Zoontje bij O.M : een ramp

Esmee

Zoontje bij O.M : een ramp

Berichtdoor Esmee » 14 jan 2008, 12:22

Onze zoon is nu 16 maanden en gaat nu zijn 2de week bij de om. De eerste week ging hij namiddag en had hij voormiddag thuis een dutje gedaan van 1.5u. Dus namiddag hoefde hij niet noodzakelijk meer te slapen bij de om en ging alles vrij goed. Hij wou er wel amper eten , maar van 12.30 tot 17.30 met maar beetje gegeten is niet zo erg, hij at thuis veel avondeten.Hij amuseerde zich wel heel erg daar.

Nu vandaag start hij zijn tweede week, en gaat hij de voormiddag. Om 7u was hij thuis wakker en om 8 uur bracht ik hem. De om wou hem slapen leggen, maar was 1 groot concert. Ze heeft hem dan terug uit bed gehaald en laten rondlopen, maar hij heeft de ganse voormiddag gezeurd en vond het echt niet zijn zin. En ook amper gegeten. Dus hij had honger en was zo moe dat hij in de auto in slaap viel en amper wakker te krijgen was. Heb hem dan maar vlug en half slapend een fles melk gegeven en nu ligt hij boven in bed te slapen, tilt.

zo gaat het niet he, das niet fijn voor dat manneke.
De om gaat morgen eens volhouden en proberen hem toch slapend te krijgen.
Ervaringen? Tips?

Gast

RE: Zoontje bij O.M : een ramp

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 12:40

niemand?

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 12:50

Hoi

Je zoontje moet wennen aan de omgeving. De ene week zus, de andere week zo, geef hem even tijd om te wennen. Over een kleine maand gaat dat allemaal geen probleem meer zijn!

Succes

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 12:57

zijn er nog mama's wiens kindje moeite had met wennen aan slapen bij de om?

ommie

Berichtdoor ommie » 14 jan 2008, 13:00

volgens mij heeft een kindje van 16mnd nog 2 serieuze dutten nodig. Ik zou toch proberen om hem zowel voor- als namiddag te laten slapen. Ik heb ook net een nieuwke ( 2e week ) en dat gaat ook niet zo vlot, ik geef het wat tijd, per slot van rekening is het toch een hele aanpassing voor die kindjes.

Opstartster

Berichtdoor Opstartster » 15 jan 2008, 07:40

Als ik hem 2 dutjes laat doen dan slaapt hij snachts niet goed meer. Dan wordt hij 1à 2 keer wakker per nacht. Het ideaal is om hem om 10u smorgens zijn dutje te laten doen van 1.5 uur en dat hij om 8 uur savonds gaat slapen. Dan slaapt hij ongeveer een 10 a 11 uur door.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 11:56

Ons dochtertje van 16 maanden doet ook maar 1 grote dut meer op een dag.
's Middags gaat ze slapen van 12u30 tot 15u30. Als we haar in de voormiddag nog laten slapen dan is ze in de namiddag zeker wakker tot 15u30. Dus dit kan de bedoeling niet zijn. Volgens onze OM is het de bedoeling dat ze als ze nog 1 dut doen, deze dan best in de NM doen. Dit lukt perfect!

ommie

Berichtdoor ommie » 15 jan 2008, 12:13

amai gisteren was ik er precies niet bij! Een kindje van 16mnd moet inderdaad maar één keer per dag meer slapen maar dan wel midden in de dag. Een goed slaapritme moet je soms aanleren. Dat het kindje 's nachts wakker wordt heeft niks te maken met het feit of hij om 10u of om 13u heeft geslapen. Er worden zoveel kinderen 's nachts wakker ( tandjes, dromen, lawaai, dorst, honger...) Heel veel kinderen hebben hele slechte slaapgewoonten ( tekort ) en zitten bijgevolg op latere leeftijd te slapen in de klas ipv te leren. Best is dat je hen zo vroeg mogelijk aanleert om een gezonde slaapgewoonte te ontwikkelen ( ik spreek hier niet van hele kleine baby's ) Test het maar eens zelf, ga elke dag om 22u slapen en na enkele weken voel je gewoon dat het je uur is. Ik beweer dit al heel lang en heb onlangs gelezen dat men nu in Leuven met een soortgelijke behandeling tegen slaaploosheid is gestart.

Terug naar “Je baby maand na maand”