Nutrilon Verzadiging enkel 's avonds laat

goudvis9

Nutrilon Verzadiging enkel 's avonds laat

Berichtdoor goudvis9 » 07 sep 2010, 09:34

Hallo, onze zoon wordt deze week 4 maanden en slaapt nog steeds niet door. Dit is enkele dagen anders geweest, maar de laatste weken dus niet meer. Hij zit nu op 6 flessen van 180ml per dag. Zijn voedingsschema ziet er ongeveer het volgende uit: 7-8u, 11-12u, 15-16u, 19u, 22u30 en 3-4u.

Ik ben pas sinds vorige week volledig gestopt met borstvoeding (heb ongeveer 2 weken de tijd genomen om af te bouwen), dus ik wil hem nog even laten wennen aan flessen en het schema niet echt veranderen (op de pot Nutrilon staat dat baby'tjes van over de 6 kilo maar 4 flessen zouden mogen drinken!!).

Die nachtvoeding zou ik natuurlijk wel liever zien verdwijnen. Daarom geef ik hem sinds gisteren rond half 11 's avonds Nutrilon Verzadigend. Overdag krijgt hij Nutrilon standaard. Is dit vreemd of af te raden? Of zijn er nog mensen die dit doen? Hij heeft vannacht toch een uurtje langer geslapen (4u ipv 3u)...

Serenity

Re: Nutrilon Verzadiging enkel 's avonds laat

Berichtdoor Serenity » 09 sep 2010, 09:42

Bij flesbaby's komt het vaak voor dat er voor de laatste fles een meer verzadigende "goedenacht pap" gegeven wordt. De basisbestanddelen van de verschillende soorten Nutrilon zijn dezelfde. Bij Verzadiging wordt er een indikmiddel bijgevoegd zoals Johannesbroodpitmeel of aardappelzetmeel. Daarmee heeft baby een meer verzadigd gevoel en duurt het wat langer voor hij terug honger heeft.

Zolang je baby goed ontwikkelt is daar dus niets mis mee, het kan enkel zijn en jouw slaap ten goede komen ;o)
Afbeelding
Afbeelding

hopefully

Berichtdoor hopefully » 10 sep 2010, 20:26

Hallo,
Onze dochter van 13 weken drinkt 5 flesjes per dag van 150ml. Bij het laatste flesje doen wij inderdaad ook een schepje Nutriton in de melk. Wij hebben de gewoonte genomen haar 's nachts niet meer uit te halen.... Sommige mensen vinden het misschien een beetje hard maar intussen slaapt ze al van 11u30 tot 7u30-8u. Wat wij wel deden was tellen bv 3 of 5 min vanaf het moment ze begon te wenen en als het wenen aanhield haar tutje geven. Dit soms ontelbare keren maar met succes. Misschien kan je het laatste flesje ook iets groter maken...
Succes!
.

goudvis9

Berichtdoor goudvis9 » 11 sep 2010, 20:36

grotere fles lukt niet, hij laat minstens 60ml staan, dus 't heeft geen zin om een grotere te maken

we zouden het ook kunnen oplossen met tutje geven hoor, maar ik vind het veel vermoeiender om 3 à 4 keer te moeten opstaan om hem dan uiteindelijk om half 6, 6u dan toch te moeten voeden

nu voeden we rond 20 na 4 en dan zijn we er vanaf tot kwart na 7 (dan is het opstaantijd ;) )... iets minder vermoeiend

'k moet wel zeggen, hij bepaalt nu zelf de maatstaf. stel dat hij eens een nacht doet tot 5u, dan ga ik hem niet meer voor 5u voeden, omdat hij aantoont dat hij zolang zonder eten kan hé

Matthias Ansaelens

Berichtdoor Matthias Ansaelens » 14 mei 2018, 22:19

Dag mamatjes !
Ik ben trotse mama van onze kleine jongen Lars !
Hij is nu sinds vrijdag 2 maandjes ,
Tot nu toe heb ik altijd de Nutrilon omneo 1 gebruikt van voeding , maar mijn vraag is nu mag je zomaar overstappen naar Nutrilon verzadiging ?
Ik zie hier dat sommige mama's alleen maar zo een flesje geven savonds of smorgens? Is het dan niet beter om volledig over te stappen? Of ben ik hier verkeerd ? Want de Nutrilon voor krampjes helpen hier niet echt hij kan soms uren lastig lopen van krampjes terwijl zijn poepluiers er niet uitzien alsof hij veel moeite moet doen want het is echt een zachte smurrie! Ik weet momenteel niet echt wat te doen 🤔 iemand hier ervaring mee?

Terug naar “Voeding”