welk tijdstip groentepap

elke

welk tijdstip groentepap

Berichtdoor elke » 02 jul 2007, 08:52

goeiemorgen!

Vanaf volgende week zal ik proberen met groentepap. Ik kijk er enorm naar uit!! Ons kindje zal dan 4 maand zijn. Haar eerste flesje krijgt ze om 7u30. Zo'n 3 uur later drinkt ze normaal haar volgende flesje, maar ik vraag me af of het dan niet te vroeg zal zijn om groentepap te geven (rond 10u30).

Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes, Elke

kiki

RE: welk tijdstip groentepap

Berichtdoor kiki » 02 jul 2007, 11:20

Ons meisje drinkt haar eerste flesje om 8u en rond half twaalf krijgt ze haar groentepapje ... als ze niet slaapt tenminste :) , anders is het 12u.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jul 2007, 11:25

Waarom al op 4 maanden? Het is toch best te wachten tot 6 maanden (zelfs K& G doet mee)?

elke

Berichtdoor elke » 02 jul 2007, 12:17

ik heb de indruk dat ze al klaar is voor groentepap. Ze drinkt nu al een grotere hoeveelheid melk dan normaal voor haar leeftijd. Lukt het niet, dan proberen we later nog eens. Maar ik ben straks in verlof en volgens mij is het beter om te beginnen met groentepap als je er zelf ook meer tijd kan insteken.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jul 2007, 12:31

Daar kan ik wel inkomen..wel is echter zo dat de vaste voeding stukken minder belangrijk is dan de melk en dus echt als bijvoeding telt. Groenten en fruit worden nog moeilijk en gedeeltelijk verteerd (tot één jaar) en de hoofdmaaltijd blijft dus melk..

lala

Berichtdoor lala » 02 jul 2007, 12:33

ik heb gelezen dat er veel meer kans is op allergieën wanneer je voor 6 maanden aan vaste voeding begint. Ook zou het zijn dat de acties vh lichaam die nodig zijn om een lepel vast voedsel 'aan te nemen' en door te slikken optimaal zijn rond de leeftijd van 6 maanden.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jul 2007, 12:42

Het zit namelijk zo. Als je borstvoeding geeft dan start je ongeveer rond 6 maand met fruitpap en groentepap. Wanneer je een flesje geeft is dat tussen 5 en 7 maanden.

elke

Berichtdoor elke » 02 jul 2007, 15:34

onze dochter drinkt nu al meer dan een liter melk per dag. Ik heb al van K&G gehoord dat ze maximum 1l mogen drinken en dat dan de tijd rijp is om groentepap te proberen. Morgen moet ik op consultatie naar K&G. Ik vraag het daar nog eens.

Bedankt voor de reacties!

vanessa

Berichtdoor vanessa » 03 jul 2007, 22:19

hallo Elke

Mijn dochtertje is nu ondertussen wel al 11 maanden en dus al een totaal ander voedingsschema, maar op 4 maanden ben ik ook begonnen met groentenpap en zo zag haar schema er toen uit:

8.00 u: flesje 210 water + 7 schepjes Nutrilon
12.00 u: groentenpap (in het begin at ze er niet zo veel van dus gaf ik erna nog een klein flesje bij en zo stilletjes aan de melk na de groentenpap laten wegvallen naargelang ze meer van de groentenpap begint te eten).
16.00 u: flesje 180 water + 6 schepjes Nutrilon
20.00 u: flesje 210 water + 7 schepjes Nutrilon

Na een maand ongeveer (als ze de groentenpap vlot naar binnen begon te werken), ben ik fruitpap beginnen bijgeven en dit om 16.00 uur. Mijn dochtertje heeft eigenlijk nogal een vast schema, mooi om de 4 uur (dit kan wel eens een half uurtje schelen), maar zo ging het voor ons beiden heel vlotjes en was mijn kleine meisje tevreden en de mama natuurlijk ook!

veel succes!

n

Berichtdoor n » 05 jul 2007, 08:37

als mijn dochter 1 liter moet drinken dan zal ik mogen wachten tot wanneer ze een jaar is zeker . Ze is nu 5 maand en drinkt 150 tot 180 's morgens tussen 6 u en 7u30 ,dan groentepap op aanraden van k&g of een pap van 150 tussen 10 u en 11u30,dan de fruitpap tussen 14u en 15u30 ( k&g had gezegd eenmaal dat ze een vol stuk fruit eet mag ze groentepap eten) , dan tussen 18u en 19u30 de volgende 150 als het om 19u30 is dan drinkt ze een van 180 en slaapt ze tot 's morgens anders om 18u en dan nog om22u eentje van 150

laura swerts

Re: welk tijdstip groentepap

Berichtdoor laura swerts » 06 okt 2019, 16:45

beste.

mijn zoontje is 3 maanden en 1 week oud en hij geeft aan dat hij al wil beginnen met vaste voeding
mijn arts en vroedvrouw zeggen dat dat heel goed is maar wanneer geeft ik dat het beste smiddags of savonds :) :)

groetjes laura.

Terug naar “Voeding”