Lekkere sapjes of andere drankjes voor baby 10mnd

Pippi Langkous

Lekkere sapjes of andere drankjes voor baby 10mnd

Berichtdoor Pippi Langkous » 14 jan 2008, 21:56

Wat geven jullie aan je kindjes ipv water, maar toch gezond?

Al enkele keren thee gegeven, maar vind het soms moeilijk: hij drinkt ervan maar eens het koud is geworden bewaar ik hem liever niet meer.
Of warmen jullie het dan nog een keertje opnieuw op?

Mag fruitsap (van Aldi of andere winkelketen) al of vers geperst alleen of is dit nog te vroeg voor de darmen?

Mogen onze kindjes al 'gewone' melk drinken? (beetje maar)
Indien niet: waarom nog niet?

Gast

RE: Lekkere sapjes of andere drankjes voor baby 10mnd

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 09:11

Mijn kindje van bijna 10 maanden krijgt rooibos thee maar als het koud is geworden drinkt hij het ook nog graag.Soms geef ik hem kamille thee en soms roosvicee maar deze niet te vaak aangezien het zoveel suiker bevat.Ook drinkt hij tussendoor water.Ik geef hem geen van die andere dranken omdat er straks nog tijd genoeg is om iets anders te proberen.Gewone melk mag nog niet.Pas vanaf 12 maanden.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 09:23

Waarom moeten de kindjes andere sapjes krijgen?
Mijn zoontje is nu 15 maanden en krijgt nog altijd alleen 'maar' water.
Geen gezoet roosvicee, geen thee,...

Mijn dochtertje van 2.5jaar wilt nu nog alleen maar water en heel af en toe een beetje vers fruitsap als mama het perst...

Ben ik dan zo radicaal?

Annemie

Berichtdoor Annemie » 15 jan 2008, 09:32

Het zal vast een domme vraag zijn, maar wanneer geven jullie die drankjes dan ? Mijn zoontje is 8,5 en krijgt 's morgens een boterhammetje met een grote fles (270cc + 9 schepjes + 3 schepjes rijstvlokken), 's middags 250-300g groentjes, 's namiddag 250-300 g fruitpapje en 's avonds weer een grote fles voor het slapengaan. Tussendoor geef ik hem eigenlijk geen extra drinken. Hij plast en poept goed. Moet ik hem nog extra drank aanbieden en zoja wanneer dan best ?

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 09:33

De beste en gezondste drank is en blijft water (naast melk uiteraard). Slappe thee is ook een optie, maar ik zou het ook niet meer terug opwarmen. Versgeperst fruitsap zou ik nog een beetje verdunnen met water, fruitsap uit een brikje is nog veel te vroeg. Als je je kindje te weinig water aanbiedt, loop je het risico dat het water straks niet "lust" en uit gewoonte naar suikerhoudende dranken vraagt.

"Gewone" melk (koemelk dus neem ik aan) mag pas vanaf 1 jaar. Waarom? Omdat de samenstelling daarvan is afgestemd op het zogen van een kalfje en niet van een mensenkindje. Daarom bestaat er, naast moedermelk, aangepaste babymelk: zuigelingenmelk tot 4 à 6 maanden, opvolgmelk tot 12 maanden en daarna groeimelk (ook die is gewijzigd om aan de ietwat andere behoeftes van een opgroeiend jong kind te beantwoorden). Te vroege blootstelling aan onaangepaste melk kan allergieën in de hand werken. Als je na 12 maanden besluit over te stappen op gewone koemelk, kies dan zeker voor volle melk.

Maya

Berichtdoor Maya » 15 jan 2008, 09:47

Mijn dochtertje is 11 maanden en krijgt, naast moedermelk op verzoek, enkel water aangeboden. Ik schat dat ze op een dag gemiddeld 100cc water drinkt tussendoor. Af en toe vraagt ze tijdens het spelen om even te mogen drinken (dan zegt ze 'dindin' en komt ze aan mijn shirt prutsen) of om een slokje water (dan zegt ze 'wata' terwijl ze wijst naar haar rietjesbeker).

Verder krijgt ze 's morgens boterhammetjes (of een bordje Bambix 7-granen aangemaakt met afgekolfde melk), 's middags groenten met vlees/vis/eigeel en 's namiddags fruit uit het vuistje.

Terug naar “Je baby maand na maand”