in de hoest blijven

bezorgde mama

in de hoest blijven

Berichtdoor bezorgde mama » 15 jan 2008, 08:29

mijn dochter 14 mnd is sinds van het weekend ziek
Gisteren naar de dokter geweest , zware verkoudheid , longen zijn gelukkig nog zuiver en oorontsteking , had ook al drie dagen hoge koorts , 39,5°
ze heeft antibiotica gekregen , en slijmpoeder en oordruppels
Nu is haar hoest sinds gisteren gelijk erger , ze geraakt er soms niet meer uit en begint te kokhalzen waardoor ze overgeeft
het is elke keer als ze eet of drinkt dat ze begint te hoesten en er gelijk in blijft
het is echt wel beangstigend
wat kunnen we best doen om haar te helpen ?

Gast

RE: in de hoest blijven

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 10:07

Een paar kussens onder het hoofdeinde van het bed (onder de matras) zodat ze wat hoger ligt. Zachtjes op het rugje kloppen en ze kalmeren. Het is beangstigend hé...maar het wordt na een paar dagen wel beter. Wij hebben het ergste hier nu achter de rug, al blijft ze wel hoesten...

Gast

RE: in de hoest blijven

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 11:26

ik begrijp je bezorgdheid, mijn tweeling is nog maar net verlost van zo'n hoest. Ik heb ook enkele bange dagen achter de rug.
Wat ik allemaal deed om het hen wat comfortabeler te maken:

-bed schuin zoals hierboven gezegd
- eucalyptus suppo voor slapen gaan
- ajuin versneden in kamertje
- aerosollen (maar dat is wel op doktersvoorschrift)

En ik moet eerlijk zeggen dat ik het toch vaak niet betrouwde met hun hoest, in het begin rende ik bij elke hoest naar hun kamer omdat ze al enkele keren echt in hun hoest bleven en ik moest blazen in hun gezicht om hen te doen verschieten zodat ze plots weer naar adem hapten. Ze hebben ook elk al 2 of 3 keer overgegeven van zodanig te hoesten. Omdat ik op den duur bang was dat ik eens niet op tijd ging zijn, of het niet zou horen, heb ik hen tijdens de ergste dagen bij mij in bed genomen (elk langs een kant en mijn man vloog in de zetel, maar hij vond dat niet erg, hij kon dan lekker doorslapen :) ). ik was dan veel gerustere en zelf veel kalmer.
Ik legde ze half op een hoofdkussen zodat ze ook schuin lagen.
Als ze een hevige hoestbui hadden zette ik ze wat recht (ze sliepen er meestal door) en dan ging het sneller over. Ik heb, als ze maar bleven hoesten, ze ook nog rechtop tegen mij aan gehouden. Ik zat dan rechtop in bed tegen het hoofdeinde met allemaal kussens achter mij, en nam dan eentje rechtop tegen me aan (buiktegen buik), zo kwam het neusje snel vrij en sliepen ze heel wat rustiger. Ik legde het borstvoedingskussen dan over mijn schoot zodat ik langs beide kanten mijn armen erop kon laten rusten terwijl ik haar/hem vasthield en zo kon ik ook slapen.

ik hoop dat je er iets aan hebt en verder kan ik alleen zeggen 'sterkte' en het gaat wel voorbij hoor, gewoon even doorbijten, tzullen enkele lastige dagen worden.

Terug naar “Je baby maand na maand”