fruitpap op voorhand maken?

mamamama

fruitpap op voorhand maken?

Berichtdoor mamamama » 14 jan 2008, 18:08

mag je fruitpap al enkele uren op voorhand maken?

mag je deze - uitzonderlijk - al eens een dag op voorhand maken en in de frigo zetten?

Gast

RE: fruitpap op voorhand maken?

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 18:35

Een dag op voorhand zou ik zeker niet doen. Als je ziet hoe rap een geraspte appel bruin is. Een fruitpapje maken duurt toch niet zo lang. Als ik echt geen tijd heb geef ik vlug een potje. Ik denk dat dat gezonder is dan fruitpap van de dag ervoor hoor.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 18:44

Zou het zeker niet op voorhand maken. Fruit wordt heel snel 'slecht'. Een appel, banaan, peer,... worden al snel bruin. In het boekje van k&g staat dat je het juist voor gebruik moet klaarmaken.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 19:38

doe gewoon eens en bekijk het eens, en eet het dan zelf op.
Als je het al binnenkrijgt want het ziet er niet meer uit.

Neen dus .... gewoon vers. Duurt toch maar een paar minuten om te maken?

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 20:00

Ik maak geregeld fruitpapjes die ik in de diepvries steek net zoals met groentjes.

ikki

Berichtdoor ikki » 14 jan 2008, 20:03

potjes zijn 1000 keer beter dan op voorhand gemaakte fruitpap die er al even staat ... Dit is bewezen!!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 20:06

waarom zou je fruitpap op voorhand maken?

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 09:09

als ik wegga voor een dagje maak ik smorgens m'n fruitpap. kmoet zeggen: m'n dochter ziet er nog altijd even goed uit, dus, waarom niet?
een dag op voorhand zou ik ook niet doen, maar anders...

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 09:37

Wat betreft dat verkleuren : het ziet er misschien niet uit, maar als je fruitpap maakt met appel bvb kan je best eerst je appel snijden, omdat je kindje dat veel makkelijker zal verteren als het al een beetje bruin is.

N

Berichtdoor N » 15 jan 2008, 09:45

Maak soms toch ook op voorhand een fruitpapje hoor en ons dochtertje ziet er ook nog altijd evengoed uit en heeft nadien nog nooit ergens last van gehad. Ze eet fruitpap uit potjes helemaal niet graag en ze mag geen banaan eten wat toch in bijna alle potjes zit ... Dan zit er niet veel anders op dan op voorhand maken hé als je eens op uitstap bent ...

Maya

Berichtdoor Maya » 15 jan 2008, 09:52

Als ik voor een dagje wegga, dan neem ik gewoon een stuk fruit mee: kiwi om uit te lepelen, of banaan of een zachte peer uit het vuistje. Dat kan al vanaf 6mnd (ging hier perfect als mama een beetje hielp met vasthouden en zo) en zonder tandjes.

ikki

Berichtdoor ikki » 15 jan 2008, 12:38

Willen jullie allemaal kunnen zeggen "mijn kind eet geen potjes maar alleen maar vers" ???? De vitamienen "vervliegen" geloof het nu maar. Het is gezonder een potje te geven alsje een weggaat dan vers...

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 12:42

ALs we weggingen maakten we gewoon fruitpap met makkelijk fruit. Een banaan, twee kiwi's, een vork, een aardappelmesje en een bordje .... meer is er niet voor nodig. En ja, mijn kinderen hebben/zullen altijd verse fruitpap krijgen als is het maar omdat ik die potjes allesbehalve smaakvol vind.

Dus nogmaals ... het ontgaat mij volledig waarom je fruitpap op voorhand zou maken

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 13:02

Bij ons in de crèche wordt de fruitpap tegelijk voor alle kindjes gemaakt, maar ze eten niet allemaal op hetzelfde moment. Die van mijn zoontje staat altijd al een tijdje in de frigo en als ik hem vroeg ga ophalen, krijg ik de pap mee naar huis. Enkel de bovenkant is bruin, daaronder is de fruitpap mooi van kleur en lekker.

Terug naar “Je baby maand na maand”