pas zwanger

matilde

pas zwanger

Berichtdoor matilde » 22 nov 2008, 18:01

Hey!
Zijn hier nog toekomstige mama's? Ik ben zelf pas zwanger van mijn eerste kindje. Ik ben 29 jaar en woon in Rekem.

Groetjes!

anonymous_5b742d01a255e

Re: pas zwanger

Berichtdoor anonymous_5b742d01a255e » 13 dec 2008, 18:42

Ik ben 32 jaar, 8 weken zwanger en woon ook in Rekem.
donderdag pas vernomen dat ik zwanger ben. Was wel even schrikken want had het totaal niet in de gaten. Ik ben wel bewust met de pil gestopt maar omdat ik weet dat ik vroeger altijd heel onregelmatig was stond ik er niet bij stil dat het al "raak" was. Ook al omdat ik totaal geen zwangerschapssymptomen heb.
Bedoeling was om eerst enkele maanden te ontpillen..
Bij welke gyn ga jij gaan? Ik bij dokter Witters in het zol. Op 12/01 pas de eerste echo. (Pff, nog zo lang..)
Ik zie dat je berichtje al enkele weken oud is, alles ok ondertussen met jou en je baby'tje?

Groetjes

matilde

Berichtdoor matilde » 13 dec 2008, 19:15

Hey,
Ik ben voor mijn eerste echo bij de huisarts geweest, dr Maesen in Rekem. Zij neemt ook gewoon echo's. 23 december mag ik terug gaan bij haar voor nog een echo.
Alles was ok, heb zelfs al een hartje zien kloppen!
Ik ga bij dr Van Holsbeke in ZOL, heb op 13 januari daar een eerste officieele echo.
In elk geval proficiat!

anonymous_5b742d01a255e

Berichtdoor anonymous_5b742d01a255e » 15 dec 2008, 10:55

:D Toevallig heb ik vanmorgen al gebeld naar Dr Maesen omdat ik 12 januari véééél te lang wachten vind om te weten of alles ok is. Een vriendin van mij is patiënte bij haar en wist dat zij ook echo's maakte. Ik mag donderdag gaan. Spannend....
Ik had ook graag Dr Van Holsbeke gehad maar ik de vroegste afspraak die ik bij haar kon vastkrijgen was pas in maart.
Heb jij al aan anderen verteld dat je zwanger bent? Als de echo donderdag een hartje laat horen dan is kans op miskraam nog maar heel klein en ga ik het alvast aan 1 tante vertellen:
we vieren kerstavond nl samen en voorgerecht werd carpaccio. Ik ben niet immuum tegen toxoplasmose dus dat eet ik niet meer. Ik kan wel een plotse allergie gaan verzinnen maar dat wordt een beetje flauw... en als ik dan ook nog geen alcohol drink dan valt het zowiezo helemaal op :lol:
Allée, geniet van je zwangerschap.....

matilde

Berichtdoor matilde » 15 dec 2008, 11:58

Hey,

Das toevallig!
Ja, fijn dat die dr maesen die echo's kan nemen! Het stelt je al helemaal gerust he als je dat kan zien kloppen! Het is een hele lieve kordate vrouw, die je vragen goed beantwoordt en die even blij is met de zwangerschap als jij! Ze is heel enthousiast als ze de echo neemt!
Ze begeleidt je ook heel goed, heb van haar een zwangerschapsmapje gekregen, met een hele uitleg, zij wou zelfs mijn afspraken in Genk vastleggen, maar de lijn was toen bezet. Ze weet er ook veel van, dus je hebt een goede keuze gemaakt!

Geniet ervan en ik duim mee voor een kloppend hartje!
Laat je iets weten?

Ik heb het trouwens al aan verschillende mensen verteld. Mijn ouders en schoonouders waren de eersten, samen met mijn zussen en enkele vriendinnen. Op het werk moest ik het al aan de directie vertellen. Gisteren heb ik het al aan een kant van de familie verteld. Ik heb namelijk al een heel duidelijk buikje en kan dan niet anders he. De rest van de familie en de andere mensen horen het vanaf Kerst. Dan ben ik als alles goed is, 10 weken. En heb ik al 2 echo' s gehad.

groetjes

matilde

Berichtdoor matilde » 20 dec 2008, 22:01

En hoe was je echo? En hoe vond je Dr Maesen?
Ik heb dinsdag mijn volgende eho, maar ben heel bang om slecht nieuws te horen!

Je hoort het zo vaak...

Groetjes!

anonymous_5b742d01a255e

Berichtdoor anonymous_5b742d01a255e » 22 dec 2008, 14:27

Ik vond het F-A-N-T-A-S-T-I-S-C-H!!!!
Je kon baby'tje al goed zien, al was het eigenlijk nog maar een "wormpje" (woorden van dr Maesen), en hartje zag je goed kloppen. hij/zij was ook heel beweeglijk, zat niet stil. Ik was onder de indruk! :o
Ik vind Dr Maesen heel rechtuit, ik kreeg zelfs naar mijn voeten omdat mijn blaas niet genoeg gevuld was. :D
Nu ben ik gerustgesteld en kan ik wel wachten tot echo in het ziekenhuis op 12/01.
Ondertussen heb ik hier nog steeds geen zwangerschapssymptomen, maar je hoort me niet klagen daarover, hoor. Beter zo dan constant misselijk en moe.
Alleen.....prop ik me vol met allerlei dingen die ik anders niet eet.
vb: ik ben gisteren naar Maastricht geweest en alleen daar al heb ik al een vettig worstenbroodje (al zeker 10 jaar geleden dat ik dat nog gegeten heb), een bosbessenmuffin en loempia's gegeten.
En dan schrijf ik maar niet erbij wat ik 's avonds thuis nog allemaal erin gepropt heb!
Ik moet daar dringend mee stoppen want anders kan je me binnen enkele maanden rollen....
weet jij trouwens of hier ergens in de buurt zwangerschapszwemmen of -gym gegeven wordt? Voordat ik wist dat ik zwanger was ging ik lopen, en ze zeggen wel dat je dan kan blijven doen maar met al die schokken vind ik dat toch maar niks.
Morgen jouw echo weer, hé! Ik duim alvast mee dat alles goed is met jouw "wormpje" :D
Ik zal morgenavond eens komen kijken of je hier al geraakt bent en anders dan hoor ik het na Kerstmis en wens ik je alvast héél fijne dagen toe!!

Groetjes

matilde

Berichtdoor matilde » 22 dec 2008, 22:11

Hey,

Voor wanneer ben je uitgerekend? Ik 29 juli, maar ik vertel de familie 'begin augustus'. Dan krijg je rond de periode da je echt bent uitgerekend niet teveel telefoontjes en smsjes of je nog niet bent bevallen :)

Heel leuk te horen dat alles ok is met jou!
Voor morgen ben ik wel wat bang hoor. Ik heb niet veel last meer van pijnlijke borsten en ook mijn misselijkheid is heel wat minder.... Zal met een bang hartje de praktijk daar binnen stappen en hopelijk opgelucht en gelukkig buiten stappen...

Mijn buik zwelt enorm! Vandaag bij de kapper vroeg de kapster zelfs of ik al aan het aftellen ben :S
Op de bus vroeg een oud bibberend vrouwtje zelfs of ik wou gaan zitten...

Wie weet hoeveel wormpjes zitten er wel niet :D

Groetjes, en ik laat zeker iets weten morgen!

matilde

Berichtdoor matilde » 23 dec 2008, 15:38

Ben net terug van de tweede echo! Heerlijk, ik was voor niets ongerust! We zagen het prutske, heel fel gegroeid al (nu 22 mm)en zagen al armpjes en beentjes en het jumpte zelfs een beetje
Ben heel blij dat we de feestdagen toch heerlijk gerust kunnen doorbrengen|!

Volgende echo is op 13 januari bij de gyn in Genk!

Prettige Kerst!

anonymous_5b742d01a255e

Berichtdoor anonymous_5b742d01a255e » 23 dec 2008, 19:40

Hèhè, dat lucht op, hé!
Ben blij voor je!
Ik een dagje eerder richting Genk. Ben benieuwd....
Fijne kerst!

matilde

Re: pas zwanger voor Winnie

Berichtdoor matilde » 24 jan 2009, 11:14

Hey Winnie,

Hoe gaat het tegenwoordig met je? En met je beebje?
Met mij gaat alles goed hoor. Heb de 12 weken echo dan gehad en die was heel erg mooi, ik voeg het toe hier :-)
Verder alles in orde met ons beebje. Met mij ook, hoor, buiten die kleine kwaaltjes. Heb ook last van hoge bloeddruk, dus hoop dat dat niet te erg wordt.

Ik hoop dat met jou ook alles in orde is!!

Lieve groetjes
Bijlagen
12wekenecho1.jpg
12wekenecho1.jpg (216.26 KiB) 478 keer bekeken

anonymous_5b742d01a255e

Berichtdoor anonymous_5b742d01a255e » 16 feb 2009, 17:58

Hey Matilde!
ik kwam vandaag toevallig even kijken met de bedoeling om jou eens een berichtje te sturen, en ik zie dat jij dat al gedaan hebt :)
Geweldig hé, die echofoto's, kan jij er ook naar blijven kijken, net als ik?
Mijn bevallingsdatum is verschoven van 22/7 naar 3/8, dus voor de eerste echo ben ik 2 weken na elkaar naar het ziekenhuis moeten gaan, want was te vroeg voor nekplooimeting. Vond ik helemaaaaal niet erg natuurlijk :D
Hier is alles prima, ik heb nog altijd geen kwaaltjes behalve dat ik elke nacht minstens 1x op moet staan om te plassen en daarna niet gemakkelijk meer in slaap kom.
Eerst begon ik dan over vanalles te piekeren, maar nu focus ik me helemaal op de toekomst met ons beeb'je. Zo heb ik er in het midden vd nacht al over nagedacht naar welk schooltje (er zijn er 2, hé) ons ukje best gaat. (je mag me voor gek verklaren, hoor :lol: )
Met mijn eetbuien gaat het ook stukken beter, gelukkig maar!!
Ik ben vandaag nog op controle geweest in het ziekenhuis.
de hele afspraak duurde welgeteld 5 minuten, hartje maar héél eventjes gehoord. Maar was gelukkig lang genoeg om weer gerustgesteld te zijn.
Ik had vandaag ook éénmalig een andere gyn, vanaf de volgende keer heb ik ook Dr Van Holsbeke, net als jij.
Ben je er tevreden over? Klanten wisten me te vertellen dat zij het zo druk heeft dat je bijna altijd een assistent te zien krijgt ipv haar. Klopt dit?
Mijn volgende echo zal zij maken (eerste x dat ik haar zal zien), en dan gaan we hopelijk ook het geslacht weten. Vraag jij ook naar het geslacht, of laat je je verrassen?
Ik vind het wel gemakkelijk om het te weten, ook voor de kleertjes enzo....
waar ik supertevreden over ben dat is over de eerste afspraak met de vroedvrouw in het ziekenhuis. Ben jij daar ook voor geweest, of ben je nog bij dr Maesen voor de opvolging?

Groetjes

matilde

Berichtdoor matilde » 16 feb 2009, 19:29

Hey,

Goed te horen dat alles goed gaat met jou!
Over toekomstige schooltjes heb ik nog niet nagedacht eigenlijk :) Maar niets houd je tegen dat te doen he, is alleszins beter dan je ongerust maken.
Ik ga nog steeds voor de tussentijdse controles bij de huisarts. Donderdag heb ik weer een controle met echo.
Van die vroedvrouw wist ik eigenlijk niets. Zij legt je een en ander uit dan? Moet ik dan via dr Van Holsbeke zelf een afspraak maken of uit eigen beweging?

Ga je ook een rondleiding volgen of naar info avonden van Kind & Gezin in Genk?
Van Holsbeke zelf heb ik elke keer gezien. Het was een assistent die de echo zelf nam, maar zij kwam kijken of ik vragen had naar haar toe. Ze bekeek de echo ook en mijn gewicht enz. Ze volgt dus wel goed mee op.

Ik heb me ook geinformeerd naar zwangerschapsgym en dergelijke in de buurt. In de fitness in Lanaken centrum geven ze aquagym en dit blijkt zeer geliefd bij zwangeren. Ik ga binnenkort eens een afspraak maken en eens meedoen. Misschien een leuk ideetje ook voor jou?

In elk geval hou je goed en mss komen we elkaar eens tegen in levende lijve ;) Als dat al niet is gebeurd he :D

Groetjes!

anonymous_5b742d01a255e

Berichtdoor anonymous_5b742d01a255e » 17 feb 2009, 21:24

Hey,

Je kan elk trimester een afspraak vastleggen met de vroedvrouw. Ik heb dat zelf geregeld via de afsprakenbalie boven bij de gyneacologen. Heb een gesprek van een uurtje gehad en eindelijk werd me veel duidelijk want vond de info ervoor allesbehalve!
Bij de vroedvrouw kreeg ik oa infobrochure vh ziekenhuis met hele verloop van de bevalling en met telefoonnr waar je 24u/24 tercht kunt voor permanantie vroedvrouw als je nog maar denkt dat er iets mis is! vind ik toch wel een geruststellende gedachte, al hoop ik het nooit nodig te hebben.
Ik heb al de laatste afspraak vastgelegd om op 4 juni een rondleiding te krijgen in de verloskamer en de types kamers. Vroedvrouw raadde aan dit al vast te leggen omdat de rondleidingen zo snel volzet zijn.
Ik ben een vroeger een hele periode gaan aquagymen in lanaken, en moet zeggen dat dat toch behoorlijk pittig was :) Dat lag ook wel vooral aan de lesgeefster, zij deed dat bijzonder goed want als er een vervangster was merkte je duidelijk verschil in het tempo en oefeningen :)
Vond het wel heel leuk om te doen, dus misschien dat ik toch ga....

Kan Dr Maesen donderdag misschien al zien of het jongen/meisje wordt? Of wil je het niet weten?

Ja wie weet kennen we elkaar van ziens. Ga jij carnaval vieren of stoet kijken, zien we elkaar misschien ;)

Groetjes

matilde

Berichtdoor matilde » 17 feb 2009, 21:52

Hey,

Ja ben benieuwd of Maesen iets gaat kunnen zien, want we willen het wel graag weten, ja.
19 maart heb ik een echo bij Van Holsbeke en dat is dan nog een kans he om het geslacht te weten te komen.
Ik ga me ook eens informeren voor een gesprek met de vroedvrouw en een rondleiding,mss wel dezelfde dag als jij!
Ik ga geen carmaval vieren,maar ik ga wel naar de stoeten kijk en in lanaken en rekem. Die laatste passeert letterlijk voorbij onze deur!

Groetjes en tot ziens ? ;)

anonymous_5b742d01a255e

Berichtdoor anonymous_5b742d01a255e » 19 feb 2009, 22:32

Enne, op controle geweest vandaag?
Alles ok hoop ik? Kon ze het geslacht al zien vandaag, en ga je het vertellen???? ;)
Ik doe dit jaar mee met de stoet in Rekem, maar het wordt blijkbaar barslecht weer :(
Wij zijn dit jaar pas in ons huis komen wonen, en ik weet dat de stoet hier vroeger ook langs onze deur voorbij kwam, maar of dat nog zo is weet ik niet??
Als je mij zegt welke kleur jas je aan gaat hebben, dan zal ik naar elke dame met die kleur jas extra veel gooien, hihi.
Ik moet op 20/03 voor de echo bij dr van Holsbeke gaan. We zitten echt kort in elkaars buurt, hé ;)
Wie weet belanden we nog op kamers naast elkaar bij de bevalling :D

Groetjes

anonymous_5b742d01a255e

Berichtdoor anonymous_5b742d01a255e » 25 feb 2009, 07:56

Stom,stom,stom!!!! Ik had wel via mail een berichtje gezien van zappy maar legde de link niet met een privébericht. Er stond alleen maar "bericht van matilde", dus ik was al paar keer gewoon op forum komen kijken, maar zag niets. Dacht dat er iets mis was gegaan. gisterenavond nog eens gekeken en toen zag ik het pas! Echt dom!
stoet was wel leuk, alleen de afloop ervan was iets minder :cry:
Mijn vriend heeft de groep mee georganiseerd en daar is al maanden veel tijd in gekropen. Heb ik helemaal niks van gezegd want hij mag zijn hobby wel hebben van mij.
Probleem is dat ik vorige week donderdag opeens politie aan de deur had omdat de buren geklaagd hebben over ons hondje. Dat beestje zorgt helemaal niet voor zoveel overlast, alleen als wij bezoek krijgen dan gaat hij 10 min buiten omdat hij anders binnen plast van blijdschap. En daar ging klacht over..... Zijn heel rare mensen, echte kluizenaars, en politie is ook rondvraag gaan doen bij de andere buren en die hadden geen last van onze hond, maar politie zegt ook wel te snappen dat het probleem niet zo groot is en dat sommigen gewoon tijd teveel hebben. Maar ja, ben ik vet mee, heb er 2 nachten over liggen piekeren wat ik daar nu mee moet. Ergste vind ik dat die mensen ons nog nooit persoonlijk over onze hond hebben aangesproken maar rechtstreeks naar de politie gebeld hebben. Die zeggen zelfs geen goeiedag tegen ons, al van toen we hier zijn komen wonen niet. nu ja, ik schaamde me rot toen de politie hier stond!! Dus......met stoet werd wagen hier opgebouwd en afgebroken.
Ik heb op voorhand aan mijn vriend en de andere persoon die het mee organiseert gevraagd om 2 dingen voor me te doen: 1: muziek niet te hard zetten anders bellen die hiernaast weer de politie (zetten muziek dan toch hard natuurlijk)
2. bijeenkomen aan de startplaats, niet hier aan huis want ik weet hoe dat gaat: al die vreemden in je huis en hoop rotzooi voor de deur als die gedronken hebben, weer overlast voor die stomme buren.

En ja hoor, je kan het al raden, na afloop rijden ze gewoon met iedereen erop naar ons thuis.
Alle 42, en meer dan 3/4de gewoon wildvreemden voor mij. binnen de minuut willen ze binnen om te plassen, en toen heb ik dus gezegd dat alles met mijn vriend geregeld moest worden want dat dit allemaal de afspraak niet was! Ik zal nu wel genoteeerd staan als bitch van het jaar, maar kan me effe niet schelen. Ik was zo kwaad :evil:
Je moest toen ze weg waren eens komen kijken hoe het hier uitzag!
Overal bierdopjes in de kiezel, kapot bierflesje dus overal glas in mijn oprit, flesjes bier overal gezet, we hadden zo al te weinig kiezel liggen door de verbouwingen dus is nu omgetoverd tot allemaal modder. Om te janken gewoon! Vriend gaf wel toe dat ik gelijk heb en dat het zo niet had mogen verlopen, maar ben ik vet mee. Is gebeurd, ze kunnen nu weer over mij roddelen wat een lastig mens ik ben, en ondertussen is het hier al 2 dagen beeld zonder klank van 2 kanten. allesbehalve fijn!!!!!
zo, even mijn hart gelucht, merci om mijn gezeur te lezen, hihi.
Ik probeer er dan aan te denken dat al die stress niet goed is voor beebje, maar ontspannen of kalmeren lukt me dan niet.....
zo, ga me snel douchen en aankleden, want moet nog met de hond wandelen en dan raprap gaan werken. Groetjes......

Terug naar “Lanaken 3620”