wat te doen bij ontstoken oogje???

martha

wat te doen bij ontstoken oogje???

Berichtdoor martha » 15 jan 2008, 08:35

dag mama's en papa's

vanmorgen is mijn dochter van 9,5 maand voor de eerste keer met een oogje vol afscheiding wakkergeworden.
aangezien ze snipverkouden is neem ik aan dat het door die verkoudheid komt, maar nu vraag ik me af wat je daar eigenlijk aan kan doen...
goed spoelen met fysiologisch water, neem ik aan. zijn er nog dingen die je kan doen???
alle tips zijn welkom!
dankjewel!
martha

L.

RE: wat te doen bij ontstoken oogje???

Berichtdoor L. » 15 jan 2008, 08:37

In de apotheek een zalfje vragen. Ik weet de naam nu niet meer, maar ik heb een licht antibioticazalfje meegekregen en het helpt direct.

E

Berichtdoor E » 15 jan 2008, 09:22

Idd, niet blijven uitspoelen met f. water. We hebben dat veel te lang gedaan. Een dag die zalf en het was al gedaan. We hebben het dan een dag of vier verder gebruikt. We kregen dat wel op voorschrift van de huisarts.

Annemie

Berichtdoor Annemie » 15 jan 2008, 09:35

Wij hebben van de apotheker Neobacitracine oogdruppeltjes gekregen.
Een goeie tip die ik ook nog gekregen had om de korstjes uit te wassen, was met lichte kamillethee.
Is heel zielig hé als ze daar zo liggen met dichtgeplakte oogjes, maar het komt idd door hun verkoudheid.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 10:09

Ik was altijd eerst het oogje uit met fysiologisch water; als het oogje proper is doe ik er neobactracine druppeltjes in. De dag erna is het al een stuk beter...

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 10:50

Een fles kamilosan gaan halen in de apo en dat verdunnen met wat water... is goed voor verschillende zaken...

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 10:51

terramicine zalf

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 10:53

mijn kinderarts zei, dat fysiologisch water prikt in de oogjes.

ik moest gewoon water in de microgolf laten koken, en dan laten afkoelen. en dat kon ik een hele dag gebruiken.
als het nog niet beterde na 2 dagen, kreeg ik een oogzalfje.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 11:04

is dat vrij afleverbaar, die terramycine???

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 11:16

Oogjes spoelen met boorzuurwater (vrij bij apotheek).
MAAR .... ik zou toch eerst eens bij HA of KA langsgaan als het de eerste keer is dat het oog ontstoken is. Er kunnen tal van redenen zijn (ook bacteriële).

martha

Berichtdoor martha » 15 jan 2008, 11:24

't is dat we gisterenavond toevallig nog bij de kinderarts zijn geweest en -op een hardnekkige verkoudheid na, was er niets aan de hand.
maar vermits het snot de laatste dagen lustig rondvloog en werd uitgesmeerd, zal dàt de oorzaak wel zijn, hè. ;-)

martha

Terug naar “Je baby maand na maand”