baby 2w: slaapt moeilijk alleen

Kaatje

baby 2w: slaapt moeilijk alleen

Berichtdoor Kaatje » 15 jan 2008, 10:42

Hoi allemaal,

Ons zoontje van bijna 3 weken slaapt 's nachts niet in zijn eigen bedje (dat naast ons bed staat), hij wil heel graag bij ons slapen. Op zich is dat geen probleem, ik weet dat kleine kindjes heel veel geborgenheid nodig hebben en ik wil hem dat graag geven. Maar langs de andere kant slaap ik niet goed, en vroeg ik me af of ik dat een beetje kon helpen sturen. Iemand tips?
Bedankt!

Gast

RE: baby 2w: slaapt moeilijk alleen

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 10:51

Ons meisje is nu 9 weken. Ze sliep de eerste 4 weken ook bij ons in bed, ondanks het feit dat haar bedje naast ons stond. Na 4 weken ben ik begonnen met ze 's avonds in dat bedje te leggen tot de volgende voeding. Vanaf dan sliep ze bij ons, maar ze werd het bedje wel wat gewoon... Na een tijdje legde ik ze ook terug na de voeding, maar dan had er tijdens de voeding wel een warm kersenpitkussen in haar bedje gelegen. Dat hielp. Nu is ze 9 weken en slaapt ze steeds in haar bedje.

Soms mis ik haar wel in bed, maar anderzijds heb ik net als jij toch wel wat meer slaap nodig dan de laatste weken het geval was. In dat opzicht is het een verademing dat ze nu in haar bedje ligt. Ik slaap zelf veel beter en vaster.

Mieke

RE: baby 2w: slaapt moeilijk alleen

Berichtdoor Mieke » 15 jan 2008, 12:36

geef je kindje wat tijd... amper drie weken geleden was hij 24u/24 bij jou, werd hij gevoed, gewiegd, binnen in je buik... en nu zou hij alleen moeten kunnen slapen... geef hem wat hij nodig heeft op dit moment, en dat ben jij! Je zal het nu niet geloven, maar je gaat die periode nog missen dat je hem maar gewoon in je armen hoefde te nemen en met hem te gaan zitten/liggen tegen je aan om hem gelukkig en tevreden te maken...

Mieke

Terug naar “Je baby maand na maand”