probleem met overschakelen spenen op 3,5 - 4 maand

Avent mama

probleem met overschakelen spenen op 3,5 - 4 maand

Berichtdoor Avent mama » 29 dec 2007, 07:40

Hallo,

Bij het afbouwen van de BV ben ik flesjes gaan geven met een Aventfles met speen nr. 2. Dat speen is voor kindjes tussen 1 en 3 maanden.

Rond haar 3 maanden hebben we even de 1-2-3 speen geprobeerd, maar dat was toen nog geen succes. Ondertussen kreeg ze het moeilijk met de nr. 2 spenen: er kwam precies te weinig melk uit naar haar gedacht, ze raakte dan wat gefrustreerd, begon te wenen, ze deed 30 à 40 minuten over een fles,... Dus ben ik overgeschakeld naar de 1-2-3 spenen.

Nu drinkt ze echter 100 ml van haar fles, en dan heeft ze genoeg. De rest moet ze niet meer hebben.

Heeft iemand tips?

Gast

RE: probleem met overschakelen spenen op 3,5 - 4 maand

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 13:54

echt niemand tips?
elke fles is het hier concert, soms al om te beginnen drinken, en vooral om toch iets meer te drinken dan 80 of 100 ml.

tess

Berichtdoor tess » 30 dec 2007, 21:42

Hey,
wij hadden hetzelfde probleem: ze leek er echt niks uit te krijgen, uit die nr 2-speentjes dan. Mijn oplossing was heel simpel: gewoon met een heel fijn (gesteriliseerd) naaldje een gaatje of 2 - 3 bijprikken. Nu gaat het veel beter hoor! Succes!
groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 01 jan 2008, 19:48

Hoi, heb je dan al eens de nr. 3 of de nr. 4 spenen geprobeert ipv de 1-2-3 spenen?

Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 21:38

die spenen van avent flessen zorgen best wel voor veel problemen, die zijn hard en ze moeten hier echt wel serieus aan zuigen .. ik ben om andere flessen gegaan en probleem was opgelost ( tygex )

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 21:52

Is het ook niet gewoon zo dat BV-kindjes een kleinere maaginhoud hebben omdat ze frequenter gevoed werden?
100 ml in een flesje voor het buikje houden, da's toch best veel hoor!

Misschien eens op stand 3 proberen, of een ander type speen? Vaak passen spenen van andere merken wel in de AVENT-halzen.

Terug naar “Eten”