Vers gesneden frietjes bewaren tot morgen?

Elke

Vers gesneden frietjes bewaren tot morgen?

Berichtdoor Elke » 06 dec 2007, 17:20

Heykes,

Mijn man heeft 14 dagen in het buitenland gezeten en op grootkeuken moeten leven. Hij wil morgen graag frietjes eten ;) maar ik ben laat thuis. Kan ik ze deze avond al snijden en dan pas morgen bakken? Of zijn ze dan niet meer goed?

Merci

Gast

RE: Vers gesneden frietjes bewaren tot morgen?

Berichtdoor Gast » 06 dec 2007, 17:56

Neen dat gaat niet! Rauwe aardappelen worden zwart. Wat je wel kan doen is de frietjes vanavond een eerste keer voorbakken zodat je morgen enkel de tweede bak moet doen.

Gast

Berichtdoor Gast » 06 dec 2007, 17:57

vers is nog altijd het beste.Je kan de aardappelen schillen en frietjes snijden terwijl je frietvet aan het smelten is (is niet zo veel werk).

anders:frietjes vandaag snijden en in een emmer water zetten,zodat deze niet zwart worden.

of:frietjes voor de eerste maal bakken en morgen voor de tweede maal.

Gast

Berichtdoor Gast » 06 dec 2007, 18:00

De aardappelen schillen en nacht en een heel stuk van de dag in het water laten liggen is niet zo goed voor de kwaliteit van die aardappelen hoor!

Gast

Berichtdoor Gast » 06 dec 2007, 18:33

Neen, je moet ze zeker een eerste keer afbakken. Anders slaan ze blauw uit.

Gast

Berichtdoor Gast » 06 dec 2007, 21:59

zeker eerste keer afbakken, niet in de frigo zetten maar op een koele plaats en in een kom die afgesloten kan worden anders drogen ze uit. De kom wel afsluiten als de frietjes afgekoeld zijn.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 dec 2007, 14:01

Ik schil mijn aardappelen altijd 's avonds voor de volgende dag in de vooravond op te eten.
Ik bewaar ze in water.
Is dat dan ook niet goed voor de kwaliteit van de aardappel?
Ik doe dit om tijd te sparen.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 dec 2007, 14:47

Hoe langer je aardappelen in water staan, hoe meer vitamines ze verliezen. Eigenlijk zou je zelfs eerst je water moeten aan de kook brengen en dan pas je aardappelen erin doen om zoveel mogelijk vitamines te bewaren, maar zo ver drijf ik het nu ook niet.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 dec 2007, 15:45

Hoe lang duurt nu een potje aardappelen schillen? Amper tien minuten! Doe dat an toch op het moment zelf!

Sabine_Heesters

Re: Vers gesneden frietjes bewaren tot morgen?

Berichtdoor Sabine_Heesters » 29 jul 2020, 11:24

Hey

Een zeer laat antwoord, maar het kan handig zijn als je nog eens je frietjes wilt bewaren. Als je de frietjes pas een dag later wilt eten, dan zou ik je aanraden om de frietjes alvast voor te bakken. Daarnaast kan je de frietjes ook bewaren in de diepvries en deze uithalen en ontdooien om te gebruiken. Ik hoop dat ik je met dit antwoord een beetje heb kunnen helpen. Groetjes!

Sabine_Heesters

Re: Vers gesneden frietjes bewaren tot morgen?

Berichtdoor Sabine_Heesters » 04 aug 2020, 09:07

Goedemorgen
Wij hebben allereerst het woord ‘peter’ opgezocht en de betekenis hiervan leren kennen. Daarna werd onze ‘peter’ gevraagd wat hij allemaal voor zijn petekind zou doen. Als laatste hebben we deze zaken in een tekst verwerkt. Kan je nog wat hulp gebruiken met andere zaken voor de doop? Dan raad ik je aan om het artikel (https://mama.libelle.be/baby/doop/) van Libelle Mama even te lezen! :)

Terug naar “Eten”