als er weinig tijd is. Meestal geven we hem vers bereide groentenpap. In het begin luste hij de potjes liever dan vers. Vers eet hij heel graag appelmoes en dus waren we begonnen om bij elke groente 1/4 stukje appel te doen en sindsdien eet hij alles wat we vers bereiden ook met smaak op.

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 10:28

Wij moeten op aanraden van de kinderarts met potjes starten, omdat dat lichter verteerbaar is. Als onze dochter (6 mnd) goed vertrouwd is met het eten met een lepel en met de verschillende smaken, dan mogen we stilaan naar verse groenten- en fruitpap overschakelen.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 08:43

Hartelijk bedankt allemaal voor de reacties ! Ik denk dat ik ga starten met een potje, zien hoe dat gaat. Als dat goed lukt verse groentepap maken.

lene

Berichtdoor lene » 08 jan 2008, 10:15

Of die potjes nu zo gezond zijn ,dat weet ik toch niet hoor. Als je kijkt op het etiket, zie je dat er bij bepaalde zout toegevoegd is, en ik dacht dat dit voor baby's niet direct de bedoeling was. Misschien zijn er wel merken waar er geen zout bij toegevoegd is?
Ik kocht onlangs eens potjes en ik proefde ervan; en ik vond de smaak echt slecht! Dat wil niet zeggen dat een baby dat niet lekker vind, maar als je van je eigen bereide eten proeft, vind ik toch dat dit een hele andere smaak heeft.
Ik zou zelf zeker beginnen met verse groentepap, en als je eens niet veel tijd hebt, of weg moet kan je nog altijd eens een potje geven. allé, dat is mijn idee hé,
groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 09:20

up

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 18:42

Wij zijn ook gestart met potjes op aanraden van de ka omdat dat idd lichter verteerbaar is en beter voor de darmpjes (gestart op 3 maanden wegens reflux). Volgens de ka kan je de kwaliteit van potjes zelf niet bereiken thuis, ze zijn echt wel heel goed. Op 4 maanden is ons zoontje zonder enig probleem overgeschakeld naar vers bereid (blijft goedkoper, he, en dan kan hij aan de smaak wennen zoals het eten later zal zijn) en nu krijgt hij heel soms een potje (als we weg moeten), bij de om en thuis altijd vers.

sofie

Berichtdoor sofie » 13 jan 2008, 08:35

een potje af en toe kan geen kwaad maar maak er aub geen gewoonte van! ik heb ook al te veel kindjes gezien die op hun 18 maanden nog altijd moeite hebben om vlees te kauwen of om gewoon mee te eten van tafel omdat ze door die potjes nooit hebben leren knabbelen op hun eten!
je moet eens van zo'n potje proeven: dat smaakt ook gewoon helemaal anders dan de verse keuken.
ik heb m'n kindje misschien 15 potjes gegeven in z'n hele leven uit noodzaak en was blij dat ze er op die momenten waren maar nooit heb ik hem thuis! een potje gegeven: eten maken duurt welgeteld 10min... twee patatjes schillen, wat groenten kuisen en een stukje vlees, vis, tofu bakken.

sofie

Terug naar “Voeding”