zijslapertje

opstartster

zijslapertje

Berichtdoor opstartster » 15 jan 2008, 08:28

Hallo,

mijn dochtertje wordt OVERDAG het rustigst als ze half op haar zij mag liggen, maar als ik haar niet constant in het oog kan houden, durf ik dat niet echt. Zijn er tips om dit toch op een veilige manier te doen, nl trucjes zodat ze niet voorover kan rollen?

Line

RE: zijslapertje

Berichtdoor Line » 15 jan 2008, 09:31

hoi,

als ze nog heel klein is kan ze niet "echt voorover rollen...mijn dochtertje sliep van bij de geboorte op haar zij.
hoe oud is ze? let wel dat ze geen afgeplat hoofdje krijgt, zoals de mijne..ik moest na een tijdje haar een maand lang op haar andere zijde laten slapen, omdat de slaapkant afgeplat werd.

Phieke

Berichtdoor Phieke » 15 jan 2008, 09:34

Mijn dochtertje is nu een goeie 10 weken oud en slaapt 's nachts alleen maar op haar zij. Wat ik wel doe is haar telkens draaien. Dus stel dat ik haar op haar linkerzij in haar bed leg, dan leg ik haar na een eventuele nachtvoeding terug in bed op haar rechterzij. Dit - zoals hierboven gezegd - om een afgeplat hoofdje te voorkomen.

Mocht het nodig zijn kun je "rolletjes" (bvb opgerolde handdoek of tetradoek) voor en achter haar leggen. Zorg wel dat ze nog wat bewegingsruimte heeft, stel dat ze bvb op haar rug wil liggen, dat dat nog mogelijk blijft.

Meterke!

Berichtdoor Meterke! » 15 jan 2008, 10:16

Mijn dochtertje heeft tot 6 maanden op haar zij geslapen in een babysleep.
Een soort kussen, 2 driehoekjes die haar mooi op haar zij hielden.

Meterke!

Berichtdoor Meterke! » 15 jan 2008, 10:17

Hier een foto...

Attachment : babysleep.jpg

Vanessa

Berichtdoor Vanessa » 15 jan 2008, 10:36

Ons zoontje is vanaf een goeie 5 maanden op zijn zij beginnen slapen.
Het is soms echt opvallend dat hij binnen de 5 sec indommelt als je hem op zijn zij draait, terwijl hij op zijn rug compleet niet in slaap geraakt.

Shirley

Berichtdoor Shirley » 15 jan 2008, 11:11

Mijn zoontje sliep ook van in het begin in een babysleep (zie hierboven). Als hij 's nachts wakker werd, draaide we hem ook. Maar na een tijdje sliep hij door en lieten we hem liggen. Wel veranderde ik elke dag van kant.
Nu is hij 6 maanden en bepaalt hij zelf zijn positie, als ik hem op zijn rug leg om te slapen is hij binnen de 5 minuten op zijn buikje gedraaid.

Bieke

Berichtdoor Bieke » 15 jan 2008, 12:38

Mijn zoontje (inmiddels 7,5 maand) slaapt ook sinds het begin op zijn zij. Ik rolde een badhanddoek op en legde hem daar tegen, en om de andere dag wisselde ik van kant. Ik deed dit zelfs op aanraden van de kinderarts, omdat hij reflux had. Zo zou er minder kans zijn dat hij zou stikken in opkomend maagzuur (zijn hoofdeinde stond ook wel omhoog).

Nu slaapt hij nog steeds in op zijn zij (ik heb nog steeds eeb opgerolde handdoek in gebruik), maar in de loop van de nacht komt hij op zijn rug terecht en blijft hij zo liggen. En zijn hoofdeinde staat nog steeds omhoog, maar dat is nu eerder voor zijn verkoudheden... :-)

Terug naar “Je baby maand na maand”