Mijn baby heeft 's nachts terug honger

Sofie

Mijn baby heeft 's nachts terug honger

Berichtdoor Sofie » 01 jan 2008, 10:12

Mijn zoontje is altijd een goede slaper geweest. Sinds zijn zevende maand hadden wij zelfs het geluk om te kunnen doorslapen. Hij sliep dan van 20u30 's avonds tot 8u00 's ochtends. Een echte luxe dus! Nu is hij ondertussen 11 maand en wil hij sinds twee weken niet meer doorslapen. Hij wordt rond 3u00 wakker van de honger. Eerst hebben wij geprobeerd om hem te sussen met wat fruitsap, maar dat had geen succes. Nu geven wij hem overdag grotere porties groenten- en fruitpap, met als gevolg dat hij nu de helft laat staan. 's Avonds geven wij hem ook wat stevigere melk die hij tot op de bodem leegdrinkt, maar ook dat biedt geen oplossing. Kan iemand ons helpen? Ik weet echt niet wat ik nog kan proberen.

Sofie

RE: Mijn baby heeft 's nachts terug honger

Berichtdoor Sofie » 02 jan 2008, 09:27

Beste,

Is er echt niemand die het zelfde probleem heeft of heeft gehad??

Dankbare groeten.

christine

Berichtdoor christine » 03 jan 2008, 12:13

Overdag meer melk geven in plaats van meer vaste voeding. Vaste voeding heeft namelijk veel minder calorieën dan melk. Als een baby te veel vaste voeding eet dan heeft misschien overdag te weinig melk plaats in zijn buikje, dus vraagt hij de melk 's nachts.

Overigens nooit 's nachts fruitsap geven. De combinatie van zuur en suiker is super schadelijk voor de tanden. Je kunt echt wel beter melk geven.

Christine

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 07:08

Hier hetzelfde verhaal, op 10.5 maanden begon hij terug tussen 03.00 en 04.00 uur voeding te vragen. Ondertussen duurt dit al 14 dagen , ik hoop dat het snel terug ophoudt. Trouwens mijn zoontje wordt terug gemiddeld een 6-tal keer wakker op een nacht.

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 22:59

ik doe in zijn laatste melk bambix groeipâp dat zijn vezels

Sofie

Berichtdoor Sofie » 08 jan 2008, 12:23

Na 14 dagen slaapt hij plots weer door. Op aanraden van de dokter moest ik hem rond 18u00 een boterhammetje bijgeven, maar dat is niet gelukt, hij gaf gewoon alles weer over. Dus ben ik inderdaad de melk nog zwaarder gaan maken met Bambix. Of dat de oplossing was of niet, weet ik helemaal niet, ik denk dat het uiteindelijk een groeispurt ofzo moet geweest zijn. Ben in alle geval blij dat hij weer gewoon doorslaapt, zowel voor ons als voor hem!

Terug naar “Voeding”