crisp-plaat

C.

crisp-plaat

Berichtdoor C. » 24 sep 2007, 16:38

Hoi,

sinds zaterdag heb ik een nieuwe combi-oven met crisp-functie. In het begeleidend boekje staan wel een paar receptjes (oa pizza, brochettes, hamburgers, zalm...) maar ik vraag me af wat jullie verder nog op de cirsp-plaat klaarmaken? Het lijkt me een heel handig ding en ik wil het dan ook graag zoveel mogelijk gebruiken.
Bedankt voor receptjes en tips.
C.

Gast

RE: crisp-plaat

Berichtdoor Gast » 24 sep 2007, 18:25

een toast met mozarella en tomaat! Heel lekker!!

C.

Berichtdoor C. » 25 sep 2007, 08:28

Nog tips?

Gast

Berichtdoor Gast » 26 sep 2007, 10:56

Ik gebruik die plaat soms voor diepvries-loempia's (genre zoals ze bij Aldi verkopen) als we 's avonds een snelle snack willen.
Gewoon de plaat 2 minuutjes voorverwarmen, loempia's er bevroren opleggen en in 7 à 10 min heb je krokant gebakken loempia.

Sam

Berichtdoor Sam » 26 sep 2007, 14:20

Ik gebruik die crisp-plaat voor vanalles. Chocoladebroodjes, croissants, fishsticks, pizza, croques, ...

Kip is er ook heel lekker in en heel vlug klaar. Bv een kippeborst. Kip insmeren met een beetje gesmolten boter (of olie) en kruiden en dan op een voorverwarmde crispplaat leggen. Dacht ongeveer 7 minuten aan beide kanten, maar dat merk je zelf wel. Nadien heb je wel wat werk met je oven proper te maken, want het spet wel redelijk veel.

Heb je toevallig de microgolf van whirpool waar je ook mee kan stomen? Dan kunnen we misschien nog wat ideetjes uitwisselen, want ik ben ook nog maar een beginner.

C @ Sam

Berichtdoor C @ Sam » 26 sep 2007, 15:32

Bedankt voor de tips!
Ik heb een toestel van Bauknecht. Combinatie microgolf-hete lucht-grill-crisp functie, maar zonder stoom. Dat hadden ze ook wel maar ik gebruik zo al zelden mijn stoomkoker dus heb ik er die optie niet bijgenomen.
Ik ben anders wel benieuwd wat jij allemaal in je oven klaartovert!! Hier wordt het vanavond gevuld witloof in Geuze-bier.
PS Ben jij dezelfde Sam van dat brood-topic van een hele tijd geleden?

Sam

Berichtdoor Sam » 26 sep 2007, 20:17

C nee ik ben niet dezelfde Sam. Ik reageer normaal nooit, maar kon het deze keer niet laten. Zoveel geweldige dingen heb ik tot nu toe nog niet klaargekregen hoor. Was al heel fier dat mijn kip gelukt was, en dan nog zo snel. Had er daarstraks mijn denneappeltjes (soort kroketten) in gemaakt, maar dat viel eigenlijk een beetje tegen. Was een beetje droog en nogal bleek. Blijven oefenen zeker. Heb je dat witloof ook in de micro gemaakt? Ik heb wel al eens gevulde paprika geprobeerd en dat viel goed mee. Wil ook eens cake of muffins ofzo proberen, maar heb daar geen recept voor. Ben niet zo goed in tijden inschatten :hihi

Jos_Van Gelder

Re: crisp-plaat

Berichtdoor Jos_Van Gelder » 04 mei 2021, 19:47

Waar warmt men de crispplaat voor? Welk symbool?

Terug naar “Eten”