bedomranding weglaten of niet?

mama van lize

bedomranding weglaten of niet?

Berichtdoor mama van lize » 15 jan 2008, 08:50

hoi,

ons dochtertje van +/-5 maanden slaapt al van de eerste week in haar eigen bedje. Nu heb ik 2 dagen geleden de bedomranding weggedaan, want ze was eraan aan het trekken en ik was bang dat ze het plots op haar hoofd zou leggen terwijl ze sliep en dan zou stikken ofzo.. ook is het zo dat ze liever alles rond haar ziet, dus vond ik het beter om het weg te doen.
vannacht ging ik echter naar haar kijken want ze was aan het wenen, en ze lag helemaal tegen de bovenrand aan. We leggen haar nochtans in het midden, maar als ze boos is, 'kruipt' ze naar boven. Nu die omranding weg is ligt ze dus tegen het bed en dit is natuurlijk hard. Ook had ze haar handje tss de reling gestopt. nu, het kan er wel nog tussen, maar zo'n kleintje weet niet hoe dit moet en ze lag dus met haar hand te duwen tss de reling.
nu vraag ik me af wanneer jullie de omranding hebben weggedaan? of hangde er nooit 1? en kruipt jullie baby ook naar boven of opzij als ze kwaad is?

groetjes

Gast

RE: bedomranding weglaten of niet?

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 11:10

niemand ervaringen mee?

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 11:12

Nooit rond gedaan en nooit problemen mee gehad (noch met zoon van 2j8m noch met dochter van 8w). Ik heb er gewoon nooit het nut van ingezien

caroline

Berichtdoor caroline » 15 jan 2008, 11:15

Ik heb nooit een bedomrander gebruikt omdat mijn dochter (nu 18m) altijd tegen de rand van het bed kruipt met haar hoofdje in haar nek waardoor ze natuurlijk met haar mond en neus tegen die omrander zou zitten. Ik was/ben toch wel wat bang dat er in die houding kans op verstikking bestaat. Met als gevolg dat we 's nachts vaak eens moeten opstaan om haar naar beneden te trekken. Anders wordt ze wakker van met haar hoofd tegen het uiteinde te bonken. Maar ik heb het toch liever zo.

Terug naar “Je baby maand na maand”