Gehakt bewaren?

Gast

Gehakt bewaren?

Berichtdoor Gast » 07 jun 2007, 12:37

Hoi,

vandaag heb ik in promotie gehakt gekocht en ik zou daar zaterdag (overmorgen dus) een gehaktbroodje willen mee maken. Mag ik dat gehakt dan in de koelkast bewaren of vries ik het beter in voor die 2 dagen?

Bedankt.

Gast

RE: Gehakt bewaren?

Berichtdoor Gast » 07 jun 2007, 12:38

Maak het gehaktbrood vandaag en dat kan je zonder problemen tot zaterdag bewaren. Het smaakt dan ook nog eens dubbel zo goed omdat alle ingredienten goed zijn ingetrokken.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jun 2007, 12:48

Bedoel je het effectief ook bakken? Hoe warm ik dat dan opnieuw op zonder dat het uitdroogt? Het gaat wel over een gehaktbrood van 1,5 kg want we zijn hier dit weekend met 8 om te eten.
Bedankt dat je me verder wil helpen.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jun 2007, 13:11

Diepvries... in de koelkast hou ik dat maximaal 1 dag bij. In principe moet je het de dag zelf nog opeten.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jun 2007, 13:14

als het echt vers gehakt is lukt het wel om 2 dagen te bewaren in de koelkast. Maar je weet natuurlijk nooit of het héél vers is.

Voor alle zekerheid zou ik het toch maar invriezen.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jun 2007, 13:20

Nu in de diepvries steken (eventueel in kleinere porties, dat ontdooit sneller) en zaterdagmorgend eruit halen.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jun 2007, 13:23

Ik zou het toch ook invriezen hoor. Ik ga altijd vers gehakt halen maar ik heb het één keer 2 dagen laten liggen en het zag grijs en rook niet meer fris, maar eerder zuur, heb het de vuilbak ingekieperd, ik zou het risico dus niet nemen.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jun 2007, 13:32

Bedankt, ik heb het intussen al in de vriezer gestoken.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jun 2007, 13:46

Een klaargemaakt gehaktbrood is toch héél gemakkelijk terug op te warmen? Je loopt zelfs veel meer risico door het gehakt terug uit de diepvries te halen en te laten ontdooien. Want ook op die manier kan je gehakt zuur worden.

@13:46

Berichtdoor @13:46 » 07 jun 2007, 13:52

och mens, als je gehakt in de diepvries steekt meteen nadat je't gekocht hebt wordt het echt niet slecht of zuur hoor. Indien dit wel het geval is, wil het zeggen dat je't van de winkel al slecht meegekregen hebt.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jun 2007, 14:17

aan och mens van 13:52u
het zou niet de eerste keer zijn dat gehakt zuur geworden is na het invriezen en met het ontdooien. Zelfs al is het echt vers gehakt.
De beste manier zou zijn je gehakt volledig aan te maken, in vorm te brengen en zo invriezen. Zodat je het gehakt even in de micro kan laten ontdooien (half) en dan direct de oven in. Of zelfs volledig bevrozen. Dat mag ook.

Opstartster

Berichtdoor Opstartster » 07 jun 2007, 14:43

Kun je hier zelfs geen vraag over gehakt meer stellen zonder dat er gescholden wordt?

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jun 2007, 15:04

Sorry opstartster maar ik heb je gewoon goede raad proberen te geven op je vraag (direct opbakken of gehaktbroodje aanmaken en dan in de diepvries omdat ontdooit gehakt een risico kan meebrengen).
Ik lees er voor de rest gewoon overheen hoor! Ik heb trouwens mijn zegje gedaan en mijn bijdrage geleverd. Stay cool and relaxed!

opstartster

Berichtdoor opstartster » 07 jun 2007, 15:29

Ja, ik weet dat jouw reactie goed bedoeld was en bedankt daarvoor trouwens. Ik had het over die laatste paar reacties. Zappy gaat er echt op achteruit de laatste tijd...

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jun 2007, 18:12

Als het in promotie was, riskeer je dat het vlees ook al op het nippertje vers was. Niet te lang bewaren dus.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jun 2007, 18:35

Dat is klinklare onzin! Bij ons staat het gehakt, zoals in de meeste supermarkten, wekelijks in promotie. Dat wil dus zeggen dat het amper vers is? Niet mekkeren, laat de slagers ook in hun waarde aub.

Mechtilde_Ferket

Re: Gehakt bewaren?

Berichtdoor Mechtilde_Ferket » 02 sep 2020, 15:30

Heb maandagavond gehaktbroodje gemaakt. Hoeveel dagen blijft dit goed.
Kan ik daar donderdag en vrijdag nog van eten ?
Bedankt alvast !
Mecht

Fabienne_Lagou

Re: Gehakt bewaren?

Berichtdoor Fabienne_Lagou » 03 sep 2020, 09:05

Als je zeker wilt zijn dat je dit nog wilt opeten tegen het einde van de week kan je dit in de diepvries bewaren en op de dag zelf uithalen.

Groetjes

Terug naar “Eten”