wat geven van melk op 1 jaar?

Kiki

wat geven van melk op 1 jaar?

Berichtdoor Kiki » 15 jan 2008, 08:43

Hallo,

Mijn dochtertje wordt morgen 1 jaar,ik weet niet goed wat ik moet doen met de pap ,zij heeft tot nu toe altijd nutrilon AR 3 gehad,maar nu ze een jaar is kan ik misschien beter overschakelen of nog niet???Mijn pap is juist op,daarom dat ik niet weet wat ik zou doen opnieuw poeder gaan halen of iets anders.

Wat gaven jullie op 1 jaar,gewone volle of half volle melk,groeimelk???

Groetjes Kiki

Gast

RE: wat geven van melk op 1 jaar?

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 08:57

Waarom plots overschakelen? Ik zou nog even wachten. Het is niet omdat ze 1 jaar wordt dat je ineens van melk moet veranderen he. :)

caroline

Berichtdoor caroline » 15 jan 2008, 09:08

Op 1 jaar zonder problemen overgeschakeld op volle.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 09:58

Misschien eens testen of ze een overschakeling al aankan, of geleidelijk overschakelen. 't Is inderdaad niet omdat ze 1 is dat ze plots de AR3 niet meer mag drinken hè. Groeimelk lijkt me daarna de beste keuze omdat die aangepast is aan de noden van een kindje van haar leeftijd. Gewone melk kan ook stilaan, maar dan wel volle.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 10:04

Groeimelk is pure commerce, iedere arts zal dat bevestigen, gewone volle melk volstaat!

Ellen

Berichtdoor Ellen » 15 jan 2008, 12:46

Groeimelk is geen pure commerce, dat zal elke arts u ook bevestigen.
Toen mijn zoontje 1 jaar werd zijn wij inderdaad op gewone volle melk overgeschakeld.
Ons werd het volgende verteld.
Groeimelk: Kindjes die een laag gewicht hebben zijn hier goed mee. Er zitten veel (onnodige) calorieën in, zeer lekker van smaak. Dit is wel een nadeel want op een gegeven moment zal het kindje toch eens moeten overschakelen op gewone melk. Dit zou dan moeilijker gaan. Groeimelk is ook veel duurder dan gewonde melk.
Gewone volle melk: goedkoper, minder calorieën, geen overschakelings probleem, overal te vinden. Als je op vakantie gaat vind je in de veel landen wel gewone volle melk.
Ik zelf vind groeimelk niet nodig, misschien omdat ik een stevig kereltje in huis had, maar dat moet elke ouder zelf uitmaken vind ik.

Terug naar “Je baby maand na maand”