Creche of Onthaalmoeder

Mammmie

Creche of Onthaalmoeder

Berichtdoor Mammmie » 15 jan 2008, 11:21

Wat zijn de voordelen van een creche of onthaalmoeder. Ik twijfel of ik voor mijn kindje een onthaalmoeder zoek of een creche....

Lima

RE: Creche of Onthaalmoeder

Berichtdoor Lima » 15 jan 2008, 11:55

Mijn zoontje gaat naar een mini-creche.

Daar heb je de voordelen van een minimum aantal kindjes en de ontwikkeling van een creche.
In de creche leren ze omgaan met anderen en (vind ik) worden ze minder één handig, omdat je er ook verschillende verzorgers(sters) hebt. ( in mijn geval 4 verschillende).
Ze maken er veel werkjes rond verschillende thema's en leren er zelfstandig zijn op hun eigen tempo . Wat ik dan een goede voorbereiding naar school toe vind.

Bij een OM heb je dat minder vind ik ( al zullen er natuurlijk wel tussen zitten). Maar ze worden meer huiselijk 'verwent' en hebben steeds dezelfde verzorgster.
Mijn dochtertje zat destijds bij een OM en daar mocht ze eigenlijk doen ( lees spelen) wat ze wilde... er werd nooit in groep geknutseld of spelletjes gespeeld, wat nu in de mini-creche wel het geval is.

Beiden heeft voordelen en nadelen.

Je moet zelf overwegen wat jij het liefste zou hebben voor jouw kindje.

Ik ben geen voorstander van een grote creche, want daar moeten ze al direct leren hun plan trekken, wat ik niet ideaal vind voor babietjes.
Bij een bezoek kreeg ik direct een beetje een slecht gevoel, het gevoel dat ze er een nummertje zijn in plaats van een persoontje.

Veel succes in je keuze!

Terug naar “Je baby maand na maand”