hoeveel pasta/saus pp voorzien?

mama van jarige

hoeveel pasta/saus pp voorzien?

Berichtdoor mama van jarige » 12 jul 2007, 11:04

Onze kleine meid is binnenkort jarig, en zoals het de gewoonte is mag de jarige kiezen wat er die dag gegeten wordt... Spaghetti! Natuurlijk!!!

Er komen 15 volwassenen en 4 kinderen. Hoeveel pasta en hoeveel saus voorzie ik dan per persoon?

Alvast bedankt!

Gast

RE: hoeveel pasta/saus pp voorzien?

Berichtdoor Gast » 12 jul 2007, 11:30

Gewoon nagaan hoeveel je voor je gezin gebruikt en dat x zo veel doen.
Als je bv kookt voor drie personen weet je hoeveel pasta en saus je gebruikt en dat doe je bv maal 5 en nog 2 porties voor 4 kinderen dat maakt dat je het x 7 doet.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jul 2007, 12:12

Maar ik ga de saus kant en klaar kopen bij de Italiaanse specialiteitenwinkel in de buurt. Zij hebben absoluut de lekkerste "van de hele wereld" en daar kan die van mij toch niet aan tippen hoor!

Ik had het hun ook gevraagd, en ze zeiden ong 200g per persoon, maar dat lijkt me weinig. Of toch niet? Alhoewel, dat is dan 125g pasta en 200g saus per persoon? Iemand een idee?

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jul 2007, 20:50

inderdaad, 125 g pasta pp. Sommigen zullen ietsje meer eten, sommigen iets minder. De kindjes in elk geval.
Voor de saus zou ik ietsje meer rekenen. 250g?

pasta-fan

Berichtdoor pasta-fan » 12 jul 2007, 21:47

Ik neem altijd 250 gr. pasta voor 2 personen. Altijd over.. maar ja, dat doe je in een potje voor de dag erna.. nam nam! Hierbij een 1 pot saus.

Ik zou dus 100 gr. pasta de man voorzien en de kinderen als 'vol' meetellen. De overschot vries je toch in hé!

Misschien hangt het er ook wel vanaf of je er nog gehaktballen gaat bij maken, want dan wordt je gerecht toch nog zwaarder hé!

Enne... hoe nog wat plaats over voor het dessert!!

Sabine_Heesters

Re: hoeveel pasta/saus pp voorzien?

Berichtdoor Sabine_Heesters » 30 jun 2020, 09:41

Hey
Wij voorzien altijd per persoon 100 gram pasta en een saus met ongeveer 150 gram gehakt per persoon.

Groetjes!

Terug naar “Eten”